G: Miten ruokavaliosi muuttuisi nykyisestä, jos rahalla ei olisi väliä? Entä vaatekaappisi?
Eli miten ruokavalioi muuttuisi nykyisestä, jos ei tarvitsisi katsoa ostamiesi tuotteiden hintoja? Ostaisitko enemmän luomua, kokolihaa tai jotain erikoisuuksia? Söisitkö kaviaaria kaiket päivät vai joain muuta?
entä vaatekaappisi? pysyisivätkö nykyinen väri ja tyyli about ennallaan vai menisikö kaikki uusiki johonkin toiseen tyyliin? Millaisia vaatteita ostaisit, jos ei tarvitsisi hintalappuja tuijottaa?
Kommentit (28)
ei ole varaa. vaatteissa ostaisin laadukkaita ajattomia vaatteita, en halvinta kuten nyt. millään merkillä ei ole minulle merkitystä, en halua "mainostaa" ketään ilmaiseksi tyyliin kanniskelemalla käsiveskaa jossa koreilee joku maailmankuulu label.
Useammin luomua, kävisin kauppahallissa ja Stokkan herkussa, kotimaista naudan sisäfilettä, sushia ja käytäis Useammin ravintoloissa syömässä.
Vaatteet....enpä tiedä, ehkä ostelisin vähän laadukkaampaa, mutta kun ei ole tarvetta millekään juhla-designvaatteille, niin tuskin hirveesti innostuisin.
Ehkä käytäisiin enemmän ulkona syömässä. Vaatekaappi vaihtuisi designmerkkeihin lähes täysin.
ja enemmän kasvis- ja kalapohjaisia ruokia, määrittelisin tarkemmin ravintoaineet ja saanko niitä kunnolla ruokavaliosta.
Pukeutumisessa perusasiat säilyisivät, koska pidän aika yksinkertaisesta pukeutumisesta kauniilla yksityiskohdilla, mutta ostaisin laadukkaampia vaatteita, ja varsinkin juhlapukeutumiseeni panostaisin paljon enemmän. Merkeillä ei niin ole väliä, mutta yleensä mielestäni kauneimmissa vaatteissa on myös yhtä kaunis hintalappu. Ja ostaisin kaikki Mulberryn laukut, joita olen aina halunnut.
Urheiluvaatteissakin voisi panostaa kunnolla, useampi pari kenkiä ja housuja, ja säänmukaisia vaatekertoja.
Vaatekaappi tuskin muuttuisi,kenkiä tosin ostelisin enemmän varmaan.
ekä söisin enemmän ravintolassa.
Pukeutuminenkaan ei juuri tällä hetkellä muuttuisi mitenkään, mutta kunhan 30 kg laihdutusprojekti on ohi, pukeutuisin enemmän "merkkituotteisiin" Lindexin/KappAhlin/HM/ym sijaan. Merkkituotteet tosin olisivat tavismerkkejä (PartTwo/Sand/jne) eikä mitään Vuittonia tai Guccia :)
sisäfilettä ja kalaa :) Vaatekaappiin ostaisin samantien iso läjän laadukkaita farkkuja ja vaihtaisin tuon nolon tekonahkaisen takin aitoon samantien :)
ekä söisin enemmän ravintolassa.
Pukeutuminenkaan ei juuri tällä hetkellä muuttuisi mitenkään, mutta kunhan 30 kg laihdutusprojekti on ohi, pukeutuisin enemmän "merkkituotteisiin" Lindexin/KappAhlin/HM/ym sijaan. Merkkituotteet tosin olisivat tavismerkkejä (PartTwo/Sand/jne) eikä mitään Vuittonia tai Guccia :)
Tosin kunhan tämä projekti on ohi, muuttuu vaatekaapin sisältö tuohon suuntaan jo ihan näilläkin tuloilla.
Ostaisin ruokapöytään vain kotimaista siltä osin kuin se on mahdollista, luomua ja lähiä. Pieniltä tuottajilta.
Vaatteissa sijoittaisin alusvaatteisiin ja kenkiin.
Vaatekaappissa ei muuttuisi muu kuin farkut, kävisin ompelijalla lyhennyttämässä kaikki liian pitkät sopiviksi. Nyt vaan säästelen noita muuten sopivia farkkuja, kun en saa aikaseksi (en raski/säästän hetken rahaa) viedä noita lyhennettäväksi. En omista ompelukonetta ja omeplija tekee siistimpää jälkeä..
laadukkaampaan suuntaan, suosisin luomua ja lähiruokaa ja pieniä tuottajia.
Käytettäisiin hyvää kotimaista kalaa, kuten kuhaa ja luomulihaa. Kasviksia olisi monipuolisemmin (nyt perustomaattia ja kurkkua ja salaattia) eri laatuja. Leivät paikallisen leipomon "paperipussileipää" ei enää mitään teollismassa-ruispalaa.
