2 vuotias puree
2 vuotias puree niin kovasti että ihoon jää veriset jäljet. Ei tee tätä vihaisena vaan hakiessaan huomiota tms mutta ei ole mahdollisuus antaa jakamatonta huomiota vain hänelle. Keinot loppuu, nauraa kielloille ja rajaamisen jälkeen kokeilee uudelleen.
Kommentit (15)
Pure takaisin. Kun olet muutaman palan irrottanut lapsukaisesta se joko lopettaa puremisen tai kuolee verenvuotoon. Problem solved.
Olen aina ollut NIIN TÄYSIN VASTAAN mitään väkivaltaa lastenkasvatuksessa, mutta nyt täytyy myöntää, että läpsäisin tuollaista lasta kyllä suulle ihan itseäni varjellakseni. Varsinkin lauseesi siitä, että hän nauraa kiellolle, saa minut kauhistumaan, kun 2-vuotias ei ymmärrä kipua, jonka aiheuttaa, eikä VÄLITÄ siitä. Ei ole normaalia. Se läpsäisy ja sitten joko leikkikehä (taitaa olla liian myöhäistä 2-vuotiaille?) tai veräjä hänen huoneensa oveen, ja lapsi sinne yksin huutamaan hetkeksi. Jos käytös ei muutu, lapsi on ehkä pahastikin sairas. Autismi? Sisarellani oli tuollainen autistilapsi (nyt 16 ja OK) joka saatiin hoitoon ja lääkkeille vasta kun oli 6 ja sitä ennen terrorisoinut koko perhettä vaatien nimeen omaan jakamatonta huomiota koko ajan. Voimia sinulle!
Anna sille purulelu. Sano että puret tuota, jos leikit koiraa. Ja ei saa purra koska se sattuu.
Jos et osaa huutaa, suuttua ja reagoida normaalisti (ilman väkivaltaa).
Vetele remmillä prseelle. Kato nauraako sen jälkeen.
Itse huusin todella lujaa kivusta liioittelin siis, ja sanoin että tuo sattuu ja seuraavan kerran kun puret puren takaisin. Purin takaisin, ei ole sen jälkeen purrut ketään. Luonto opettaa.
Minä purisin takaisin. Sen verran napakasti, että sattuu, mutta ei tietenkään niin lujaa että jäisi jälkeä. Ja lupaus, että puret uudestaan, jos lapsi puree uudestaan.
No karju jos puree tai huuda EI. Älä päästä puremaan, ennakoi liikkeitä. Niin että se loppuu takuulla, et anna purra. Ei saa kuitenkaan stressata lasta kovalla äänellä pitkään, sen verran että säikähti. Demoni pääsee muuten lapsen kautta puremaan.
Ihmeen moneen lapseen tehoaa se, että kirkaistaan oikein kunnolla, kielletään, sanotaan, että noin ei saa tehdä ja sen jälkeen kieltäydytään olemasta lapsen lähellä, koska "sinä voit purra, en halua olla lähelläsi". Kaikkien kasvatusperiaatteiden vastaista, mutta oudon tehokasta. Ja tuo siis sanotaan neutraalisti, mitenkään hehkuttamatta. Ei, en halua suukkoa sinulta, koska sinä purit minua.
En jättäisi reagoimatta. Lässytys ei riittäisi.
Vedä siltä hampaat irti niin loppuu se pureminen. Prkl että nää nykyajan vanhemmat on ihan kädettömiä. Ja sitte niitten pennut terrorisoi kaupungilla
Purepeppu