Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin vanhoillislestadiolainen äiti, ja joku käyttäisi lastani hyväksi

Vierailija
20.07.2011 |

mutta pyytäisi sitä anteeksi ja ripittäytyisi, niin mitä minun pitäisi silloin tehdä?

Olla hiljaa?

Tehdä rikosilmoitus?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko miettisit kaksi kertaa?

Vierailija
2/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoillislestadiolaisuuden kanta asiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vanhoillislestadiolainen äiti, ja joku käyttäisi lastani hyväksi mutta pyytäisi sitä anteeksi ja ripittäytyisi, niin mitä minun pitäisi silloin tehdä?

Olla hiljaa?

Tehdä rikosilmoitus?

Niin pitäisit suusi kiinni ja hoitaisit omat sinulle kuuluvat tehtäväsi.

Vierailija
4/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vanhoillislestadiolainen äiti, ja joku käyttäisi lastani hyväksi mutta pyytäisi sitä anteeksi ja ripittäytyisi, niin mitä minun pitäisi silloin tehdä?

Olla hiljaa?

Tehdä rikosilmoitus?

Niin pitäisit suusi kiinni ja hoitaisit omat sinulle kuuluvat tehtäväsi.

???

Vierailija
5/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vl pyytää syntinsä anteeksi ne annetaan anteeksi eikä synneistä saa enää puhua muuten joutuu tulimereen.

Vierailija
6/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku käyttäisi lastani hyväksi ja pyytäisi sitä anteeksi, niin ensisijaisesti olettaisin että hän menee itse tunnustamaan rikoksensa, mutta jos ei mene, tekisin rikosilmoituksen.

Vanhoillislestadiolaisten kanta on aina ollut että rikokset täytyy sovittaa MYÖS maallisen tuomioistuimen edessä, ei pelkkä synnin anteeksisaarnaaminen riitä. Se on sitten eri asia miksei näin ole aina toimittu.

Toisekseen hakisin tietysti hyväksikäytetylle lapselleni kaiken mahdollisen avun ja terapian tms, jotta hän selviäisi tuosta hyväksikäytöstä.

Vierailija
7/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niin, että tekijä tulisi ripittäytymään uhrin äidille. saattavat ripittäytyä jollekin toiselle, ihan ulkopuoliselle henkilölle, jos sillekään. pedofiili kun omasta mielestään ei ole tehny mitään väärää. se on erittäin erittäin harvinaista, että pedofiili katuu tekojaan.

pedofilia on sairaus!!

ja lisäksi, jos minun lasta joku olisi käyttänyt hyväksi niin en kahta kertaa miettisi. rikosilmoitus SEKÄ lapsi terapiaan. tällaisessa tapauksessa tarvisin varmasti myös itse terapiaa, olisi sen verran järkyttävä tapaus.

Vierailija
8/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhoillislestadiolaisuus ei ole mikään yksi ihminen (vaan 200 000) niin ehkä yksiselitteistä kantaa ei voi olla olemassakaan. Minä vanhoillislestadiolaisena äitinä voisin antaa tekijälle 5min aikaa soittaa poliisille ja sen jälkeen tekisin rikosilmoituksen itse.

Vierailija
9/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että rikokset pitää sovittaa myös maallisen lain mukaan. EI kai tästä kukaan ole eri mieltä?

Kun vanhoillislestadiolaisuus ei ole mikään yksi ihminen (vaan 200 000) niin ehkä yksiselitteistä kantaa ei voi olla olemassakaan. Minä vanhoillislestadiolaisena äitinä voisin antaa tekijälle 5min aikaa soittaa poliisille ja sen jälkeen tekisin rikosilmoituksen itse.

Vierailija
10/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vl pyytää syntinsä anteeksi ne annetaan anteeksi eikä synneistä saa enää puhua muuten joutuu tulimereen.

jos joku vl tekee rikoksen, hänen mitää se sovittaa niin asin omaisen kanssa kuin maallisen oikeuden mukaan, eli esim. istua vankilassa tuomionsa.

ja miks just vl taas jauhannassa.

mitä tekisit ateistina, jehovana....

Vierailija
11/13 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että rikokset pitää sovittaa myös maallisen lain mukaan. EI kai tästä kukaan ole eri mieltä?

En tunne kyllä ketään jonka mielestä tässä olisi mitään epäselvää, mutta täytyyhän siinä joillakin kuitenkin epäselvyyksiä olla kun asiasta niin paljon pitää koko ajan jauhaa?

Vierailija
12/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nämä asiat vaatii uuden harkinnan eikä meikäläisyydessä ole tehty eikä opetettu kaikkea ihan oikein. yhdyn kirjoitukseen jonka eräs suurperheen uskov. äiti kirjoitti Kalevaan.

http://freepathways.wordpress.com/2011/08/03/elaman-ja-kuoleman-herrat/

Vierailija
13/13 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl oppi opettaa että rikollinen saa anteeksi pyydettyään sellaisen Jumalan voiman että hän menee itse ilmoittautumaan viranomaisille. Tähän Jumalan hyvyyteen täytyy uskovaisten luottaa. Rippisalaisuus on ehdoton, eli synnit anteeksi julistaja ei saa mennä tekemään rikosilmoitusta raiskaajasta.

Tämä on sanottu Päivämiehessä kyllin monta kertaa. Samoin SRK:n puheenjohtajan ja muiden johtomiesten haastatteluissa mediassa.

Ev.lut. kirkon kirkkolain mukaan rippisalaisuus ei velvoita vaikenemaan missään asiassa muita kuin vain pappeja ja kirkon palveluksessa olevia lehtoreita.

Maallikko-rippisalaisuus-oppion lestadiolaisten oma keksintö. Se suojelee rikollisia, he ovat löytäneet miellyttävän tavan jatkaa harrastuksiaan kenenkään puuttumatta. Vuosikymmeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän