Kyllä minä palaisin hoitoalalle heti, jos palkat nousisivat
mutta nykyisellä palkkatasolla en viitsi vaivautua vaan jatkan tässä toisessa ammatissani jossa palkkani on noin 1,5-kertainen hoitoalan palkkaani verrattuna.
Veikkaan että aika monella on sama hommia. Lähäreiden palkka on lisäksi sen verran pieni, että erilaisilla tuilla saa saman nettosumman kasaan kuin palkalla. Miksi silloin kannattaisi tehdä töitä?
Kyllä ainoa järkevä tapa saada ihmisiä alalle on nostaa palkkoja huomattavasti. Luulis jo virkamiestenkin ja poliitikkojenkin tajuavan. Muhun ei uppoa se ettei rahaa muka ole julkisella sektorilla tai valtiolla sillä sitä ON! Sen todistaa moni asia mm. se, että kunnilla on varaa rahoittaa teatteri tai kaksi joihin uppoaa useita miljoonia.
Kommentit (16)
ja se stressaava työympäristö työkavereineen, jotka puuttuvat sun henk.kohtaiseen elämääsi. en enää puhu omista asioista kuin jotain ympäripyöreitä.
kun palkka alkaa kolmosella. Onneksi samalla tutkinolla voi tehdä muutakin työtä.
Viimeisin tili kun tuli, sain käteen 1947,30€. Minusta se on ihan hyvin ja tulemme oikein hyvin toimeen, säästönkin jää.
Minusta ongelma on enempikin siinä, että etenkin täällä Etelä-Suomessa (ja vielä etenkin pääkaupunkiseudulla) ihmisillä on joku pakonomainen tarve elää todella leveästi! Talon pitää olla iso ja hieno, autoja kaks ja uusia tietenkin, pitää olla hienot vaatteet, upeat huonekalut, harrastukset ym. Kaikki maksaa maltaita.
VÄHEMMÄLLÄKIN PÄRJÄÄ!
Minä pidän siis omaa palkkaani aivan riittävänä. Laitan säästöön joka kuukausi pikkuisen ja näin pääsemme joka toinen vuosi käymään lasten kanssa ulkomaan reissun. Meillä on omakotitalo, josta kohtuullinen (94 000) laina, kaksi autoa (molemmat 1990-luvulta, niistä ei ole lainaa) ja huonekalut on osa kirpparilta, osa uutena Jyskin tarjouksista ostettuja. Vaatteet ostamme 90% kirpparilta ja syömme hyvin. Mitä meiltä muka puuttuu? Korkeintaan koreat ulkokuoret ;)
p.s. Mies tienaa aikalailla saman kuin minä, kuukaudesta riippuen +- 200€
Viimeisin tili kun tuli, sain käteen 1947,30€. Minusta se on ihan hyvin ja tulemme oikein hyvin toimeen, säästönkin jää.
Minusta ongelma on enempikin siinä, että etenkin täällä Etelä-Suomessa (ja vielä etenkin pääkaupunkiseudulla) ihmisillä on joku pakonomainen tarve elää todella leveästi! Talon pitää olla iso ja hieno, autoja kaks ja uusia tietenkin, pitää olla hienot vaatteet, upeat huonekalut, harrastukset ym. Kaikki maksaa maltaita.
VÄHEMMÄLLÄKIN PÄRJÄÄ!
