Vähähiilarisyöjä, mitä söit tänään?ov
Minä:
-aamupala, lasillinen marjajogurttia, 2 kuppia kahvia
- lounas pari sataa grammaa punajuurisalaattia(kaupasta) ja 2 keitettyä munaa, porkkana
- välipala omena, 2 kuppia kahvia
- päivällinen 3 isoa parmesaanilihapullaa, punajuurisalaattia, iso pala kurkkua
- iltapalaksi mangosmoothie ja vielä kanakukkakaalikeittoa myöhemmin
mitä mieltä?
Kommentit (17)
Aamiainen: riisikakkuja ja juustoa, kahvia
Lounas: lihasuikaleita ja salaattia, raejuustoa
Välipala: kahvia, keksejä
Päivällinen :kasvissosekeittoa
Iltapala: riisikakkuja, juustoa, maustamatonta jukurttia
Päivän mittaan kivennäisvettä, tuoremehua
Päivällinen: Malkein kokonainen marinettipihvi, uunitettuja kasviksia juustolla, vettä.
Lounas: Haudutettuja possupihvejä kermassa, sekavihanneksia ja fetasalaattia. Vettä. Kahvia.
Iltapala: Lounaalta jääneet fetasalaatit jatkettuna ja metwurstia ja kananmunaa. Vettä.
Itse olen sellaisella vähähiilariruokavaliolla, jossa hiilareita syödään vain 20-70 g per vrk. Jos haluaa hyviä painonpudotuslukuja samalla, niin hiilareita pitäisi syödä kahden viikon ajan maksimissaan 25 g per vrk.Sen jälkeen voi hiilareiden määrää kasvattaa maksimissaan 70 g per vrk.Eilen söin seuraavasti:
Aamupalana kymmenen maissa söin voilla haudutettua munakasta, jossa muutama metvurstisiivu. Teetä, jossa n. puoli desiä maitoa.
välipalana kokonainen, tuore kurkku
lounas-päivällinen lohikeittoa kaksi lautasellista. Keitossa paljon kasviksia (kukkakaalia, lanttua, sipulia), sulatejuustoa(Koskenlaskija) ja itse graavattua villilohta.Suosittelen, oli tosi hyvää!Jälkiruoaksi kahvi kermalla.
Iltapalana söin sitten lanttua ja munajuustoa. Teetä maidon kanssa.
Minulla viljatuotteet aiheuttaa vatsan turvotusta ja ripulia, joten niitä ei tee mielikään. Marjoja olen syönyt muina päivinä, mutta juuri eilen en niitä syönyt.Yritän pudottaa painoani, siksi olen nyt alussa tarkempi tuon hiilarimäärän kanssa, kuin myös määrien kanssa. Tosin nälkää en ole tässä kärsinyt.
Tänään aamulla taas munakas ja lounaaksi kurkkua ja tonnikalaa öljyssä. Iltapäivällä todennäköisesto fetasalaattia, johon lurautan oliiviöljyä ja lisään kourallisen pähkinöitä. Ehkä sitten mustikoita iltapalaksi turkkilaisen jugurtin kanssa. Nami!
Ja monella oli kaupan valmisjogurtteja matkassa myös - niissähän ei ole kuin sokeria eli hiilareita ?!?
Eikä tuossa punajuurisalaatissa ole ihan järkyttävästi hiilareita?
En puhuisi enää vähänhiilarisesta dieetistä monenkaan kohdalla.
Aamiainen: riisikakkuja ja juustoa, kahvia Lounas: lihasuikaleita ja salaattia, raejuustoa Välipala: kahvia, keksejä Päivällinen :kasvissosekeittoa Iltapala: riisikakkuja, juustoa, maustamatonta jukurttia Päivän mittaan kivennäisvettä, tuoremehua
aamu: kolmen munan munakokkeli, jossa kermaa loraus, paistettu kookosöljyssä. Edellisen päivän parsakaali paistettu siihen kylkeen. Mukillinen kermakahvia kookosöljyllä.
välipala: kupillinen mustaa kahvia, mustikkajugurtti (Eridanous, kuohukerma, mustikka)
päivällinen: Uunissa paistettua kanankoipea nahkoineen, pannulla voissa paistettua kesäkurpitsaa maustettuna chermoulalla. Vihersalaattia ja vesimelonia.
