Neljäs päivä tupakoimattomana, fyysiset vieroitusoireet vielä päällä mutta
henkinen puoli vahva kuin mikä. Jippii minä!! Neljä päivää on enemmän kuin koskaan tupakoimattomana ja jokainen tuleva päivä on minulle enemmän kuin ihanaa.
En siis epäile jaksamistani, mutta mikä on edes suurinpiirtein se raja päivissä kun fyysiset nikkikset helpottavat?
Perjantaina siis lopetin ja tupakka/tupakointi on käväsee vieläkin mielessä muutaman minuutin välein.
Onko pysyvästi lopettaneita, joilla olisi edes vähän osviittaa tulevista ajoistani ilman tupakkaa??
Kommentit (23)
Onnittelut tähänastisesta!
Kovin paikka on se hetki, kun stressiä ja paskaa alkaa osumaan tuulettimeen aivan huolella. Mieti sitä hetkeä varten selviytymissuunnitelma jo ennakolta.
Mä lopetin 28 vuotisen tupakointini tavalla joka oli kaikkea muuta kuin oppikirjojen mukainen. Älä ota oppia, vaan tunnista se sinulle sopivin. Itse en käyttänyt mitään korvaustuotteita enkä puhunut edes vaimolle mitään yli 50 päivään. Töissä pidin tupakkatauot normaalisti, mutta polttamisen sijasta kävelin ison toimistorakennuksen ympäri kaksi kertaa tauon aikana ja juttelin röökaavien tuttujen kanssa. Oma järkeilyni meni niin, että se on liikaa jos joudun tupakoinnin ohella luopumaan tärkeistä työpäivän aikaisista sosiaalisista kontakteista. Fyysiset nikat loppuvat aika nopeasti, mutta ne henkiset ja ns. tapanikat jatkuvat tosi pitkään ja siksi kannattaa funtsia myös syitä miksi olet polttanut ja mitä kaikkea se on antanut sinulle kuten myös sitä, mitä se on viennyt sinulta?
Omasta lopettamisestani on kulunut 7 vuotta, mutta joka kevät ensimmäisten lämpimien kelien tullessa ja auringon paistaessa muistan miten hienoa oli siinä hetkessä olla tupakkapaikalla ja nauttia röökistä. Sitä ajatusta kestää hetken ja sitten se menee ohi. Kun ajatuksesi pääsevät tähän, olet vapaa.
hAISTA V ittu!
Hae köysi!