”Avioliitto ei ole Aatamin ja Eeron välinen”
sanoopi herra hakkarainen
www.iltalehti.fi/uutiset/2011071714070214_uu.shtml
Kommentit (56)
Hakkarainen on täysi pelle, niin uskonnoliset yhteisöt saavat mielestäni pitää avioliittonsa ihan kenen välisenä haluavat, eikä niitä tarvitse muokata vähemmistöjen tarpeiden mukaan.
ps. naurattaa kun ajattelen, että suomessa hakkaraisen kaltaiset kengänpohjat äänestellään eduskuntaan.
Hakkarainen on täysi pelle, niin uskonnoliset yhteisöt saavat mielestäni pitää avioliittonsa ihan kenen välisenä haluavat, eikä niitä tarvitse muokata vähemmistöjen tarpeiden mukaan.
ps. naurattaa kun ajattelen, että suomessa hakkaraisen kaltaiset kengänpohjat äänestellään eduskuntaan.
hetken aikaa sitten ei käsitystä "rekisteröity parisuhde" ollut olemassakaan! Homot oli innoissan kun viimein saivat sen. Mikä mun mielestä oli itse asiassa ihan ok. Sitä en ymmärrä mikseivät osaa enää iloita siitä? Miksi se ei riitä? -ja turha nyt mitään jumalaa on sitten tähän sotkea.
hetken aikaa sitten ei käsitystä "rekisteröity parisuhde" ollut olemassakaan! Homot oli innoissan kun viimein saivat sen. Mikä mun mielestä oli itse asiassa ihan ok. Sitä en ymmärrä mikseivät osaa enää iloita siitä? Miksi se ei riitä? -ja turha nyt mitään jumalaa on sitten tähän sotkea.
mäkin muistan homojen lausunnot kun rekisteröity parisuhde laki tuli. Se oli niin hienoa. Miksi se ei enää ole hienoa?
Nyt homot ovat ehdottomasti sitä mieltä, ettei mitään kirkkohäitä tarvita! Arvatkaas mikä on seuraava vaade kun siviilivihkiminen menee läpi....
Avioliitto mahdollistaa myös adoptio oikeuden... Se ei tietenkään ole homojen (erityisesti lesbojen) tähtäimessä... Aivan varma asia, että adoptio oikeudesta tulee myös seuraava iso juttu. "kun me kerran ollaan jo naimisissa"
Mikään vaan ei riitä. Mun puolesta rekisteröity parisuhde voidaan nostaa samaan asemaan kuin avioliitto mutta avioliitto on miehen ja naisen välinen juttu
on se, että se on miehen ja naisen välinen. Se on perusedellytys. Miksei sitten samantien yritetä järjestää ristiäisiä ilman vauvaa tai hautajaisia ilman ruumista vain siksi, että muutkin niitä järjestävät.
Rakkaus on asia erikseen ja se homoille suotakoon siinä missä muillekin.
Meidän kirkkoa voi viedä kuin litran mittaa, ei tosiaan voisi kuvitellakaan, että joku vänkäisi homopareja moskeijaan vihittäviksi.
Ei kai ne homot kirkkovihkimistä ole vonkaamassa vaan samoja laillisia oikeuksia kuin heteropareillakin on! Miten tämä on niin vaikea ymmärtää? Kirkko saa pysyä asiasta erossa ihan vapaasti, mutta homopareilla pitäisi olla tismalleen samat oikeudet laillisessa parisuhteessaan kuin heteroilla. Niitä hautajaisia tai ristiäisiä tai häitähän saa järjestää kyllä miten haluaa, ei tässä ole ollenkaan siitä kysymys...
Vai onko reilua se, että jos homoparin toinen osapuoli naimisiinmennessään haluaa muuttaa sukunimensä samaksi kuin toisellakin on, hänen täytyy maksaa siitä? Heteropareilla nimenvaihdos tapahtuu pelkästään ilmoittamalla.
yksi nimen vaihdos on ilmainen.
Homot oli myös tyytyväisiä rekisteröityyn pari suhteeseen, eikä vonganneet avioliittoa....
Mites kävi???? Nyt ei vongata kirkko häitä.... Ei ainakaan ihan vielä..
Voisiko joku vastata?
etenkin jos kirjoille jää valinta ketä ne vihkii. Siinä tapauksessa joku seurakunta varmaan rupeaa pitämään rahasta homojen vihkitilaisuuksia, esim Helsingin islamistinen seurakunta. Pitäisi ehdottomasti sallia, koska ei tuota miniasiasta parkumista jaksa kukaan.
sukulaisten kesken naiminen on geneettisesti vaarallista..
