Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun pitäisi ostaa esim. matto, johon juuri nyt ei ole varaa, mitä teet?

Vierailija
15.07.2011 |

A) Etsit halvemman vaihtoehdon, joka ei miellytä sinua yhtä paljon, mutta johon sinulla on tällä hetkellä rahat olemassa.

B) Odotat niin kauan kuin sinulla on rahat siihen minkä todella haluat.

C) Ostat sen heti velaksi

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voi ostaa kyseisessä asiassa mattoa, joka ei miellytä. Mulla on useinkin tälläinen tilanne, kun haluan kotiin jotain uutta. Haluan ostaa vain sitä mistä todella pidän.

Vierailija
2/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä pitäisi ostaa matto johon ei ole varaa, onko joku mattopakko?

Mutta vaihtoehdoista B, ostan aina sellaista mihin on varaa ja mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on ihan siis sikakallis (esim. 2000 euroa), niin en todellakaan ostaisi, vaan etsisin vastaavan halvemman. Minusta matto on aika kallis jo esim. kun maksaa 500 e, mutta sen olen valmis maksamaan jos matto on hieno ja sopii meille.

Vierailija
4/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ilman mattoa ja mietin, että näinköhän tartten sitä kuitenkaan.

Vierailija
5/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntoa varten ja kalliiseen mattoon ei tule olemaan rahaa vielä vuosikausiin. Ostaisin "ihan kivan" maton ja elelisin tyytyväisenä.

Vierailija
6/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan tilanteesta, esim. ollaanko himoitsemani maton valmistus lopettamassa, kuinka hyvän "kopion" löydän halvemmalla jne.

Vierailija
7/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos haluisin ostaa niin sitten velaksi.

Vierailija
8/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osamaksulla kai minäkin ostaisin, eli kai se olis vaihtoehto "velaksi". Tai sitten luottokortilla.

Voi olla, että sen halvemman sitten kuitenkin ostaisin, jos en millään voisi olla ilman.

Aika vaikea tosin kuvitella, että minun olisi ehdottoman pakko joku matto saada. Sellaisia tilanteita on joskus tullut muuton yhteydessä, mutta silloin on tarvittu kyllä muitakin järjestelyjä kuin maton osto hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
9/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa tosin käydä niin, että ostan sen maton tai jonkun muun ylimääräisen tilipäivänä ja sitten ei rahat riitäkään loppukuulle. Sitten ostan loppukuusta Visalla ruokaa.

Vierailija
10/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kai sit B)

Tosin ehkä mulla olis tärkeämpääkin rahan menoa kuin matto, jos olisi rahasta tiukkaa.

Vierailija
11/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lähes kaiken sisustukseen liittyvän kirpparilta (ja tosi paljon meidän tavaroista on peräisin sukulaisilta), joten ehkä tuommoista tilannetta mulle ei tule eteen.

Vierailija
12/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvaa oon kuolannut kohta 4 vuotta, aina tärkeämmät asiat vieneet ne rahat.

Vierailija
13/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan poikkeustapauksissa ostetaan velaksi. Esim. tietokone ostettiin velaksi, kun edellinen hajosi ja tietokone on välttämätön opintojen kannalta. Aikoinaan myös pyykinpesukone ostettiin ostittain velaksi (säästettiin ensin puolet, ja loput velkaa).

Mutta jonkun "ei niin välttämätön" jutun kohdalla säästäisin ensin rahat.

Vierailija
14/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan b tai c. B on todennäköisempi. Nyt meillä on hankintalistalla esim. kirjahylly, mutta kun maksaa monta tonnia, niin ajattelin ostaa sen palkoista säästetyillä. Toki voisin ostaa vaikka luotolla ja maksaa muutamassa erässä takaisin tai käyttää pitkäaikaissäästöjä, mutta eipä se hankinta nyt muutamasta kuukaudesta ole kiinni.

Mitään puolivillaista en osta eli mieluummin ilman.

Vierailija
15/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matto ei ole sellainen, jota velaksi ostaisin. Sen sijaan jouduin ostamaan juuri kodinkoneita velaksi, sillä ei ollut rahaa ostaa ja vanhat hajosi.

Mattoa ei ole lattialla ja sen ostan sitten, kun on siihen rahaa ja kodinkoneet maksettu. (jääkaappi ja pyykinpesukone, joten tärkeistä hankinnoista puhutaan)

Vierailija
16/16 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä matto voisi olla niin kallis, ettei siihen olisi varaa. Persialaiset ym. matot on kalliita, muttei sentäs niin kalliita. Ja sitä paitsi eivät tippaakaan minun makuuni, etten sellaista haluaisikaan.

Mutta jos olisin niin rahaton, niin en sitä ainakaan velaksi ostaisi! Matto on kuitenkin vain matto, ei mitenkään välttämätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan