Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on asunut meillä nyt kaksi viikkoa, olen ihan hajalla ja tätä kestää vielä yli kuukauden.

Vierailija
16.07.2011 |

Anopin luona siis tehdään putki, kylppäri ja keittiöremppa. Anoppi keksi tulla meille asumaan tämän noin 1,5kk ajaksi. Esitti asian kasvotusten tilanteessa jossa oli paljon ihmisiä paikalla joten tuli luvattua..muut anoppin lapset myöntelivät tilanteessa että he toki ottaisivat äidin luokseen mutta asunnot ovat pieniä, se onkin totta ja meillä on iso okt mutta tuskin kukaan olisi oikeasti häntä luokseen tahtonut. Anoppi nukkuu joka aamu lähemmäs yhteentoista ja odottaa aamupalaa, siis minun pitäisi se tehdä koska hän ei kylässä tahdo mennä kaapille..aluksi odottelin mutta nyt olen tehnyt aamupalan valmiiksi pöytään lämpenemään jo yhdeksältä koska minun on lähdettävä lasten kanssa ulos ja muihinkin puuhiin ennen anopin heräämistä. Anoppi ei osallistu ruuanlaitoon mitenkään eikä kuluihin, kuitenkin esittää toiveita että haluaa tänään syödä kalaa ja muurinpohjalettuja jne. Anopin auttama vierashuone on kamalassa sotkussa, eilen imuroin ja pesin lattioita ja anoppi tuli pois huoneestaan että pääsen sinnekin järjestelemään..ym. Ym..en helvetti kestä. Toisaalta anoppi antoi meille taannoin aika paljon tahaa..siis tuhansia euroja ja tunnen olevani kiitollisuuden velassa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän anoppi oli meillä muutaman viikon (ensi viikolla tulee taas kuukaudeksi). Mä sain levätä :) Hän tykkää kokata ja aina pyysi lupaa päästä hellan eteen. Vei taaperomme ulos kun minulla oli kuumetta ja olin voinnut huonosti. Ja jos itse olin lähtenyt ulos, ja kun tulin kotiin, hän oli jo pessyt lattioita. Minua vähän hävetti, kun olen niin kehno emäntä, mutta hän haluaisi hirveästi auttaa.

Mutta hänessä on se hyvä puoli, hän ei koskaan ole tiellä, ei väittää vastaan eikä muutenkaan ole ärsyttävä millään tavalla. Erittäin hieno nainen ja minua on onnistanut hänen kanssaan.

Anoppi on eläkkeellä ja saa aika vähän, mutta aina yrittää työntää parikymppiä minulle(en ole KOSKAAN huolinut hänen rahojaan).

Anoppisi on törkeän laiska! Vihjaise miehellesi että voisi puhua äidille

Voi kun rakastan anoppiani ?

Vierailija
2/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeta kestää, kolmasosa on jo takana. Ota anopin ruokatoiveet huomioon, jos ne sattuvat osumaan yksiin omien suunnitelmien kanssa. Ja ajattele positiivisesti: ainakaan anoppi ei järjestele teidän kaappeja uuteen uskoon eikä tongi papereitanne. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kerran ei muutoin elämäänne häiritse, niin anna olla rauhassa; 6 viikkoa on kuitenkin lyhyt aika elämässä

Vierailija
4/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin varmaan yrittäisin vaan kestää, varsinkin jos anoppi olisi antanut minulle tuhansia euroja vähän aiemmin lahjaksi..

En kuitenkaan alkaisi passaamaan aamupaloja enää yhdentoista aikaan, jos olisin lapsille antanut ja itse syönyt yhdeksältä. Kohtahan se on jo ruoka-aika.. Saisi kyllä myös autella lastenhoidossa..

Vierailija
5/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sitä olisit hyvin voinut sanoa, että et passsa anoppia vaan saa itse etsiä ruokansa ja auttaa muutenkin esim. käymällä pari kertaa viikossa itsekin kaupassa.

Antoiko rahaa vain teille vai myös muille sisaruksille? Jos vain teille, on se tavallaan vuokranmaksua. Toisaalta vuokraan harvemmin kuuluu täysi palvelu eli voisit tuon aamupalan hoitaa niin, että sanot ihan ystävällisesti, että ottaa itse kaapista, kun sinä olet lasten kanssa ulkona ja muuten menee ruoka pahaksi lämpimässä.

Kun teet lounasta/päivällistä, anna lapset anopille ja sano, että hoitaa heidät/vie ulos/piirtää/leikkii, koska sinä teet kaikille nyt ruokaa.