Minä pidän siis omaa palkkaani aivan riittävänä. Laitan säästöön joka kuukausi pikkuisen ja näin pääsemme joka toinen vuosi käymään lasten kanssa ulkomaan reissun. Meillä on omakotitalo, josta kohtuullinen (94 000) laina, kaksi autoa (molemmat 1990-luvulta, niistä ei ole lainaa) ja huonekalut on osa kirpparilta, osa uutena Jyskin tarjouksista ostettuja. Vaatteet ostamme 90% kirpparilta ja syömme hyvin. Mitä meiltä muka puuttuu? Korkeintaan koreat ulkokuoret ;)
p.s. Mies tienaa aikalailla saman kuin minä, kuukaudesta riippuen +- 200€
Mun mies on lääkäri ja hänellä jää käteen 2100-2200. Kyllä hoitajien palkat ovat nousseet tosi paljon. Hoitajien palkkakustannukset noin 15% ja eipä mieheni palkka ole noussut ollenkaan samassa mittakaavassa. Onkohan hän kuitenkin väärällä alalla??!! Vastuu työssään on kuitenkin paljon suurempi kuin hoitajilla.
ystäväni on päiväkodissa töissä ja peruspalkka on vähän yli 1900e (ei lisiä/korotuksia). Musta se on ihan älyttömästi kolmen vuoden koulutuksella ja tuollaisessa ympäristössä, jossa et suoraan ole vastuussa kenenkään hengestä.
Helsingissä hoitajien palkat ovatkin parempia ja saa helpommin töitä haluamastaan paikasta. Verraten vaikka Ouluun, jossa yksityisellä sektorilla perus kk-palkka on 1757, Eli ei häävi. Kaupungilla vähän parempi.
minä olen vielä hoitoalalla, mutta lähdössä sieltä pois.
Ei kiinnosta todellakaan jäädä sinne raatamaan, kun tulevaisuuden näkymä on se, että hoitajia on entistä vähemmän ja asiakkaita on kymmenkertainen määrä.
Ja vaikka palkkoja nostettaisiin niin sitten ei ainakaan olisi varaa palkata enempää hoitajia, joten joka tapauksessa saisi raataa hullun tavalla moninkertaisesti nykyiseen verrattuna.
Eikös muuten hoitoalan tes pääty syksyllä? Sitten menette hoitsut lakkoon joka todella pitää ettekä tule töihin ennenkuin minimipalkka on nostettu 3000 euroon kk!
poistettiin kaikki lakko-oikeudet.
Kiitos Tehyn, joka taas jänisti viime tipassa.
Kerrankin tässä yhteiskunnassa naisilla olisi ollut valtaa, kun olisi vain toteutettu se irtisanoutuminen!!! Koko Suomi olisi ollut aivan "kusessa" ja vihdoin olisi palkat ollut pakko nostaa oikealle tasolle.
Mutta EI. Kun jänistettiin, niin menetettiin viimeisetkin mahdollisuudet palkkojen ikinä nousta.
Kertokaapa vielä missä saa hoitsun koulutuksella 1,5 kertaista liksaa muissa hommissa? Vai onko teillä joitakin muita ammatillisia pätevyyksiä myös? Vai tehtaileeko sama hoitsu kasan aloituksia palkoistaa.
Työskentelen tällä hetkellä isossa mediayhtiössä graafisena suunnittelijana verkkopuolella.
nyt on mult jääny jotai välistä. Miten niin lakko oikeus on poistettu? miten se on mahdollista? eikö edes superin hoitsu voi mennä lakkoon?
lähäri voi tienata NETTONA lähes 2000€/ kk???
Teetkö pelkkää yövuoroa?
Itse olen th ja tienaa BRUTTONA n. 2300€/ kk, nettona käteen jää n. 1600€. Ei häävi tällä koulutuksella.
Lisät nostavat palkkaa paljon, etenkin kun teen etupäässä yövuoroja.
t. se, joka on ihan tyytyväinen palkkaansa
palkka kuin perhepäivähoitajilla.
Hoidan kaksi omaa lasta kotona + 2 hoitolasta.
Teen reilu 9 h päivään töitä, palkka on reilu 4 eiroa tunti.
Mainostetaan perhepäivähoitajien huimia palkkanousuja! Ei tuo vaan tuntunu missään...
Että te lähihoitajat jotka täällä sanotte, että lähdette pienen palkan takia pois niin ei se teillä kyllä pieni ole tähän nähden!