Minusta laihduttaminen on todella helppoa!
Hetki sitten painoin vielä 85 kiloa. Nyt vaaka näyttää enää 70 kiloa. Enkä ole tehnyt mitään erityistä. Viikossa katoaa noin kaksi kiloa!
Arvaa mikä on laihdutukseni salaisuus?
Se että jätin suklaan, pullat ja karkit ja kakut! En syö niitä enää ollenkaan ja kilot katoavat!
Ennen söin päivässä vähintään 200 g suklaata, pari keksiä ym. Nyt en syö enää mitään turhaa!
Syön tavallista kotiruokaa kaksi kertaa päivässä ja aamupalaksi kolme näkkileipää ja jääteetä. Se riittää! Olen kylläinen ja laihdun.
Helppoa kuin mikä! Tietenkin tekee mieli suklaata, mutta toivon että se laantuu ajan kanssa!
Kommentit (33)
Olematon itsekuri enkä vaan saa lopetettua mässäilyä?
Jos siihen ruokavalioon ei alun alkaenkaan ole kuulunut noin suuria määriä herkkua, ei se paino putoa tuolla tavoin.
Mulla ei ole. Ja mä oon aina syönyt terveellisesti. Syön tuoreita vihanneksia paljon, ruisleipää, kalaa, lihaa ehkä voin 5 kertaa viikossa (ei juustoja, ei leikkeleitä säännöllisesti). En syö mitään nameja enkä sipsejä. Paino oli normaali 20 vuotiaaksi asti, olin mielestäni laihakin, mutta sitten alkoi lisääntymään, enkä ole saanut laskemaan enää (nyt 26 vuotias). Äitini on ylipainoinen ja hänen nuoruuskuvissaan oli laiha. Jotain tapahtui mun aineenvaihdunnalle enkä todellakaan käsitä kuinka saisin vähennettyä painoa. Ja siis todellakin syön terveellisesti ja suositusten mukaisesti, itseasiassa aloin seurustella puoli vuotta sitten miehen kanssa, joka minun sapuskojeni ansiosta on laihtunut useita kiloja (vaikka siis myös pitää niistä :) hyvää ja terveellistä
kotiruokaa on).
Laihduttaminen on -niinkuin tuolla keskustelun alussakin joku totesikin todella helppoa eikä näin ollen vaadi sinulta kuin hiukkasen mielenlujuutta eli mennään. Itse olen kuuskymppinen miehenalku ja tuossa vajaa vuosi sitten säikähdin ihan sikana kun vaaka pitkän punnitustauon jälkeen näytti miltei yhdeksääkymmentä kiloa! Pimpelipompeli jotain piti tehdä ja heti eikä viidestoista päivä joten eikun tuumasta toimeen. Hiilarit ovat elimistön kenties pahin vihollinen joten eikun niitä karsimaan ja vieläpä radikaalisti eli perunat, pastat pois kaapeista, leivän kulutus minimiin eli max pariin täysjyvä palaan päivässä. Välipalat sekä iltapalat minimiin tai pois kokonaan. Koskaan en ole harrastanut liikuntaa kuin mitä pakolliset kuviot vaatii, hissiin en astu vaan käytän rappuja joten käytä sinäkin. Nyt pikku muutos elämäntapoihini on vaikuttanut reilusti vajaassa vuodessa seuraavasti, viime käynti puntarissa osoitti lukemaa 78,2kg joten helppoa kuin heinänteko on laihdutus uskokaa huviksenne. Näillä ohjeilla tulen olemaan ihannepainossa ennen tulevaa kevättä.
Laihduttaminen on osalle helpompaa kuin muille mutta se kannattaa aloittaa esimerkiksi liikunnalla, ruokavalion muutoksella ja tärkeimpänä on syödä vähämmen useamman kerran päivässä. Lisää laihduttamisesta: https://kilotkarisee.fi/kategoria/laihdutus/
Laihdutin Yazio nimisen appin avulla. Tavoitteeksi laitoin 0.5kg vikossa ja pääsin sen alle joka viikko. Tästä on nyt jotain 3 v aikaa mutta laihduin silloin noin 14 kg Tavoitteeni oli myös oppia syömään oikein ja olenkin kestänyt aika hyvin tässä tavoite painossani. Max 2 kg tullut välillä takaisin esim viime kesäloman aikana, mutta kun palasin arjenrutiineihin ja syömistapoihin niin enää on +0.5kg
Vaatii hiukan viitseliäisyyttä punnita ruokia mutta kun teet kirjauksista aterioita, aamupaloja, iltapaloja niin syödessäsi saman aterian toisena päivänä niin ei tarvitse kaikkea erikseen kirjata. Otin silloin sen maksullosen verdion ihan kannatuksen vuoksi muyta ilmaisversiollakin pärjää.
Mitähän ap painaa nyt, 10 vuotta myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ap painaa nyt, 10 vuotta myöhemmin?
Varmaan jotain 105.
Ap, missä ajassa lähti tuo määrä? Itsellä myös lähtenyt 8kk n. 30kg. Vähän turhan nopeasti tippui mutta tuo lähti kuin itsestään. Vielä 10kg niin hyvä. Olen ollut 23v kasvissyöjä niin eipä se mullakaan muuta vaatinut kuin herkkujen pois jättämisen. Kerran viikossa on herkkupäivä ja se riittää. 🙂
Hyvä, että laihduit, mutta kolmessa näkkileivässä ja jääteessä ei ole yhtään proteiinia tai kasviksia. Onko näkkärin päällä rasvaakaan? Mitä muuten syöt? Oletko miettinyt, saatko kaikki tarvitsemasi vitamiinit ja kivennäisaineet?
Liikkukaa, liikkukaa ja liikkukaa!!!
Sen jälkeen ruokavalio menee "naps"kuin itsestään kuntoon= Seurauksena paino putoaa tasaisesti, nuutunut olo vaihtuu pirteään oloon ja muutoinkin elämä tuntuu paremmalta.
mutta nyt en enää kun on kilpirauhasen vajaatoiminta sekä lisäksi kourallinen muita lääkkeitä, jotka nostaa painoa. Olen jättänyt kaikki herkut pois, syön todella tervellisesti: kanaa ja salaattia/kalaa ja salaattia, aamupala, välipala ja iltapala koostuu hedelmistä. Liikun 6 päivänä viikossa ja painon saaminen alas on työn ja tuskan takana.