Jopas on. Mikäs siinä niin vaarallista on? Äitikin tulee kädestä pitämään tarvittaessa?
Puolustukseksi ei käy lasten teko, koska eihän homotkaan tee lapsia keskenään.
sukulaisten kesken naiminen on geneettisesti vaarallista.. en ymmarra moista ahdasmielisyytta etta homoparit eivat saisi menna naimisiin..
Naiminen geneettisesti vaarallaista. Not.
Eihän tässä ole kyse lisääntymisestä, vaan avioliitosta.
Kukaan. Ei. Ole. Puhunut. Kirkkohäistä. Vaan. Avioliitosta. Ja. Sen. Mukanaan. Tuomista. Yhtäläisistä. Oikeuksista. Kuten. Perheen. Sisäinen. Adoptio. Ja. Oikeus. Samaan. Sukunimeen.
Ymmärsitkö jo?
Meidän kirkkoa voi viedä kuin litran mittaa, ei tosiaan voisi kuvitellakaan, että joku vänkäisi homopareja moskeijaan vihittäviksi.
Kukaan. Ei. Ole. Puhunut. Kirkkohäistä. Vaan. Avioliitosta. Ja. Sen. Mukanaan. Tuomista. Yhtäläisistä. Oikeuksista. Kuten. Perheen. Sisäinen. Adoptio. Ja. Oikeus. Samaan. Sukunimeen.
Ymmärsitkö jo?
Kun homot saivat vaativat rekisteröidyn parisuhteen lakia niin puhe oli ettei sitten aviliittoa tarvita.
Hyvä kun oli eduskunnanpuhemiehen nuija osunut pöytään kun alkoi kiljunta avioliittosta.
Nyt käy täsmälleen samallalailla!!! Ei me mitään kirkkohäitä tarvita... Ei ainakaan ihan vielä.
On aivan takuu varma asia, että kiljuminen kirkollisesta vihkimisestä alkaa heti kun avioliittolakia muutetaan.
Kuten. Perheen. Sisäinen. Adoptio. Ja. Oikeus. Samaan. Sukunimeen.
Homoilla on jo perheen sisäinen adopito oikeus mutta ei ulkopuolista adoptio oikeutta. Sekös homoja vituttaa. Avioliiton mukana tuokin tulisi näppärästi hoidettua tai ainakin helpottaisi vääntöä. "mehän ollaan jo naimisissakin".
Sukunimen saa kun vaan ilmoittaa siitä maistraattiin. Yksi kerta on ilmainen, ei maksa mittään.
Kirkko toivottaa kyllä homot tervetulleeksi jäsenikseen, mutta vain jos nämä tyytvät samalla rahalla vähempään kuin muut. En kuulu itse kirkkoon ja mulle on ihan sama keitä se vihkii. Sen sijaan yhteiskunnan jäsenenä olen ehdottomasti sitä mieltä että homoilla pitää olla oikeus samanlaiseen avioliittoon kuin heteroillakin.
Kirkko ratkaiskoon siäsisesti mitä tekee -eikös sekin ole jonkin sortin demokratia joten käykää se keksustelu ja tarvittavat äänestykset keskenänne. Adoptio-oikeus taas... minusta sekin on OK, mutta käytännössähän jokainen maa määrää itse minkälaisin kriteerein sen maan lapsia annetaan adoptioon. Melko vaikeaa voi siis edelleen homoparin olla lasta saada.
Ymmärsitkö jo?
Kun homot saivat vaativat rekisteröidyn parisuhteen lakia niin puhe oli ettei sitten aviliittoa tarvita.
Hyvä kun oli eduskunnanpuhemiehen nuija osunut pöytään kun alkoi kiljunta avioliittosta.Nyt käy täsmälleen samallalailla!!! Ei me mitään kirkkohäitä tarvita... Ei ainakaan ihan vielä.
On aivan takuu varma asia, että kiljuminen kirkollisesta vihkimisestä alkaa heti kun avioliittolakia muutetaan.
En kuulu itse kirkkoon ja mulle on ihan sama keitä se vihkii.
Niin tämä pitää paikkansa kunnes väittely avioliitto oikeudesta on voitettu. Tämän jälkeen alkaa taas jumalaton ininä, ihan kuten kävi reksteröidyn parisuhteen jälkeenkin.
raiskaajat ja murhamiehetkin hyväksytyiksi, ihan vaan siksi että sattuu olemaan jonkun lapsi niin kuin kaikki muutkin. En kylläkään homoutta rinnasta raiskauksiin tai murhiin noin muuten.
Heterot eivät myöskään tietääkseni ole homoliittoja keksineet ja kärkkäimmin vaatineet.