Vaatekaapin väri ja tyyli pysyisivät ennallaan, mutta vaihtaisin laadukkaampiin merkkeihin. Kenkiä ostaisin huomattavasti enemmän, nyt vain muutamat peruskengät. Todennäköisesti vaatteita olisi enemmän, esimerkiki kuhunkin kauteen kaksi eri tyylistä takkia, kun nyt vain yksi jne.
tyyliin vuohenjuustoa ja erilaisia voimakkaita kauan kypsyneitä juustoja. Muuten ei varmaan muuttuisi niin kovin, markettimme valikoimat ovat aika rajalliset, vaikkakin pienelle paikkakunnalle tosi hyvät.
Olemme miehen kanssa molemmat kasvissyöjiä, ja ostaisin mieluummin ruokaa lähempää ja panostaisin vielä enemmän kausielintarvikkeisiin, mutta valikoima tulee vastaan.
Ostaisin laadukkaita vaatteita ja heivaisin kirpparille suurimman osan omistamistani kledjuista. Hankkisin mm. pari uutta talvitakkia, öljykangastakin, nahkaisen olkalaukun (semmoisen raamikkaan), uusia laadukkaita liikunta- ja ulkoiluvaatteita jne. Luulen, että ainakin Kapteenskassa haluaisin käydä, nettisivujen perusteella siellä olisi kaikkea ihanaa.
Haluaisin, että mulla olis aika vähän vaatteita, mutta ne olis sitten semmoisia laadukkaita, jotka kestäis pesua ja kulutusta.
en mäkään uskoisi tekeväni radikaaleja muutoksia vaikka rahaa tulisi ovista ja ikkunoista.
Ostan nytkin kaiken sen ruoan mitä haluan. Syötäisiin ehkä enemmän ulkona ja vielä paremmissa ravintoloissa jos rahalla ei olisi merkitystä. Tosin meillä on pienet lapset, joten en mä uskoisi senkään nyt valtavasti lisääntyvän.
Vaatteista: aika lailla ostan ne vaatteet mitä haluan nytkin. Työelämässä käytän hyvinkin laadukkaita vaatteita, kotona ja vapaa-ajalla halvempia merkkejä. Tyyli varmaan pysyisi samana, mutta aika samoja mä varmaan ostaisin.
Lapsilla on paljon kierrätysvaatteita, lähinnä sen vuoksi että noin pienille niitä saa vielä hyvin. Mulle on myöskin helpompaa ostaa luotetulta ystävältä 10-20 eurolla säkillinen sisävaatteita kuin kierrellä itse niitä kaupoissa ostamassa. Ulkovaatteet ja muutenkin paremmat vaatteet ovat kyllä nytkin ihan sitä mitä haluan.
Olemme hyvätuloisia, mutta emme mitenkään poikkeuksellisen suurituloisia.
Enköhän ihan samalla ruokavaliolla jatkaisi, mutten katselisi ensimmäisenä hintoja.
Vaatteissakaan ei tyyli tai väri muuttuisi, laadukkaampaa ostaisin ja kaappiin enemmän valinnanvaraa (pitäisi ostaa isompi kaappikin...). Varsinkin urheiluvaatteita. Ostin viime syksynä kalliit juoksulenkkarit eikä ne käytössä olekaan niin mukavat kuin kaupassa. Uusia en raaski ostaa, joten nuo on nyt kulutettava ensin loppuun.
Vaatekaappiin mm. NoaNoaa, Monsoonia, Kaffea, TuttiFruttia, HunkyDorya, siis keskihintaisia merkkejä, joista tykkään. Ne eivät ole sikakalliita mutta silti mahdottomia mun kukkarolle ainakin tällä hetkellä.
Myös vaatteet ostaisin eettisten periaatteiden mukaisesti, en merkkejä tuijotellen. En ostele nyt enkä toivottavasti koskaan "turhaan" (esim 2 takkia, jos yksikin riittää).
Hävettää jo nyt kuunnella juttuja "ostin uuden maton, kun en tykännyt entisen väristä" kun suurimmalla osalla maapallon asukkaista ei ole varaa ostaa minkäänlaista mattoa. Saatikka, että olisi koti ja siellä lattia, johon maton laittaisi.
Ehkä hiukan muutosta voisin ostaa kyllä vaatekaappiin.
ja leivät pienemmistä laipomoista. Kävisin enemmän torilla ja kauppahallissa.
Vaatteisas tyyli pysyisi ennallaan, mutta varmaan osan vaateista ostaisin kallimmilta merkeiltä kuin nykyisin.
Enemmän kasviksia ja hedelmiä, muitakin kuin sesongin. Yleisesti ottaen laadukkaampaa ruokaa ja varmaan enemmän ulkona syömistä.