G: miten paljon miehei vietti aikaa sairaalassa kun lapsenne syntyi?
Tuli vaan mieleen alemmasta varpajaisketjusta...se oli hemmetin ärsyttävää kun samassa kuumassa huoneessa lappasi jatkuvati väkeä ja tuore isukki notkui siellä aamusta iltaan. Yritä siinä sitten nukkua tai imettää/nukuttaa vauvaa kun koko ajan naapuripedissä supatellaan ja jutellaan ja kuljetaan ees taas. Joku raja siinäkin pitäis olla ja ainakin vähän tilannetajua ihmisille!Kyllä myös mun mies oli paljon osastolla mutta ei sentään koko päivää notkumassa...
Kommentit (30)
Minkälaisia miehiä teillä on ollut :D
Itse viisi lasta synnyttäneenä mua ei ole koskaan häirinny muut siellä. Se että joku puhuu omalle naiselleen tai pulputtaa vauvalleen ni häirinny pätkääkään, kun omista lapsistakin lähtee enempi ääntä :D
Verhot eteen vaan ja keskittyy siihen omaan ja vauvan vointiin, ei ne muiden ukkelit tuu verhojen läpi sentään :D
Vai onko Ap:ta harmittanu niin paljon oman miehensä poissaolo tai sitten matala itsetunto oman ulkonäkönsä suhteen että toiset miehet olleet ärsytykseksi saakka.
Minä ainakin itse henkilökohtaisesti olisin sanonut lääkärille että vedäppäs se verho takas eteen ettei kaikille näy :D :D :D
Ei nyt sentään mitään hissukoita tartte tollasessa tilanteessa olla.
Ihme ettei valiteta toisten lasten huutamisesta, kun niitäkin on.
Anteeksi vaan mutta sanon tämän nyt suoraan. Se mies oli jostain itäblokin maasta ja siellähän taitaa olla ihan yleinen tapa et vaatteet uitetaan siinä partaveessä tai muussa vastaavassa. Haju oli niin kuvottava, et en vaan voinnu olla siinä. :(
Ja tässä ei ole mistään rasismista kyse. Oma mieheni on ulkomaalainen ja "n e e k e r i" (huih!) Mutta ei ikinä haissu niin kaameelle. Sori vaan.
Ei ehtinyt edes joka päivä käymään sairaalalla.
Tokan synnyttyä oli kylvötyöt pahimmillaan. Taaskaan ei ehtinyt edes joka päivä piipahtamaan.
Kolmas lapsi onnistui jo syntymään kasvukauden ulkopuolella. Mutta sitten oli ne kaksi isompaa lasta hoidettavana, joten ei niiden kanssa kovin kauan kerrallaan viitsinyt sairaalalla olla.
Ja kaikki on syntyneet yöllä, joten synnytyksen jälkeen mies on aina ajettu synnytyssalista suoraan kotiin ja mä oon aina mennyt yksin osastolle vauvan kanssa.
puhki synnytyksestä, enkä edes muista kuinka paljon naapurisängyn isä oli huoneessa. Sen muistan, että jonkin verran huonekaverilla kävi jotain tuttuja, kun joutui olemaan pitkään sairaalassa ja alkoi tulemaan tylsää. Mä olin niin puhki, ettei siinä tilassa jaksanut enää edes häiriintyä. Kun huonekaveri vaihtui, hän pyysi laittamaan telkkarin pois. En edes ollut huomannut, että se oli päällä.
Minkälaisia miehiä teillä on ollut :D
Itse viisi lasta synnyttäneenä mua ei ole koskaan häirinny muut siellä. Se että joku puhuu omalle naiselleen tai pulputtaa vauvalleen ni häirinny pätkääkään, kun omista lapsistakin lähtee enempi ääntä :D
Verhot eteen vaan ja keskittyy siihen omaan ja vauvan vointiin, ei ne muiden ukkelit tuu verhojen läpi sentään :D
Vai onko Ap:ta harmittanu niin paljon oman miehensä poissaolo tai sitten matala itsetunto oman ulkonäkönsä suhteen että toiset miehet olleet ärsytykseksi saakka.
