Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttäreillä poikani 10v saanut pelata 18v sotapelejä??

Vierailija
18.07.2011 |

Vähänkö ihmetyttää jotkut vanhemmat. Poikani oli viime viikolla syntymäpäivillä, jossa hänen kaveri 10v saa pelata 18v tarkoitettuja sotapelejä. Synttärit olivat sitten olleet tätä pelaamista. Nyt poikani kiukuttelee meille, kun emme osta hänelle näitä mahtavan hyviä pelejä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se K18 muuten ihan lainmukainen ikäraja niissä peleissä missä se on mainittu. Ne pelit sisältävät usein paljon väkivaltaa, kiroilua ja seksiä ettei sellainen sovellu nuoremmille silmille. Ei se merkintä siinä huvikseen ole. Kaupassa pelejä joissa on K18 merkintä EI SAA myydä alaikäisille. Sellaisia pelejä ei pitäisi 10 vuotiaiden todellakaan pelata.

Hävetä saa sellaiset tyhjäpää vanhemmat jotka antavat pelata ikärajoista huolimatta!

Vierailija
2/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se K18 muuten ihan lainmukainen ikäraja niissä peleissä missä se on mainittu. Ne pelit sisältävät usein paljon väkivaltaa, kiroilua ja seksiä ettei sellainen sovellu nuoremmille silmille. Ei se merkintä siinä huvikseen ole. Kaupassa pelejä joissa on K18 merkintä EI SAA myydä alaikäisille. Sellaisia pelejä ei pitäisi 10 vuotiaiden todellakaan pelata. Hävetä saa sellaiset tyhjäpää vanhemmat jotka antavat pelata ikärajoista huolimatta!

Täällä oli vähän aikaa sitten ketju samasta aiheesta ja siinä lähes kaikki mammat oli sitä mieltä, että ikärajat on aivan turhia.

Kaiken ikäiset voi ihan hyvin pelata mitä vaan pelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olemme jutelleet. Ja synttäreiden jälkeen vielä enemmän. Rasittaa, ettei toisten vanhemmat välitä. Lapsemme ovat hyviä kavereita, mutta nyt tuntuu etten halua päästää lastani heille.

Vierailija
4/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta noi K-18 pelit on jo ihan oma juttunsa..

Ei tule meille.

8v-poika oli luokkakaverinsa luona kattonu kuola poskella näitä pelejä. Meni muutama päivä ennenkuin hokasin, et olivat pelanneet sitä perhanan grand auto theftiä...kielsin pelaamasta jatkossa ja keskusteltiin kauan..ehkä ymmärsi..ehkä ei..

Vierailija
5/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olemme jutelleet. Ja synttäreiden jälkeen vielä enemmän. Rasittaa, ettei toisten vanhemmat välitä. Lapsemme ovat hyviä kavereita, mutta nyt tuntuu etten halua päästää lastani heille.

puhu kavereiden vanhemmille. itse olen tarkka ikärajoista vieraiden lasten kanssa, omat saavat pelata tiettyjä k15pelejä. lasten kaverit sanoo että saavat kotonakin pelata k15pelejä ja mä sanon että se on eri asia. uskovat kyllä.

Vierailija
6/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äiti on erittäin helposti suuttuvaa sorttia. On koulun opettajien kanssa tikut ristissä ja joidenkin vanhempien kanssa. Hän aina tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Heidän poika on kiltti ja herttainen, enkä jaksaisi tapella hänen kanssaan. Täytyy vaan yrittää puhua omalle lapselle, miksi ikärajat ovat. Ja sanoa, ettei hän saa pelata niitä kavereillakaan!

Vierailija
7/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette sitten ihania...

Jos joku viranomainen jotain päättää niin te tottelette kyseenalaistamatta mitään, ikinä!

No, teille se varmaan sopii. Minä taas päätän asioista mieluummin itse.

Vierailija
8/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantaa vastuun.

Vierailija
9/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapsen luokkakaverin isä sallii lapselle K-18-pelit (lapsen äiti ei salli mutta minkä silloin teet kun etäisä kantaa aina uusimmat pelit ja tuntuu jopa nauttivan siitä, että käyttää valtaa 13-v lapsen äitiä vastaan).

