Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, 5.5-vuotias kiukuttelee ja lukitsin huoneeseensa!

Vierailija
15.07.2011 |

Tiedän, ei pitäisi lukita huoneeseen mutta mikään ei auta. Lapsi käyttäytyy ihan mahdottomasti.

Tekee kiellettyjä asioita, uhkaa rikkoa telkkarin, ikkunat tms. jos ei saa sitä mitä haluaa, hyppii sohvilla, sohvilta alas vaikka kiellän, kiusaa sisarusta, herättää kesken päiväunien jne...

Lällättelee, tekee vaarallisia asioita.. Lopulta alan itse uhkailla (tyhmää, tiedän!) kun minulla oli tulikuuma kattila kädessä ja lapsi tulee pyörimään ja riehumaan keittiöön, sanoin että ole hyvä ja mene pois keittiöstä ettei kuuma vesi polta sinua. Lapsi vaan riehuu ja riehuu ja tönii ja sanon että jos et lopeta niin et saa jälkiruokaa.

Ei lopettanut, laskin kattilan hellalle ja annoin ruoan odottaa, vein lapsen eri huoneeseen ja komensin pysymään siellä. Sitten jäi roikkumaan keittiön ovelle mutta ei tullut sisälle. Uhkaili että jos ei saa jälkiruokaa niin tekee koko päivän kiellettyjä jne.

Söimme ruoan ja ruoan jälkeen lapsi alkoi vaatia jälkiruokaa, sanoin että ei koska et kuunnellut minua kun minulla oli se kuuma kattila. Lapsi rääkyi ja huusi että haluaa. Sanoin ei käy. Lapsi huusi että on nälkä. Sanoin ett ruokaa saat kyllä, lämmitänkö sitä? Lapsi narisee että haluaa nyt jotain muuta ruokaa! Sanoin ei, samaa saat, ei muuta.

Jatkoi kiellettyjen asioiden tekemistä kuten sohvilta hyppimistä ja minä suutuin, vein huoneeseen ja lukitsin oven.

Nyt lapsi huutaa että haluaa ulos sieltä. Naapurit kuulee varmaan.

Ärsyttää! Mitä te tekisitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tainnut jäädä varhaiskasvatus hömmölään!

Nyt onkin sit vaikeeta kun noin valloilleen päässyt kakara! Kummalla teistä on vanhemman valta?

Vierailija
2/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa töllöttimestä niitä miljoonaa ohjelmaa missä ruma täti laittaa lapsia kuriin.

Periaatteessa uhmakkaan lapsen kasvatus on samanlaista kuin koiran koulutus.

Kun lapsi tekee hyvin, anna palkinto. Kun lapsi tekee tuhmasti, anna rangaistus. Rangaistuksena toimii myös hyvin sama kuin koiralle, eli huomioitta jättäminen. Lapsi vaan huoneeseen yksin kunnes pyytää anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä vaadi anteeksipyyntöjä. Jos lapsi on pahoillaan, hän hyvittää tekonsa tekemällä jonkin palveluksen tms. OMA-ALOITTEISESTI. Mulle ei mahdu jakeluun, miten toisen voi käskeä olemaan pahoillaan, siis OIKEASTI pahoillaan. Käytän itse anteeksi-fraasia ja tietysti toivon, että lapsenikin sen oppivat mallioppimisella, mutta mua karmii yli kaiken lapset joille sana "anteeksi" on vain pääsylippu pois inhottavasta tilanteesta ja sitten voi jatkaa riehumista.

Vierailija
4/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehuminen jatkuu, toimit samalla tavalla uudelleen.

Vierailija
5/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyden neuvolaan. Ei tuo huoneeseen lukiseminen kyllä mitään auta. Paitsi siihen, että saat ruoan tehtyä.