Minä ainakin itse henkilökohtaisesti olisin sanonut lääkärille että vedäppäs se verho takas eteen ettei kaikille näy :D :D :D
Ei nyt sentään mitään hissukoita tartte tollasessa tilanteessa olla.
Ihme ettei valiteta toisten lasten huutamisesta, kun niitäkin on.
huonekaverina. Ei mitään käsitystä rauhasta ja tiedot terveydentilastakin toitotetaan ympäri huonetta. Ei juu ketään häiritse kun mies pälpättää lapselleen ja vaimolleen koko ajan.
Ja sovittiin heti alkuunsa ajat, kun kaikkien vieraat voivat olla kokoajan huoneessa. Sovittiin, että se oli neljästä kuuteen. Muina aikoina äiti meni vieraittensa ja vauvansa kanssa päivähuoneeseen. Tämä toimi tosi hyvin.
Mä en olisi nähnyt miestäni siten kuin kaksi tuntia päivässä. Olin niin huonossa kunnossa, etten pystynyt istumaan saati jaksanut seistä kuin pieniä aikoja. En siis olisi voinut olla siellä päivähuoneessa ollenkaan. Lisäksi miehestä oli vauvan hoidossa (ja minunkin hoidossani) alussa ihan konkreettista apua, kun en meinannut tolpillani pysyä.
Olisivat varmaan hoitajat tykänneet tosi paljon, kun olisin joutunut jatkuvasti juoksuttamaan heitä apunani. Tai sitten olisi tuupannut koko sairaalasänkyni sinne päivähuoneeseen ja muuttanut sinne vauvan kanssa, jotta vauvan isä olisi voinut osallistua oman lapsensa hoitoon heti alusta ja olla apunani.
Ja sovittiin heti alkuunsa ajat, kun kaikkien vieraat voivat olla kokoajan huoneessa. Sovittiin, että se oli neljästä kuuteen. Muina aikoina äiti meni vieraittensa ja vauvansa kanssa päivähuoneeseen. Tämä toimi tosi hyvin.
Mä en olisi nähnyt miestäni siten kuin kaksi tuntia päivässä. Olin niin huonossa kunnossa, etten pystynyt istumaan saati jaksanut seistä kuin pieniä aikoja. En siis olisi voinut olla siellä päivähuoneessa ollenkaan. Lisäksi miehestä oli vauvan hoidossa (ja minunkin hoidossani) alussa ihan konkreettista apua, kun en meinannut tolpillani pysyä.
Olisivat varmaan hoitajat tykänneet tosi paljon, kun olisin joutunut jatkuvasti juoksuttamaan heitä apunani. Tai sitten olisi tuupannut koko sairaalasänkyni sinne päivähuoneeseen ja muuttanut sinne vauvan kanssa, jotta vauvan isä olisi voinut osallistua oman lapsensa hoitoon heti alusta ja olla apunani.
niin sittenhän ei oltaisi sovittukaan tällaisesta järjestelystä huoneeseemme, jos se ei olisi sopinut sinullekin. Kaikkien olisi pitänyt haluta sitä.
T: se asiasta kirjoittanut
Ehkä reilun tunnin / pvä. Kävi kuitenkin töissä, hoiti koirat, teki viime hetken ostoksia vauvaa varten jne. Olin oikein tyytyväinen tähän, en tiedä mitä se siellä olisi enempää tehnytkään. Kotona kyllä hoiti vauvaa paljon.
Mut eih. Mun mielestä isät saisivat olla kahvihuoneessa koko ajan ja äidit siirtyä sinne kahvihuoneeseen miehensä kanssa.
Meillä oli kanssa yksi nainen, jonka mies vietti monta tuntia huoneessa supattelemassa ja mä jouduin poistumaan kahvihuoneeseen sieltä vauvani kanssa kun en kestänyt sitä partaveden hajua mikä siitä miehestä lähti!
Siis ihan oikeesti! Pitäis olla ihan sääntönä se et miehet sun muut kävijät ei sais tulla huoneeseen. Jos äiti haluaa jotain nähdä ni menee niitä vauvan kanssa kahvihuoneeseen tapaamaan. Kiitos!