Millaisella miehellä kaveripiiri koostuu lähinnä naisista?
Tai onko sinun miehelläsi paljonkin naiskavereita joiden kanssa käydään kaljoilla, joita kuskaillaan ja jotka kyläilee teillä usein? Miltä se sinusta tuntuu?
Tutustuin mieheen 31v, jolla iso kaveripiiri mutta suurin osa naisia, monet itseään nuorempia, enkä tiedä mitä siitä ajatella...Mies sanoi vielä melko alkuun, että ei kestä minkään valtakunnan mäkätystä siitä asiasta. Että edellisessä suhteessa ei "saanut" olla juurikaan naiskavereita, vaimo oli niin mustasukkainen.
En halua olla kyttä ja mustis mutta en tiedä tuntuisiko minusta mukavalta sekään, että silloin kun mies menee ilman minua viihteelle tms ja kaverina on lähes aina lauma naisia, no ehkä joku mieskin. Varsinkaan kun en tunne näitä naisia, ainakaan vielä.
Kommentit (8)
Riippuu vähän millaisesta porukasta on kyse. Onko mies muuten ns. bilettäjätyyppi ja viihtyykö baareissa, keikoilla ja maistuuko päihteet? tiedätkö ovatko naiset sinkkuja vai pääosin varattuja? Tuollaisissa ympyröissä usein koko porukka nai luontevasti keskenään ristiin ja rastiin ja jokainen baari-ilta päästyy joidenkin paritteluun. Mutta vain kavereita ollaan eikä siis mitään säätöä vakavampaa ole menossa. Olen tuollaista nähnyt opiskeluaikoina ja nyt vielä nuorten 26 - 35-v. kaupunkilaisten aikuisten meiningissä, joten ei liene kovin poikkeuksellista.
Jos otat miehen, niin et sitten valita mistään naisystäviin liittyvästä. Se on joko koko setti tai ei mitään.
(siis exällä ja nyxällä) sekä miehiä että naisia, mutta kummallakin niin että mieskaverisuhteissa lähinnä pelaillaan eikä suhteet ole mitenkään syvällisiä, kun taas ne naiskaverit on niitä läheisiä ystäviä joiden kanssa pystyy puhumaan melkein mistä vaan. Pahinta tässä on se että kumpikin jaksaa koko aika selittää mulle miten ihania/kauniita ne naiskaverit on ja molemmat ovat sanoneet mulle ihan suoraan että jos se ja se naiskaveri kelpuuttaisi miehen niin minä saisin kenkää. Minä reagoin lähinnä VIHAAMALLA näitä naisia.
Kirjoitin tämän jutun preesensissä, mutta exästä puhuttaessa olisi kyllä pitänyt käyttää imperfektiä, tapasimme viimeksi 2005...
Olen ajatellut sen niin, että ovat syystä vain kavereita. Jos olisi halunnut jotain säätöä heidän kanssaan, niin ei kai olisi minua edes ottanut...
Työskenteleekö mies naisvaltaisella alalla tai harrastaa jotain naisten suosimaa juttua? Sillä tavallahan niitä kavereita monesti tulee. Jos taas on iso kaveripiiri, josta melkein puolet on kuitenkin miehiä, niin sehän on ihan normaalia.
Kannattaa tutustua ensin ja ottaa vähän selvää. Ihan oikeasti on niitä pelkkiä kaverisuhteitakin, jossa ei paneskella suuntaan eikä toiseen, eikä varsinkaan ympäriinsä... Minunkin kavereistani suurin osa on miehiä, enkä niitä ole paneskellut, ei olla edes mitään ehdoteltu.
Silti kyllä minua rassaisi tuollainen heti alkuun töräytetty: "tästähän asiasta et sitten mäkätä". Jotenkin alentuvaa ja vittuilevaa. Kannattaisiko vaan kertoa asiasta ja katsoa miten toinen reagoi, eikä ottaa hyökkäävää puolustusta heti käyttöön. Ymmärrän kyllä että voi olla arka paikka jos ex oli vainoharhainen, mutta ei niitä exän tempauksia tarvitse uusille kostaa.
Mies ei ole naisvaltaisella alalla töissä, päinvastoin. On hyvin sosiaalinen tapaus ja aina menossa, myös siellä biletyspuolella. Käy myös usein kaveriporukalla pelailemassa, rannoilla, mökeillä, laivoilla jne. Onhan siellä miehiäkin usein mukana mutta vähemmän.
Biletysiltojen jälkeen tulee yleensä mun luo yöksi, harvemmin jatkojen kautta.
Kaverinaiset on osa sinkkuja, osa varattuja. En tiedä onko joku/jotkut heistä sellaisia joiden kanssa miehellä on ollut sutinaa joskus, en ole kysynyt.
Itselläni on vähän kavereita ja ne vähätkin asuu kauempana joten harvoin nähdään. Sekin jotenkin pelottaa, että miehelle kaverit on niin tärkeitä että ovat ykkössijalla elämässään. Olipa ne kaverit sitten miehiä tai naisia. Näin oli mulla entisessä suhteessa ja en haluaisi olla taas se ikuinen kakkonen...
Mutta katsellaan nyt ja tutustutaan tarkemmin tilanteeseen, mihin johtaa. AP
oli meidän seurustelun alkuvaiheessa vähän samantapainen tilanne kuin ap:n miehellä.
Miehen kavereita olivat niin exät kuin näitten kautta tutuiksi tulleet - pääasiassa naiset. Osan kanssa näistäkin oli ollut ainakin pientä sutinaa.
Minulle asia oli ihan ok (en ole mustasukkaista lajia), tapasinkin joitakin näistä naisista ihan ohimennen - heidän yhteisiin menoihinsa en edes halunnut lähteä.
Pikku hiljaa nuo ystävyyssyhteet harvenivat ja loppuivat kokonaan niin ettei mies enää ole näitten kanssa edes fb-ystävä. Ja siis ilman mitään vaikutusta minun suunnastani!
Ainakin meillä tilanne siis oli se, että yhteyttä pidettiin ainakin jollain tasolla siinä mielessä, että "jospa vaikka vielä joskus jotain" - ehkä miehen puolelta, ehkä naisten puolelta. Ja kun kävi selväksi, että mies on omansa löytänyt ja panostaa tähän suhteeseen (nyt yhdessä jo yli 10 vuotta), nuo "ystävät" katosivat hiljalleen. Lainausmerkeissä siksi, että TOSIystävät eivät olisi kadonneet...
Tiedät mitä olet ottamassa.
Hyväksy se tai vaihda miestä.