Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa joka pissaa sänkyyn

Vierailija
20.07.2011 |

onko teillä kissoista kokemusta jotka pissaavat jonkin protestin vuoksi sänkyysi tai johonki muuhun sinulle tärkeään huonekaluun/laukkuun..miten selvität tämän prostestin syyn? tai siis ku vahinko on jo tapahtunut..itselläni kissa kusi sänkyyn sen takia (olettamus) etten antanut nukkua vaatekaapissa..ELI PITÄÄKÖ ANTAA TAAS NUKKUA KAAPISSA ETTÄ KUSEMINEN LAKKAA..oon neuvoton!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kissan vanhuudenvaivat alkoi juuri noin, pissittiin sinne ja tänne. Toisinaan oksennettiin. Kokeiltiin virtsakiteitä estävät ruuat, mutta 17-v. kissa piti lopulta lopettaa munuaisten vajaatoiminnan takia.

Eli jos enemmän esiintyy pehmeälle alustalle pissimista, niin vie katti eläinlääkärille verikokeisiin.

Vierailija
2/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden päälle ja millin minnekkin.

Lääkärissä on käytetty ja kaikki mahdolliset tutkimukset tehty. Siis täydelliset tutkimukset ja kahteen kertaan. Viimeisin Viikin eläinsairaalassa ja ensimmäinen Felinassa.

Kissa pissii väärään paikkaan välillä kerran viikossa. Joskus useammin ja joskus harvemmin.

Tulen kohta hulluksi ja vien kissan piikille. Kissa on nelivuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtaa lootan mallia/paikkaa? Tai hiekkamerkkiä!

Vierailija
4/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi vaihtaa hiekkamerkkiä ja laitta useampi erilainen astia vähäksi aikaa ja katsoa sitten mikä niistä kelpaa.

kissa voi merkata (leikkaamaton)

voi olla sairas (munuaiskasvain, virtsakiviä, sokeritautia, vanhuutta yms)

kissalla voi olla loisia.

Vierailija
5/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei löytynyt. Kaksi laatikkoa ja lääkärin suosittelema markkinoiden pehmein hiekka.

Alkuun kokeiltiin muitakin hiekkoja. Kissa on seuraa, ei ole stressattu eli vika on korvien välissä. Siihenkin kokeiltiin lääkettä mutta jälkimmäisen lääkärin mielestä psyykelääkkeitä ei kannata käyttää. Kissa vain menettää elämänhalunsa, eikä tosiaan tee muuta kuin nukkuu.

-3-

Vierailija
6/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtaa lootan mallia/paikkaa? Tai hiekkamerkkiä!

Mulla sama ongelma 2v:n kanssa, ollut alusta asti.

Loota puhdas, eri hiekkoja kokeiltu , useampaa laatikkoa..alkaa vituttaa..

Vierailija
7/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin ostamaan virstakideraksuja ja kissaa popsii niitä nykyään. Ell suositteli ainakin minulle heti testaamaan noita ruokia kun asiasta soittelin. Ruokaa saa eläinlääkäriltä ja ainakin täällä päin YA-apteekista.

Laatikoita on 3, (yhtä käyttää vakkariin joka on vessassa) ja 2 muuta vähän missä milloinkin. :)

Vierailija
8/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusi sohvat, sängyt, matot ja hiekkalaatikon viereen pasko. Kaikki hiekat kokeiltu ym. Löysin kisulle kodin naapurin vanhalta rouvalta ja kuseskelu loppu heti! Pääsi ainoaksi eläimeksi ja ihmisen seuraa koko ajan! Käyn usein kissaa moikkaamasta ja selvästi onnellinen nykyään. Ei viihtynyt luonani, kun kotona oli seunana kissa ja kaksi koiraa. Onneksi sai rakastavan kodin ja saan käydä kissaa katsomassa ja kuulen kuulumisia.

Vierailija
9/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kaikille asioille välttämättä voi edes tehdä mitään esim. tuo liian aikainen vieroittaminen emosta/pentueesta. Sosiaalistaminen on jäänyt kesken.

Itse kokeilisin ensin 10 päivää matokuurina Axiluria. Lisää hiekka-astioista ja erilaisia hiekkoja. Feliway haihdutin seinaan. Mahdollisten stressitekijöiden vähentäminen. Ap.lla on leikattu kolli, mutta kokemukseni mukaan varsinki naaraskissat ovat monesti stressiherkempiä mm. reviirinsä suhteen, jos on useita muita kissoja tai eläimiä.

Minä mielummin ottaisin kissalle sen mielialalääkityksen ainakin kokeeksi, kun että veisin piikille. Kestäähän ihmisten psyykelääkityksen vaikutuksen alkaminen useita viikkoja. Ennen hyviä vaikutuksia ( hoitotasoa) tulee väsymystä, suun kuivumista yms. eläimillä sama juttu.

Itselläni kokemusta clomicalmista ja se on ok myös kissoilla, vaikka käyttöä on ollut enemmän koirapuolella.

Vierailija
10/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jättää raksut tms. pois.

Vierailija
11/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänkyyn alkoi jo ihan pentuna. Mikään koulutus tai muu ei auttanut, vain makuuhuoneen oven pitäminen kiinni. Jos jäi jonkun jäljiltä auki, kuset oli ihan saletisti sängyssä. Kun muutin pienempään kämppään, minun sänkyni joutui olohuoneeseen, jossa ovea ei voinut koko ajan teljetä kiinni. Kissa jatkoi touhuaan niin kauan, että vein sen lopetettavaksi. Joskus mikään muu ei vain auta.

PS. Hiekkalaatikon siivosin joka ikisen paskan ja kusen jäljiltä. Että ei johtunut siitäkään. Ei sille käytökselle kukaan keksinyt selitystä. Oli muutenkin vähän vajukin oloinen kissa.

Joululomalla ollessani äitini luona jouduin nukkumaan patjalla olohuoneen lattialla yötä. Heräsin keskellä yötä siihen kun kissa oli käynyt kusemassa PÄÄLLENI!!

Vierailija
12/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät siksi itse ryhdy. Ainakin meillä on ollut näin. Kauheaa eläinrääkkäystä antaa mielialalääkkeitä kissalle.

Vierailija
13/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät siksi itse ryhdy. Ainakin meillä on ollut näin. Kauheaa eläinrääkkäystä antaa mielialalääkkeitä kissalle.

Muuten, muistattehean pestä kunnolla ne kuset pois? Siis saada kyseinen kohta hajuttomksi? Katti kyllä saletisti kusee samaan kohtaan, jos siihen jää haju. Esim. sänkyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä