Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluun kevätvauvan, mutta ikäero jää kovin pieneksi!

Vierailija
16.07.2011 |

Pelottaa pieni ikäero, mutta kuume on nousussa. Jos tulisin nyt heti raskaaksi, olisi ikäeroa 1v4 kk ja vauva syntyisi huhtikuussa. Olisi ihana saada kevätvauva kun olisi lämmintä ja valoisaa. Kesän riemut edessä. Ihan erilaista kuin saada lapsi talvella (kuten esikoinen, jolle sai pukea 100 vaatekertaa).

Jos odotan, olisi seuraava taas syksy/talvivauva ja syntyisi loppuvuodosta mitä en myöskään haluaisi, on silloin aina luokkansa nuorimpia, jota esikoinen taas jo on kun syntyi joulukuussa.

Mutta kun mua pelottaa antaa jo mennä! Mitä muutkin ajattelee noin pienestä ikäerosta? Töihinkään en moneksi kuukaudeksi välissä ehdi. Toisaalta enpä siellä ajatellut kovin kauaa ollakaan. Olisi ihan mukavaa mennä raskaana töihin, niin pääsee taas pian äitiyslomalle :D..

Itseasiassa eilen annettiin jo mennä vähän tulee sitten jos tulee-meiningillä. Menkat kyllä vasta loppuivat, joten tuskin kovin todennäköistä, että nyt tuosta eilisestä tärppäs. Mutta aaaarrrgghhh!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee NIIN PITKÄ AIKA! Tämmöselle vauvakuumeiselle. Ja kuitenkin tykkäisin myös lyhyestä ikäerosta, mutta jäähän se kovin pieneksi nyt jos heti raskaaksi tulen.

ap

Vierailija
2/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ilman muuta kotona lastn kanssa, kunnes nuoerinkin on päivähoitoon valmis. Jollei sitten tule vielä lisää lapsia vuosien kuluttau:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytetty ehkäisyä ja ikäeroa tuli 1,5 v. Me hoidimme lasta kotona miehen kanssa vuorotellen, ensin minä 4 kk, sitten mies 5 kk ja sitten minä kakkosen syntymään asti. Eli ehdin välissä hyvin töihinkin.

Vierailija
4/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mietit töihin menoa vaikka lapsesi on vielä vauva ja samaan aikaan toistakin vauvaa.

Vierailija
5/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin töihin mennä viimeistään vuoden alusta, jolloin ehtisin olla töissä muutamia kuukausia/puolisen vuotta raskaana (jos siis tulisin nyt raskaaksi). Haluan käväistä välillä töissä tuulettamassa päätäni. Pidän työstäni, mutta jään sieltä kyllä mielelläni taas äitiyslomalle. Esikoisen hoito onnistuu työpäivien ajan hyvin eläkkeellä olevien mummojen avulla, joten ulkopuoliseen hoitoon ei tarvitsisi laittaa.

Kahden lapsen kanssa kyllä aion varmaan olla kotona pidempään kuin sen vajaan vuoden.

ap

Vierailija
6/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mietit töihin menoa vaikka lapsesi on vielä vauva ja samaan aikaan toistakin vauvaa.

kummallista tuossakin on? Moni miettii ja TEKEEKIN töitä, koska haluaa tai on pakko.

Vierailija
7/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin veikkaisin että lyhyt ikäero ei ole sinua varten... ihan kaikella ystävyydellä. Se on todella, todella raskasta.

Vierailija
8/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietäisin itsekin, mitä mun kannattas nyt tehdä? Jätänkö vaan luonnon ratkaistavaksi? Ei meille esikoinenkaan heti tullut, mutta eihän sitä tiedä silti tosiaan vaikka tärppäisi heti.

ap

Vierailija
9/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin sitä pääntuuletusta ja silti pieni ikäero oli meille juuri oikea ratkaisu.

Nyt on taas sama tilanne, uusi vauva tulossa ja oli ihana, kun sai käydä tässä välissä töissä.

Ihan hyvältä suunnitelmasi kuulostaa, tai siis juuri noin mekin teimme. Rankkaahan se on aina, jos on lapsilla pieni ikäero, mutta myös todella palkitsevaa. Nyt lapset ovat 5,5 ja 7 ja todella läheisiä toisilleen.

Vierailija
10/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä haluta lapset pienellä ikäerolla, mutta haluta silti töihin.. Teetkö sitten kolmannenkin samalla systeemillä?

Vierailija
11/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töihin vuoden alussa ja vauva syntyy huhtikuussa, ei siinä ehdi olla kuin max reilu pari kuukautta (puolta vuotta ei tosiaankaan). Uusi äitiyslomahan lakaisi jo helmikuussa tai maaliskuussa.