Kun sanot ystävällisesti mutta jämäkästi, saat pientä hyötyäkin siitä, että anoppi on paikalla. Kun ruoka on syöty ja sinä olet hoitanut tiskit, toteat anopille, että huh huh, kun otti voimille tuo siivous, että nyt sinä lepäät ja anoppi voi viedä lapset pihalle. En usko, että kieltäytyy, kun sanot aina samassa lauseessa sen, mitä juuri olet tehnyt hänen eteensä.

Anna muuten elää siellä omassa sotkussaan ja tarjoa joskus imuria. Onhan nyt tuollainen täysihoitolameininki aika noloa.

Vierailija
6/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on hyvä ja menee jääkaapille itse ja tekee tarvittavan aamupalan. Käytä nyt anoppia hyväksesi lastenhoitomielessä ja lähtekää miehen kanssa kahdestaan pikku reissulle jne.

Vierailija
7/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana anoppi ja aina kun on meillä niin joko auttelee hommissa tai leikittää lasta, jolloin saan rauhassa tehdä itse hommia...

Vierailija
8/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää olisi kyllä ollut, jos hänen olisi johonkin hotelliin rempan ajaksi pitänyt itsensä parkata. Kun lapsia asuu lähellä. Mitä suunnatonta lähimmäisen rakkautta! Anna anopin asustella siinä huoneessa sotkun keskellä ja siivoa sitten, kun anoppi lähtee kokonaan. Ja tuohon rahasummaan kestää kyllä muutama ateria laittaakin eli olet kiitollisuuden velassa ja maksa takaisin olemalla supervieraanvarainen.

P.S. Anopin ottaisin kotiimme koska vain ja joka päivä se käykin. Omaa äitiäni jaksan 1-2 kk välein parin tunnin annoksina...

Vierailija
9/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskeekö sua tekemään? Odottaa vaan?

Voit ihan hyvin sanoa, että nyt kun tilanne on tämä että asut täällä näinkin kauan, niin otat itse vaan ruokatarvikkeita kaapista. Sinulla ei ole aikaa tehdä erikseen hänelle aamupaloja.

Eikähän noita syömistoiveita tarvitse orjallisesti noudattaa. Nehän ovat vaan toiveita. Teet mitä sulle sopii, ja hän syö mitä tarjolla on.

Jos hän alkaisi marisemaan ruuasta (mitä en usko tapahtuvan), niin pyydät miestäsi ottamaan puheeksi tämän asian. Että kukaan ei ole kieltänyt anoppia hakemasta mieleisiään ruokatarvikkeita kaupasta ja tekemästä itselleen parempaa ruokaa, jos teidän sapuskat ei miellytä.

Vierashuoneen minäkin antaisin olla siivoamatta koko vierailun ajan. Jos ei tse siivoa, niin en siivoaisi mikäkään. Mikäli kyseessä olisi siis ihan terve ihminen, eikä olisi mitään rajoitteita tehdä sellaisia fyysisiä hommia.

Vierailija
10/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olette jo saaneet lahjaksi muutaman tonnin.

eli tässä näkyy tämä palstamamman asenne anoppeihin. raha kyllä kelpaa, mutta paras anoppi on kuollut anoppi.

Vierailija
11/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa olla kuin kotonaan, eli et passaa enää kuin vierasta. Eli annat hänelle luvan käydä itse kaapilla tekemässä aamupalan ja tarvittaessa muitakin aterioita. Ruuan teet varmaan joka päivä muutenkin lasten takia, niin sitä samaa sitten vaan pöytään anopillekin etkä enää toteuta vaatimuksia muurinpohjaletuista yms. jos ne eivät muutenkin olisi listalla. Tai jos teette lettuja, niin anoppi hommiin myös. Ei ole kohtuullista odottaa, että perheellinen ihminen pitää lepokotia 1,5kk putkeen, ei tulisi meillä mitään ja jos yrittäisin olla vaan ja venyä niin jossain vaiheessa napsahtaisin kumminkin ja tulisi vaan sanottua pahasti. Parempi siis vaan nyt tuossa vaiheessa kun alat jo kilahtaa, sopia säännöt yhdessä loppuvierailun ajaksi.

Vierailija
12/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en täyshoidossa. Ruoat tarjoaisin, mutta odottaisin, että anoppi HALUAISI viettää aikaa lasten kanssa eli kaitsea heitä. Kun siivoaisin, jättäisin imurin lopuksi hänen huoneensa eteen ja sanoisin, että hän voi nyt imuroida itse huoneensa. Mitään ruokatoiveita en ottaisi kuuleviin korviini - se ruoka kelvatkoon, joka pöytään nostetaan. Voisin myös kysyä joskus ruoan jälkeen, jaksaisiko anoppi siivota keittiön.

