Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pidän äitiysloman ja hoitovapaan välissä vuosilomaa niin olen silloin "palannut töihin"?

Vierailija
20.07.2011 |

Eli jos sitten hoitovapaan aikana irtisanon itseni niin tarviiko minun palauttaa äitiysloman ensimmäiseltä 3kk saamaani palkkaa kun olen ollut "töissä" lomalla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitäny kysyä samaa liitosta...

Vierailija
2/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastaa kannattaa liitota, mutta kyllä töihinpaluun tulee olla fyysistä, eli loma-aikana "paluu" ei tarkoita sitä että olisi äitiysloman jälkeen palannut töihin. Toisaalta vain viikon paluu riittää, kannattaa siis suunnitella tarkaan mitä tekee.

Mä kyselin näitä silloin kun työkaveri irtisanoi itsensä, piti lomaa ja ylityövapaita. Ylityövapaa ei ollut "töihinpaluuta" vaikka listoissa oli vuorot merkitty, ei silloin ollut paikalla töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se viikkoa tarvitse?

Taitaa yksikin päivä riittää.

Vierailija
4/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse menisin fyysisesti töihin siksi yhdeksi päiväksi, varmuuden vuoksi.

Mun kaverilta työnantaja peri takaisin äitiyslomanaikaisia palkkoja ja lievän taistelun jälkeen joutui oikeasti maksamaan ne takaisin työnantajalle.

Vierailija
5/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
6/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinpaluuksi ei missään tapauksessa katsota sitä, että olet vuosilomalla. Kyllä pitää tulla ihan töihin, eikä yksi päivä riitä. Suomen farmasialiiton kanta on, että pitää palata töihin kunnolla ja kaksi viikkoa riittää. Päivä siis ei riitä, viikko on siinä kiikun kaakun, mutta kaksi viikkoa kyllä riittää. Näin farmasialiiton luottamusmieskoulutuksessa opetettiin 2010.

Vierailija
7/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan tilitoimistossa töissä.

Ap

Vierailija
8/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainakaan yhden päivän töissä olemista ei voida katsoa töihin palaamiseksi. Pitää olla palannut kunnolla. Ja riita-asia siitä tulee jos vaan yhdeksi päiväksi palaa töihin.

Vierailija
9/9 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isäkuukauden aikana töissä? Ja jatkaa siis hoitovapaata sen jälkeen?