Vierailija
12/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain edes käväistä töissä, jos ymmärrätte? Sen jälkeen maistuu taas kotielämä mukavammalta enkä putoaisi niin pitkälle työelämästä. Olen alalla, joka kehittyy koko ajan. En halua olla putkeen esim. 5 vuotta kotona ja jännittää sitten viiden vuoden kuluttua taas työelämää kun kaikki on muuttunut ja olen pudonnut kaikesta kärryiltä. Pidän siis työstäni ja työkavereistani, mutta sitä työelämää riittää pienempikin pätkä kyllä..

ap

Vierailija
13/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille piti tulla pieni ikäero, mutta toinen vauva kuoli kohtuun.

Silloin tuntui tosi pahalta, mutta lopulta pääsin yli. Ja sitten meillä ei näitä asioita olekaan enää laskelmoitu samalla tavalla. Lapsia on tullut lisääkin :)

Vierailija
14/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS tulen nyt raskaaksi, menisin töihin syksyllä, jolloin ehdin olemaan puoli vuotta töissä.. jos en raskaudu heti, menen jokatapauksessa viimeistään alkuvuodesta, jolloin kuitenkin ehtisin vaikka olisin raskaanakin, olemaan sen pari kuukautta.

ap

Vierailija
15/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suhteuttaa omat suunnittelut ja tilaukset siten, että kaikki ei aina tule liukuhihnalta.

Vierailija
16/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, vaikka veisi vieraalle vaikka 6kuukauden ajaksi. Monet lapset käyvät hoidossa eikä ole todistettu, että siitä olisi haittaa lapselle. Minusta tuo höpinä on niiden keksimää, ketkä ovat itse liian laiskoja töihin ja haluavat elää ukkonsa rahoilla. Sitä en toki kiellä, etteikö äiti/isä saa jäädä kotia lastaan hoitamaan, jos siltä tuntuu.

Ja ap:lle vauvakuumeesta, että minulla oli sama tilanne vuosi sitten: esikoinen oli reilu puoli vuotias ja kauhea vauvakuume!! Minä ja mieheni ei "uskallettu" edes tosissamme harkita toista heti perään, sillä esikoinen oli koliikkinen vauva, joka rauhoittui 4kk iässä ja toisekseen minun työni on sellainen, etä oli "pakko" palata työhön, jotta en putoa kärryiltä. Nyt sitten vuotta myöhemmin taas pohdituttaa, että joskohan se toinen..samanlainen kuume ei ole kuin vuosi sitten, mutta sekä minulle että miehelleni selvää, että haluamme toisen. Milloinkohan...:)

Vierailija
17/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei meilläkään ollut maailman helpoin. Olen myös saanut keskenmenon rv 12 ja esikoistakin tehtiin puoli vuotta.. eli siksin mietin, kun tiedän ettei se vauva välttämättä tule napsauttamalla. Muttakun juuri siksi jännittää.. kun rankkaa se varmasti on pienellä ikäerolla.

ap

Vierailija
18/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä väliä sillä on, vaikka veisi vieraalle vaikka 6kuukauden ajaksi. Monet lapset käyvät hoidossa eikä ole todistettu, että siitä olisi haittaa lapselle. Minusta tuo höpinä on niiden keksimää, ketkä ovat itse liian laiskoja töihin ja haluavat elää ukkonsa rahoilla. Sitä en toki kiellä, etteikö äiti/isä saa jäädä kotia lastaan hoitamaan, jos siltä tuntuu."

Pidin itseäni pitkään huonona äitinä, sillä olen aina halunnut lastenhoidon lisäksi tehdä myös työtäni, ja siksi olemme miehen kanssa vuorotelleet. Nyt olen jutellut useiden tällaisten vannoutuneiden kotiäitien kanssa, ja syyt sille, miksi "alle 3-vuotiasta ei saa missään nimessä laittaa hoitoon", ovat

-äiti on työtön työnhakija

-äidillä ei ole minkään sortin koulutusta

-oma työ ei kiinnosta

-äiti on ammatiltaan lähihoitaja tai LTO, jolloin työ ei mitenkään poikkeaisi omien lasten hoidosta eikä töihin meno huonon palkan vuoksi olisi taloudellisestikaan kannattavaa

-isä ei missään nimessä halua jäädä kotiin, jotta äitikin saisi välillä käydä töissä

Mutta on hienoa, että haluaa ja pystyy yhdistämään työssäkäynnin ja lasten saamisen. Tarha Halonen itse asiassa sanoi, että meillä kaikilla on vain yksi elämä ja siihen mahtuu hyvin sekä työ että lapset. Ja harvapa meistä toimii kuitenkaan presidenttinä :)

Vierailija
19/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse mennä välissä töihin.

Vierailija
20/46 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän häntä hyvin, niin minäkin olen aina halunnut.