Vierailija
13/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teilläkö koti on vain sinun kotisi? Maksaako mies sinulle vuokraa asumisestaan vai miten olette asian järjestäneet, jos kerran miehellä ei näytä olevan mitään oikeutta sanoa kotonaan mielipidettä edes äitinsä siellä asumisesta.

Vierailija
14/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miestäkin hänen äitinsä tuntuu rassaavan koska normaalisti kotona viihtyvä mies on nyt jatkuvasti kalassa tms. Tai muuten vaan lusmuilee autotallissa itsekseen. Me emme siis pyytäneet anopilta rahaa, hän sai itse rahasumman eräästä asiasta ja jakoi sen lapsilleen. Saman summan siis saivat muutkin sisarukset. Anopilla on myös kesämökki mutta sinne hän ei halua mennä remontin ajaksi vaikka onkin 50+ ihan kunnossa oleva ihminen. En minäkään anoppiani ole koskaan vihannut, hyvin ollaan tultu toimeen mutta nyt vaan en meinaa kestää. Väsyttää myös se että anoppi tulee heti jaarittelemaan viereen asioitaan jos hetkeksi istun alas..joo kuulostaa varmaan tyhmältä mutta nämä vaan alkavat nyppimään pidemmän päälle. Enkä ole anoppia pois häätämässä, kestän kyllä. Ottaa vaan päähän kun kesäloma menee näin.

Vierailija
15/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän soittaa minulle vaikkapa ulos ja pyytää tekemään, kun sanon että ota vaan kaapista hän toteaa tuohtuneena että ei se kuulu hyviin tapoihin, hän on sitten syömättä vaikka verensokeri laskee jne. Pyykit myös pesettää minulla, sen unohdin sanoa. Antoi vaan sylillisen pyykkiä minulle ja pyysi pesemään. En voi sille mitään mutta nyppii.

Vierailija
16/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vastiketta, ei auta kuin tehdä niin kuin antaja toivoo. Enpä yhtään ihmettele, ettei anoppi tarjoa asumisestaan rahaa, jos on jo kerran teille sitä antanut.

Me jotka oikeasti tulemme toimeen omillamme, päätämme itse omasta elämästämme.

Vierailija
17/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän soittaa minulle vaikkapa ulos ja pyytää tekemään, kun sanon että ota vaan kaapista hän toteaa tuohtuneena että ei se kuulu hyviin tapoihin, hän on sitten syömättä vaikka verensokeri laskee jne. Pyykit myös pesettää minulla, sen unohdin sanoa. Antoi vaan sylillisen pyykkiä minulle ja pyysi pesemään. En voi sille mitään mutta nyppii.

hyviin tapoihin. Ja sanot jämäkästi, että kun on lupa mennä jääkaapille niin silloin sinne mennään.

Vierailija
18/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetti sentään miten saamattomia olette!

Teillä eletään teidän sääntöjenne mukaan ja sillä hyvä.

Itselläni on mulkkuja sukulaisia enkä heitä ole päästänyt vuosikausiin ovesta sisään koska käytöksensä ei miellytä. Toki ovat vetäneet herneet niiiiin syvälle nekkuun mutta mitäs siitä?

Vierailija
19/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ap:lle, jota anoppi nyt passuuttaa. Olkoon mies sitten palvelemassa äitiään, jos on järjestelyn sopinut. Tuolla menolla remontti ei valmistu ikinä, jos täyshoidossa saa olla. Löytyisikö, ap, teille paikkaa, mihin voisitte mennä lomaa viettämään ilman anoppia? Ehkä sinne anopin mökille?

Vierailija
20/50 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaimon pitää passata anoppia kesälomallaan, jos poika on saanut äidiltään rahalahjan? Passaako muidenkin lasten puolisot eukkoa?

Nyt se mies sieltä autotallista taloon äitinsä seuraksi. Ja ap sanoo tädille tiukasti, että jos aikuinen ihminen ei osaa mennä luvan saatuaan jääkaapille, niin kärsikööt verensokeristaan sitten.

Anoppi on kai antanut rahalahjan pojalleen, eikä ap:lle, jota anoppi nyt passuuttaa. Olkoon mies sitten palvelemassa äitiään, jos on järjestelyn sopinut. Tuolla menolla remontti ei valmistu ikinä, jos täyshoidossa saa olla. Löytyisikö, ap, teille paikkaa, mihin voisitte mennä lomaa viettämään ilman anoppia? Ehkä sinne anopin mökille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi