Paras puukiuas siis merkki? Eli puukiukaan
omistajat minkä merkkinen kiuas teillä on/ollut ja mikä mielestänne ollut paras?
Pitäs taas hankkia uusi ja meilläkin on ollut Narvia, Harvia ja joku oli castro (en muista miten kirjotetaan, mutta se oli täys susi) kertokeepa kommentteja:)
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
meillä on Harvia. En oikeen osaa niitä vertailla, vaikka monenlaisessa saunassa olen vieraillut. Kyllä toi Harvia varmaan ihan passeli on. Tuo on ollut nyt pari vuotta, en muista mikä edellinen oli, mutta se kesti 20 vuotta kunnes kului kivien alta puhki. Oiskohan sekin ollut Harvia.
Harvia ja KOta ovat olleet hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Aito kiukaan jatkuvalämmitteinen (eli siis ei se aito aito).
Tyytyväisiä ollaan.Tietysti jos mammaa kiinnostaa katiska mallit... Niissä melkein menisin suoraan iki kiukaaseen vaikka vähän kallis onkin.
Sitten on esim. sellainen kuin sydän kiuas. Nettipalstoilla on kovasti mielipiteitä molempiin suuntiin...
Tuon etu on, että lämmittää saunan kokonaan eikä vain kivien yläpuolelta. Lisäksi kiukaan pellit ovat vain "kuumia" eli ei "polttavia". Iso turvallisuusnäkökulma lapsi perheessä, lisäksi mahdillistaa "tiukkaan" paikkaan asentamisen (turvaeteisyys sivuille vain 50 mm). Kallis.Laiat linkki jatkuvalämmitteisestä puukiukaasta. please.
TÄmä oli siis vitsi:DDDD
Vierailija kirjoitti:
Voiko puukiuas edes olla huono?
Niissä on isoja eroja ja suurimmat erot on materiaalivahvuudessa, eli halvimmat palaa puhki jo muutamassa vuodessa, kun on tehty muutaman millin raudasta.
Itse viimeksi menin säästämään ja ostin halvimman helon mallin ja oli aivan susi. Ei lämmittänyt saunaa kunnolla edes parilla täydellä pesällisellä, vaikka mitoitus piti riittää. Nyt sitten kolmen kesän jälkeen puhki palanut ja ensi kesänä uuden ostoon
Itsellä ollut aiemmin Narvi ja siihen palaan nytkin. On tehty paksusta materiaalista, joten kestää ja saa kunnon löylyt.
Parhaasta en tiedä mutta älkää vaan ostako tulikiven UTU kiuasta tai HILE kiuasta. Hyvät löylyt, mutta savuttaa sisään vaikka mitä tekee. Mulla kävi VTT mittaaja joka teki raportin ennen kuin Tulikivi suostui purkamaan kaupan.
Harmi että toi ominaisuus kun muuten hyvät löylyt
Meillä on kiuas metallista eikö puu kiuas syty tuleen???
Meillä on ollut Narvin "Mirva" kiuas jo vuosia. Tyytyväisiä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
omistajat minkä merkkinen kiuas teillä on/ollut ja mikä mielestänne ollut paras?
Pitäs taas hankkia uusi ja meilläkin on ollut Narvia, Harvia ja joku oli castro (en muista miten kirjotetaan, mutta se oli täys susi) kertokeepa kommentteja:)
Iki-kiuas ehdottomasti. https://www.ikikiuas.fi/puukiukaat/
Iki-kiuas on ihan paras. Lämmitystavasta riippuen saa ihanan pehmeät tai tosi kipakat löylyt.
ei varmaankaan ollut harvia ne ei kestä kun kolmevuotta jos sitäkään
Hei, täällä on mukava lukea keskustelua! Asiallisia kommentteja :)
Olen etsinyt tietoa ja toisilla palstoilla keskustelut alkavan monesti tyyliin "Onko sinulla aivot hukassa..." ja silloin on vaikea suhtautua asioihin vakavasti :(
Kaunista syksyä kaikille!
https://www.kaminakeskus.ee/fi/kiuas-sayany-cast-vitra/
Tämä Siperialainen kiuas, valurautaisella sydämellä. Saunapuut saa lisättyä ulkosaunaan ilman että tarttee kantaa roskaa itse saunan puolelle, säästyi tilaa ja sai vielä tunnelmatakan pihan puolelle, ulkopuolella olivat voi paistaa vaikka makkarat siinä vilvoitellessaan ilman että käryt tulee sisälle tms.
Meillä mies teki puusta kiukaan ja koko talo palo kun laittoi saunan lämpeemään.
Tyhmä mies oli.
Iki on paras. Uskomattoman hyvä myös sähköversiona.
Laiat linkki jatkuvalämmitteisestä puukiukaasta. please.