Ehkäisykapselin poisto yksityisellä, paljonko maksaa?
Oliskohan kellään hajua paljonko noin suunnilleen maksaa ehkäisykapselin poisto yksityisellä?
Kommentit (10)
Miksi pitää poistaa yksityisellä? Itse poistin kunnallisella puolella ihan ilmaiseksi, aika vain meni viiden viikon päähän.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 12:31"]
Miksi pitää poistaa yksityisellä? Itse poistin kunnallisella puolella ihan ilmaiseksi, aika vain meni viiden viikon päähän.
[/quote]
No juuri siksi että aika meni niin pitkälle kunnallisella puolella. :D Ei malttaisi odottaa.... :P
Mitä jos soittaisit vaikka Mehiläiseen tai Terveystaloon? Oletko ajatellut ottaa itse selvää asiasta jostain muualta kuin avlta, mututiedon ihmemaasta?
Katsopa löytyisikö yksityisten omilta nettisivuilta suuntaa-antavia hinnastoja toimenpiteille.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:54"]
Mitä jos soittaisit vaikka Mehiläiseen tai Terveystaloon? Oletko ajatellut ottaa itse selvää asiasta jostain muualta kuin avlta, mututiedon ihmemaasta?
[/quote]
Toki olen, mutta tämä on hauskempaa juuri sinunkaltaisiesi vastailijoiden takia. :D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 14:13"]
Katsopa löytyisikö yksityisten omilta nettisivuilta suuntaa-antavia hinnastoja toimenpiteille.
[/quote]
Katsoin jo muutamasta yksityisestä, en löytänyt netistä hintaa. Ajattlin, jos joku olisi juuri käynyt, niin säästyisi soittelun vaiva. Asia ei kuitenkaan ole niiiiin tärkeä, aika sille kunnalliselle puolelle jo on. Vauvakuume vain painaa voimakkaasti päälle!
Puuduta jääpalalla, partaveitsenterällä pieni viilto ja pinseteillä pois. Laastari päälle.
Helppoa ja hauskaa!
Kävin itse poistattamassa ehkäisykapselit (Jadelle, kaksi kapselia, teho 5v) viime perjantaina Diacorilla. Kapselit olivat olleet minulla 4vuotta, mutta vuosin vähän väliä aina kapselien laitosta tuohon poistoon , mutta ennen poistoa olin vuotanut 6kk taukoamatta jola päivä. Otin yhteyttä lääkäriin ja pyysin poistoa. Vastaukseksi sain vain että tuo on normaalia kapselin kanssa ja normaali sivuoire joka _saattaisi_ mennä pois odottamalla. Lopulta minulle suostuttiin varaamaan lääkäriaika mutta siellä neuvoteltaisiin vain siitä minkä ehkäisyn ottaisin seuraavaksi. Gynelle ja kapselinpoistoaikaa oisin joutunut julkisella jonottamaan joulukuuhun asti eli yli 4kk.
Varasin ajan yksityiselle ja sain sen kahden päivän päähän(20min aika riitttää). Hintaa tuli kaikkine välineineen ja puudutusaineineen 159e. Onhan se paljon, mutta nyt odotellaan luonnollisia kuukautisia ja mielen tasapainoutumista. Yksityisellä pidin kuitenkin siitä, etteivät he yrittäneet pumpata täyteen hormoneja ja pakottaa valitsemaan jostain hormonaalisesta ehkäisystä. Minulle ei sovi hormonit ja olen sen sanonut mutta sen jälkeen eivät suostuneet poistamaan kapselia ennen kuin olisin valinnut.
Siirryn nyt käyttämään hormonitonta ehkäisyä nimeltä Lady Comp. Olen lukenut ja tutustunut siihen ja luotan siihen enemmän kuin hormonaalisiin ehkäisymetodeihin. Suosittelen myös kaikille sitä, sillä en usko että naisia on luotu vetämään ylimääräisiä steroideja kehoonsa. Mitä me niistä ja niiden toimintaperiaatteista loppujenlopuksi tiedämme.
Kapseli on ollut pois nyt 4päivää ja ensimmäisinä päivinä oli mielialan muuttelua ja itkuisuutta joka asiasta mutta muuten olo alkaa olemaan paljon parempi. Odotan tyhjennysvuotoa jotta pääsen käyttämään Lady Compiani. Tyhjennysvuoto on kyllä vissiin alkanut jo, en ole varma koska vuosin 6kk jo ennen kapselib poistoa joten vuodan vieläkin mutta veren koostumus on erillaista nyt joten uskon sen olevan tyhjennysvuotoa.
Yksityisellä kapselin poiston hinta voi siis vaihdella sillä jokaisella lääkärillä on oma määrittemä hinnastonsa jonka päälle tulee vielä toimistomaksu, välineiden hinnat sekä muita kuluja.
Minulla lääkärin oma hinta 20minuutille oli 86e, päälle tuli toimistot n.17e, välineet ja mukana oli sairaanhoitaja myös joka peri oman osuutensa. Yhteensä siis 159e meni. Kapselini olivat hyvin tiukassa ja niiden nykiminen pois vei aika pitkään. Minulla niitä oli myös 2 joten vaati enemmän aikaa.
Sanoisin siis että hinta on yli 100e aina, mutta alle 200e kuitenkin.
up - onko kellään nyt tietoa?