Aamulla mansikkasmoothie (maustamaton jogurtti ja mansikat)
Aamupäivällä mansikoita
Yhdistetty lounas-päivällinen kesäkurpitsajauhelihakiusaus
Välipalaksi jäätelö (hups) ja herneitä
Iltapalaksi mansikkarahkaa ja kolme hapankorppua
aamupala: Reko-kahvia uomumantelimaidolla, pieni kipollinen luomupartajugurttia, jossa mansikkasurvosta, kaakaonibsejä ja manteleita.
Lounas: Kananrintafile (itse luomuyrtein maustettu), avocado, paprikatäytteisiä oliiveja, cashew-pähkinöitä, aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiviöljyä, tuoreita herneitä
Kahvia mantelimaidolla, lasi kuivaa luomuvalkkaria
Illallinen sama kuin lounas, oli niin hyvää! Ja jälkkäriksi mansikoita + kermavaahto-partajugurttisekoitusta pieni kipollinen, kaakaonibsejä, lusikallinen sokeritonta pähkinävoita. Ja vielä lasillinen valkkaria. Tai pari.
En vaihtai eväitä ap:n kanssa :D
Mun syömiset tänään, ei täysin järjestyksessä:
- Ruoansulatusjugurtti
- 2 palaa patonkia
- persikanpuolikkaita ja vaniljakastiketta
- 2 sämpylää
- sipsejä
- juomana mehua ja maitoa, yhteensä n. 2 litraa
Aamulla iso kuppi maitokahvia ja pieni (1 dl) kuppi rahkaa ja mansikoita
Välipala varhaiskaalta puoli nyrkkiä
Lämmin ruoka varhaiskaalilaatikkoa reilusti (naudan jauhelihaa, munamaito)
Välipala kuppi rahkaa (1,5 dl) ja mansikoita
Vissyä ainakin 1 l, + vettä ja maitokahvia :)
Leipää tekisi mieli, mutta olen sen suhteen heikoilla - en kykene kohtuukäyttöön, ainakaan vielä
söin siis molemmilla aterioilla vielä tuoretta keräkaalia, oli tosi raikasta kaiken rasvan vastapainoksi.
En ole tajunnutkaan, että ne sopii tähän ko. ruokavalioon. Kaikki pähkinät käy?
ap, joka myös aloitteleva karppailija
miten paljon hiilareita?
.. ei jaksais katsoa Finelistä tms. :)
Suolapähkinätkin kohtuudella. Mutta manteleissa on vielä vähähiilarimmat arvot.
3
ap
Onko se muuten mielestänne paljon?
En ole vähähiilarisyöjä, mut ihan huvikseen syötin nuo sun syömiset koneelle. Tietty en tiedä tarkkoja määriä, mut sain tämmöistä kasaan:
p82, h98, r126
Prosentteina menis: 18, 21, 61
Kaloreita sain kasaan noin 1862.
Mikä on sun tavoite?
Aamiainen: viipale Karppinen leipää, jonka päällä voita, juustoa ja paprikaa
Lounas: kaalilaatikkoa (kaali, jauheliha, voi), tomaatti-mozzarella-salaattia, avomaan kurkkuja, viipale koskenlaskijaa
Päivällinen: sama kuin lounas
Iltapala: lärpäkkeet (meetvursti, salsa, juustoraaste - uunissa paistettuna) + 200 g pensasmustikoita (joo paljon hiilareita, mut kesällä on pakko saada marjoja)