LIVin Neulomiserho sarja. Miksi noi neuloo noin oudolla tyylillä?
Kommentit (6)
Olisko joku paikallinen tapa? En ole katsonut, mutta jossain muussa ohjelmassa näin sellaista neulomista, jonka mummoni muinoin opetti. Sitä hän nimitti "heittelemiseksi" eli lanka piti jotenkin heittää eikä sitä vedetty tavalliseen tapaan puikon kärjellä. Se oli se malli, jolla neulominen=kutominen lapsille opetettiin, kun oli helpompi.
mutta tarkoitatko sitä kun nurja silmukka tehdään kiertämällä/heittämällä lanka eikä kuten meillä, eli puikolla ottamalla.
Olen itsekin sitä ihmetellyt ja kokeillutkin joskus. Lienee muun maan tapa.
En oo varma, olisko jenkki sarja. Joskus oon katsonut ja olen pikaisesti vaihtanut kanavaa, kun häiritsee se neulomistyyli ;D
mutta veikkaan katsomatta, että olivat amerikkalaisia. Mun vaihto-oppilasperheen äiti (silloin joskus ennen muinoin 90-luvulla) neuloi todella oudolla tavalla eli kiersi langalla puikkoja eikä puikoilla lankaa. Jälki oli kyllä oikein siistiä eli lopputulos sama kuin mulla normaalisti puikoilla neuloessa :-)
mutta tarkoitatko sitä kun nurja silmukka tehdään kiertämällä/heittämällä lanka eikä kuten meillä, eli puikolla ottamalla. Olen itsekin sitä ihmetellyt ja kokeillutkin joskus. Lienee muun maan tapa.
Minä opettelin 7-vuotiaana ja väsenkätisenä neulomaan kuin oikeakätiset ja kehitin itselleni tuollaisen heittelytyylin. Käsityön opettaja joskus ihmetteli kun tein niin ja sanoi että välimeren maissa neulotaan sillä tavalla. Tyylini on aika hassunnäköinen, mutta nyt ainakin pystyn neulomaan ohjeiden mukaisesti enkä peilikuvana.