Onko veitsen kääntämistä haavassa jos...
Olen ollut 5v leskenä ja nyt menossa uusiin naimisiin. Ensimmäisen aviomiehen vanhemmat ovat olleet koko ajan kuvassa mukana, tietenkin, kun ovat lasteni isovanhempia. Aluksi heidän oli selvästi vaikea hyväksyä että olen löytänyt uuden kumppanin, mutta parivuotisen seurustelumme aikana he eivät ole kuitenkaan sanoneet poikkipuolista sanaa ja kohtelevat uutta rakastani hyvin. Nyt on hääkutsujen lähettämisen aika. Haluaisin ehdottomasti kutsua nämä entiset appivanhempanikin paikalle, mutta tuntuisiko se veitsen kääntämiseltä haavassa? Mitä olette mieltä, lähetämmekö kutsun vai emme?
Kommentit (9)
soitellaan kuulumisia kerran-pari kuukaudessa, tosin enimmäkseen lasten asioita mutta muutenkin jutellaan. Ja kyläillään pari kertaa vuodessa (asuvat kaukana) jotta lapset näkevät heitä.
Tosiaan haluaisin kutsua heidät mutta haluavatkohan he todella kutsun... Tuntuu että heillehän se olisi aivan kamalaa istua katsomassa kuinka toinen mies ottaa heidän lapsensa paikan! Vanhat haavat repeäisivät vain...
Mun mielestäni se olisi kohteliain tapa.
Kerro heille, että olisi todella mukavaa saada heidätkin juhlaan mukaan ja kysy miltä se ajatus heistä tuntuu. Ilmaise myös, että ymmärrät jos he haluavat jättäytyä pois. Ja lähetät sen kutsun sitten vasta.
Kerro heille, että olisi todella mukavaa saada heidätkin juhlaan mukaan ja kysy miltä se ajatus heistä tuntuu. Ilmaise myös, että ymmärrät jos he haluavat jättäytyä pois. Ja lähetät sen kutsun sitten vasta.
Näin taidan toimia. :) Kiitos ymmärryksestä!
Jos siltä tuntuu. Voithan laittaa mukaan kirjeen, jossa ilmaisette ymmärtävänne, jos eivät halua olla mukana, mutta sinulle olisi tärkeää yms.
Olet sinäkin heille varmasti tärkeä, ja sinun onnellisuutesi merkitsee jotain. Ja lapsillekin tuo ihan juridista turvaa (sinun kauttasi). Menneisyyttä ei voi muuttaa, eikä menetystä unohtaa. Uskoisin terveiden, aikuisten ihmisten ymmärtävän tilanteen.
Onko sinun mahdollista keskustella heidän kanssaan asiasta ennen virallisen kutsun lähettämistä? Tietävätkö he avioaikeistanne?
Onnea kuitenkin uudelle liitolle!
ennen kutsun lähettämistä.
Toinen juttu on se mitä mieltä tuleva aviopuolisosi on asiasta. Mielestäni hänen kantansa pitää ensin selvittää pitääkö kutsua sopivana vai ei.
Itse en välttämättä haluaisi puolisoni exän sukua paikalle häihini.
Ja on täysin eri asia, kun ihminen jää leskeksi verrattuna avio/avoeroon....
Mutta suurimmalta osalta tämän palstan kävijöistähän puuttuu hienotunteisuus ja kaikensortin empatia täysin...
isovanhemmuuden lisäksi, niin lähetä kutsu