Vierailija
6/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut samanlaista ja samalla lailla olen toiminut.Huoneeseen jäähylle ja siellä hetki ja jos riehuminen jatkuu huoneesta pois päästettäessä niin sitten takaisin sinne ja ollaan siellä niin kauan kunnes rauhoitutaan.Meillä pitää jopa joskus nukkumaan mennessä laittaa pihalle jäähylle tyttö kun ei halua mennä nukkumaan...Taitaa uhma ikä tuolla olla.Neiti sattuu muutenkin olemaan pikkunen teetättäjä joten ei helppoa ole tämä ei...Voimia sulle!:)

Vierailija
7/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huudeltiin ja vittuiltiin että mitäs teit lapsia kun et niiden kanssa pärjää ja katso peiliin itseäsi yms yms...

En osaa auttaa, muuten seiraan mielenkiinnolla keskustelua

Vierailija
8/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistaminen on minusta ihan ok. Jos ei toimi tavallisilla yhteisillä säännöillä, ei voi olla muiden kanssa. Ja jos ei pysy muuten huoneessa, ovi lukkoon. Jäähyn tarkoitus ei ole pompottaa sua. 5 min. voi olla ihan hyvä aika. Sitten käyttäydyt itse ihan tavallisesti, ja jos riehunta jatkuu, jäähy uusiksi. Anna naapurien kuunnella :) Kun lapsi on sitten kunnolla, teette yhdessä jotain kivaa - kun toimii säännöillä, pääsee seuraan.

Vierailija
9/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että kukaan ei huutanut että ei lapsia saa lukita huoneisiin :D Nykyaikana kun tuntuu siltä ettei lapsia saa rankaista ettei niille tule paha mieli.

Jotain uhmaa tämä varmaan on, ehkä tuleva eskari jännittää tms.

Pidin lasta pari min lukkojen takana ja sitten kysyin oven läpi että totteleeko taas. Lapsi ei sanonut mitään, örisi vaan vihaisesti, juoksi olohuoneeseen missä sisarus katsoi piirrettyjä. Tulin huoneeseen ja kerroin vielä miksi joutui lukkojen taakse. Lapsi narisi että ei ole enää äidin kaveri, on äidille hyvin vihainen jne. Mutta ei tehnyt heti kiellettyjä asioita eikä jankuta jälkiruoasta.

Katsotaan miten jatkuu. Hän "muuttui" noin kuukausi sitten tuollaiseksi erilaiseksi. Ennen en ole kyllä laittanut lukkojen taakse mutta nyt ei pysynyt huoneessaan rauhoittumassa vaan seurasi koko ajan minua ja narisi ja jankkasi ja uhkaili.

ap

Vierailija
10/10 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että kukaan ei huutanut että ei lapsia saa lukita huoneisiin :D Nykyaikana kun tuntuu siltä ettei lapsia saa rankaista ettei niille tule paha mieli. Jotain uhmaa tämä varmaan on, ehkä tuleva eskari jännittää tms. Pidin lasta pari min lukkojen takana ja sitten kysyin oven läpi että totteleeko taas. Lapsi ei sanonut mitään, örisi vaan vihaisesti, juoksi olohuoneeseen missä sisarus katsoi piirrettyjä. Tulin huoneeseen ja kerroin vielä miksi joutui lukkojen taakse. Lapsi narisi että ei ole enää äidin kaveri, on äidille hyvin vihainen jne. Mutta ei tehnyt heti kiellettyjä asioita eikä jankuta jälkiruoasta. Katsotaan miten jatkuu. Hän "muuttui" noin kuukausi sitten tuollaiseksi erilaiseksi. Ennen en ole kyllä laittanut lukkojen taakse mutta nyt ei pysynyt huoneessaan rauhoittumassa vaan seurasi koko ajan minua ja narisi ja jankkasi ja uhkaili. ap

vaan olisi kiltisti pitänyt pyytää anteeksi ennen pois pääsyä. Jos olisi jotain örissyt niin takaisin huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi