Mikä mulla on, kivut käsissä kuume samanlaista oli viime heinäkuussa
Tämä on kurjaa kokea uudelleen.
Viime kesänä olin todella kipeä pari viikkoa, lihaksia särki vatsaan sattui, käsiä kuumotti ja sorminivelet kipeät ja osa varpaiden nivelistä. Lisäksi sormet ovat turvoksissa ja jäykät.
Samat oireet alkoi eilen.
Viime kesänä ei saatu selkoa mikä minulla oli.
KUka arvuuttelisi tai jopa tietäisi mikä tällaista aiheuttaa. Kuumetta jo kolme vuorokautta.
Kommentit (12)
kurkku kipeä pari päivää sitten, enää ei ole.
Kävin tänään tk ja pääsin sairaanhoitajalle ja otettiin nieluviljely ja crp joka oli hieman koholla.
Huomenna varaan ajan omalle terveysasemalle.
Viime kesänä kun oli nämä oireet ei lähtetty reumalääkärille heti, sinne tuli aika neljän kuukauden päästä jolloin oireita ei enää ollut.
Pitäisiköhän soittaa itse reumapolille ja kysyä josko ottaisivat sinne kun tauti on aktivoitunut.
Mitä muita autoimmuunisairauksia on jossa tämänkaltaisia oireita?
aiheutti mulle vastaavanlaisia oireita
Kuumuus aiheuttaa turvotusta, kosteus käsien särkyä. Lisäksi Kurkku on kipeä, päätä särkee ja pyörryttää...
pahentaa sairauden oireita. Nuo ovat myös reumasairauksia. Pyydä lääkäriä kirjoittamaan labralähete, jossa tutkitaan vasta-aineita verestä, jotka koholla nimenomaan yllämainituissa taudeissa (mm. SS-A, SS-B, ANA-vasta-aineet).
Aurinko siis aktivoi sairautta ja siksi voi olla, että juuri heinäkuussa sattuvat nuo pahenemiskaudet sinullekin.
Pyydä tosiaan pikaisesti nuo vasta-ainekokeet ja ehkä muutkin reumakokeet, jotta saisit tarvittaessa mahdollisimman pian lääkityksen. Jatkuva särky ja kuumeilu on todella kuluttavaa eikä kesästäkään voi nauttia.
Pysyttele toistaiseksi varmuuden vuoksi poissa aivan suorasta auringonpaahteesta ja käytä korkeakertoimisia suojavoiteita, jos olet ulkosalla. Näin ainakin, kunnes tiedät, mikä on tilanne tai kunnes olosi on parempi.
aiheuttaa kuumeilussa hyvin voimakasta nivelkipua..
katsotaan mitä tutkitaan ja löytyykö mitään
Ei näy crp:ssä. Vaatii tietynlaisen ab:n, ja voi aiheutta juuri tuollaisia oireita. Uusii herkästi ja voi hoitamattomana kestää vuosia.
t. Dr. House :)
mykoplasma on ollut kahdella lapsella ja toisella heistä aloitettu lääkehoito, toisella oli keväällä lääkekuuri.
Täytyypä mainita tästäkin lääkärille.
Toivon että poissulkevat myös ketjussa mainitut autoimmuunisairaudet. Tosin reumakokeita on otettu jo aiemminkin. Googletan noita sle ja sjögreniä.
On tässä palstassa paljon hyvääkkin. MOnenlaista apua saa kirjoittajilta.
Kädet on tönköt ja hankala kirjottaa. Palaan asiaan.
voi kestää jonkun aikaa. Pyydä tk-lääkäriä tutkimaan nuo sidekudosreumatautien tumavasta-aineet. Ne varmaankin näkyvät parhaiten (korkeampina pitoisuuksina?) juuri silloin kun tauti aktiivisimmillaan. Minulla kyllä näkyy aina nuo
SS-A ja SS-B -vasta-aineet veressä. S-Ena ja S-Ana on hyvä myös tutkia.
ongelmat on kai poissuljettu?
Pogostan tauti? Jänisrutto?