Meillä on myös luokallamme vanhempi, joka saa silmittömän raivarin jos kukaan mitään, ikinä uskaltaa viestittää luokan yhteiseen sp.osoitteeseen. Vaikkakin nämä asiat olisi hyvä keskustella yhdessä.

Meillä ei pelata mitään yli ikärajan.

Vierailija
10/52 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta noi K-18 pelit on jo ihan oma juttunsa..

Ei tule meille.

8v-poika oli luokkakaverinsa luona kattonu kuola poskella näitä pelejä. Meni muutama päivä ennenkuin hokasin, et olivat pelanneet sitä perhanan grand auto theftiä...kielsin pelaamasta jatkossa ja keskusteltiin kauan..ehkä ymmärsi..ehkä ei..

En ihmettele :P

Moni tykkää kyl Gta iv:stä.

Vierailija
11/52 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Kustaa kaksi vuotta, ja vitut mistään ikärajoista sanon. Vaipatkun pitää jalassa niin ei haittaa vaikka dead spacessa tulee joku mölli niin äkkiä naamalle että tulee paskat housuun.

No voi saakeli :D

Kokeiles muute Battlefield 3. Sekin on hyvä

Vierailija
12/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 12 vuotta ja pelaan näitä K-18 pelejä mulla koulussa käyttäytyminen 10 ja saan joka toinen vuos käytöksestä stipendin ja sanon sen verran että mulla on noin 10 kaveria joista kaikki pelaa K 18 pelejä eikä me ikinä tapella nytkeillä tai mitenkään väkivaltaisesti

Vierailija
13/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 12v ja onhan nuo NHL pelitkin jo k 16 että ne ikärajat menee minusta vähän yli

Vierailija
14/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman, Suomen ja perheen ongelma numero yksi, K18-pelit. Kyllä nyt on lasten tulevaisuus vaarassa! Kyllä ne kersat sit 18-vuotiaana ymmärtää, että niiden omaksi parhaaksihan tää kaikki tehdään!

t. Nuoren Wertherin kärsimykset

Vierailija
15/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 8v Liisa ja meillä pelataan kanssa ihan estotta kaikkia noita ja kivaa riittää. Isä välillä kännissä suuttuu kun pieksen sen moninpeleissä 10-0, mutta muuten ei pelit meitä vahingoita saatana.

Vierailija
16/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi oon pekka viis vee, pelaan k18 pelejä äidin kanssa. vaik se ei ikinä osukaan hedaria ja me kuollaan sit

Vierailija
17/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Kustaa kaksi vuotta, ja vitut mistään ikärajoista sanon. Vaipatkun pitää jalassa niin ei haittaa vaikka dead spacessa tulee joku mölli niin äkkiä naamalle että tulee paskat housuun.

Vierailija
18/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikirjaimet J.L pannassa

Vierailija
19/52 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA kun lapsille tulee kavereita niin erikseen kysyn aina saako he pelata näitä pelejä.

Ne joista tiedän ettei saa niin silloin ei meillä pelata. Synttäreillä meillä ei myös saa pelata. Toiset lapset reagoi voimakkaasti jo pelkkään pelien katseluun. Minusta riippuu siis lapsestakin paljon, luonteesta yms.

Vierailija
20/52 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2011 klo 18:14"]

Se on se K18 muuten ihan lainmukainen ikäraja niissä peleissä missä se on mainittu. Ne pelit sisältävät usein paljon väkivaltaa, kiroilua ja seksiä ettei sellainen sovellu nuoremmille silmille. Ei se merkintä siinä huvikseen ole. Kaupassa pelejä joissa on K18 merkintä EI SAA myydä alaikäisille. Sellaisia pelejä ei pitäisi 10 vuotiaiden todellakaan pelata. Hävetä saa sellaiset tyhjäpää vanhemmat jotka antavat pelata ikärajoista huolimatta!

Täällä oli vähän aikaa sitten ketju samasta aiheesta ja siinä lähes kaikki mammat oli sitä mieltä, että ikärajat on aivan turhia.

Kaiken ikäiset voi ihan hyvin pelata mitä vaan pelejä.

Olet oikeassa. Riippuu tietysti lapsesta että osaako ottaa sen pelinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi