Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes jes jes, sain perjantaina lainalupauksen... nyt vaan tarjoamaan

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekös te ole pitkään jo hakeneet?

Vierailija
22/26 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaisin useamman asunnon. Laittaisin omaa rahaa esim 30-40% ja lainalla loput. Pääomatuloista kun saa vähentää kaikkien lainojen korot, niin pääomaveroa ei välttämättä tarvitsisi maksaa vuosiin

Ajettelin vaan, että jos vuokra on 800 e/kk ja vastike 100 e/kk ja korot 700 e/kk, niin on siinä lyhennystäkin jonkun verran. Ei pankki anna montaa vapaata vuotta sijoitusasunnon hankntaankaan.

Ei lainan kukausierä/korot ole noin paljon. 25 viiden vuoden lainassa esim olisi tuo kk erä (korko + lyhennys 120 000 euroa noin 550.) Jos ajatellaan vaikk 60 neliön kaksiota. Maksaa noin 140 000 alueesta riippuen. Jos maksaisin hypoteettisesti 40 000 itse ja lainalla 100 000. Laina-aina 25 vuotta, niin vuokralla maksaa kummasti sekä lyhennyksen, korot että vastikkeen.

niin ei saa olla pääomatuloja. Edelleenkin ihmettelen, millä maksat ne lyhennykset, jos on mahdollista olla maksamatta pääomatuloista veroa moneen vuoteen.

lk

Pääomatulosta saa vähentää myös oman asunnon velkojen korot, sekä tehdyt remontit. Mulla on parilla tonnilla remppaa ja mahdollisen oston jälkeen kahden asunnon lainojen korot.

Lisäksi olen vuokraamassa pois kolmiota, josta vuokraa noin 900-1100 euroa.

Se oikeasti maksaa itse itsenäs, Kulut asunnosta ovat tällä hetkellä:

Vastike 250

Lainan lyhennys 300

Korko 100

1000 euroa miinus 350 = 650

650 -28% = 468

468 miinus vastike = 218 käteen.

Kun lisäksi huomio toisen asunnon lainan korot ja perusparannusvähennyksen, ei veroja tarvi maksaa pariin vuoteen, vaan 'käteen' jää tuo 468, jolla voi varautua tulevaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytynyt mitään ja pitkään ollaan tosiaan katseltu. Hinta-laatusuhde ei kyllä nyt kohtaa. Pidän aika epätodennäköisenä oman asunnon ostoa ja en kovin todennäköisenä sijoitus/kakkosasunnon ostoakaan. Mut mikään ei tietty ole varmaa. Viihdytään kuitenkin tässä vuokralla tosi hyvin ja vastaava omistusasunto tulisi kalliimmaksi, joten ei ole järkeäkään muuttaa.

Vierailija
24/26 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaisin useamman asunnon. Laittaisin omaa rahaa esim 30-40% ja lainalla loput. Pääomatuloista kun saa vähentää kaikkien lainojen korot, niin pääomaveroa ei välttämättä tarvitsisi maksaa vuosiin

Ajettelin vaan, että jos vuokra on 800 e/kk ja vastike 100 e/kk ja korot 700 e/kk, niin on siinä lyhennystäkin jonkun verran. Ei pankki anna montaa vapaata vuotta sijoitusasunnon hankntaankaan.

Ei lainan kukausierä/korot ole noin paljon. 25 viiden vuoden lainassa esim olisi tuo kk erä (korko + lyhennys 120 000 euroa noin 550.) Jos ajatellaan vaikk 60 neliön kaksiota. Maksaa noin 140 000 alueesta riippuen. Jos maksaisin hypoteettisesti 40 000 itse ja lainalla 100 000. Laina-aina 25 vuotta, niin vuokralla maksaa kummasti sekä lyhennyksen, korot että vastikkeen.

niin ei saa olla pääomatuloja. Edelleenkin ihmettelen, millä maksat ne lyhennykset, jos on mahdollista olla maksamatta pääomatuloista veroa moneen vuoteen.

lk Pääomatulosta saa vähentää myös oman asunnon velkojen korot, sekä tehdyt remontit. Mulla on parilla tonnilla remppaa ja mahdollisen oston jälkeen kahden asunnon lainojen korot. Lisäksi olen vuokraamassa pois kolmiota, josta vuokraa noin 900-1100 euroa. Se oikeasti maksaa itse itsenäs, Kulut asunnosta ovat tällä hetkellä: Vastike 250 Lainan lyhennys 300 Korko 100 1000 euroa miinus 350 = 650 650 -28% = 468 468 miinus vastike = 218 käteen. Kun lisäksi huomio toisen asunnon lainan korot ja perusparannusvähennyksen, ei veroja tarvi maksaa pariin vuoteen, vaan 'käteen' jää tuo 468, jolla voi varautua tulevaan

Ensinnäkään pääomatulosta ei saa vähentää omaan asuntoon kohdistuvia menoja sen enempää kuin niitä saa vähentää muutenkaan. Oman asunnon remonttikuluja ei saa vähentää lainkaan, niistä voi tehdä kotitalousvähennyksen työn osalta.

Toiseksi jos sinulla on kolmio, josta saat vuokraa 1000 e ja sen lyhennys on 300 e ja korko 100 e niin ennen verojen maksamista tuosta 1000 eurosta vähennetään korko + vastike eli 650 e, josta maksat verot (siis ne pääomaverot, joita väitit, että et joudu maksamaan). Silloin sinulle jää 468 e, josta vähennät lyhennyksen eli 300 e, jolloin sinulle jää käyttö- tai säästörahaa 168 e eikä suinkaan 468 e. Ja kannattaa muistaa, että 300 e/kk lainanlyhennys on aika minimaalinen eli joko laina on todella pieni tai sitten laina-aika on ylipitkä.

Kai tiesit, että asuntoon ennen sen vuokraamista tehtyjä remontteja ei kovin helposti saa verotuksessa vähennyksiin vaan niistä saa "korvauksen" vasta asuntoa myytäessä. Muutenhan kannattaisi rempata tuleva kotinsa, laittaa se näennäisesti pariksi kuukaudeksi vuokralle ja vähentää ne remppakulut ennen omaa muuttoa. Lue verottajan ohjeista!

Vierailija
25/26 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla hinnalla! Nyt kai puhutaan yksiöstä tai max. kaksiosta.

Tietysti jos "suuri opiskelijakaupunki" = Helsinki, tilanne on toinen.

Suurista opiskelukaupungeista ei tuolla 120 000 eurolla saa juuri minkäänlaista asuntoa, Helsingistä ehkä lämpimän autotallin. Vai onko sulla omaa pääomaa ehkä lisääkin tulossa?

Meinaan vaan että halpojen asuntojen paikkakunnilta ei sijoitusasuntoja oikein kannata ostaa, kun ei niihin löydy vuokralaisia.

Vierailija
26/26 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallis ja iso, ei rakennuspakkoa, maaseutua... Jännää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan