Jari Sarasvuon lastenhoitoasenne:
Olisitko valmis jäämään vuodeksi hoitovapaalle?
- En. Mutta ei se tarkoita sitä, että tämä olisi neuvoni kaikille miehille. Minulle työnteko on niin rakas asia, että jos sanoisin, että olisin valmis elämään vuoden vauvan kanssa, niin se olisi vale.
- Olen valmis tekemään paljon enemmän kuin 25-vuotiaana kuvittelin. Pidin kolmen viikon isyysloman ja pystyn aivan eri tavalla priorisoimaan uusimman tulokkaan tarpeita.
- En ajattele niin, että ne, jotka jäisivät vuodeksi hoitovapaalle olisivat jotenkin vähäisempiä, mutta kysyessäsi asiaa niin... Tämä on tasapainokysymys, ja tasapaino tuntuu löytyneen ja se on kaikille asianosaisille aika tyydyttävä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071514060968_uu.shtml
Kommentit (11)
hänelle parasta mitä saattoi olla, koska se opetti sinnikkyyttä. Hän halusi jakaa tämän lapsilleen?
hänelle parasta mitä saattoi olla, koska se opetti sinnikkyyttä. Hän halusi jakaa tämän lapsilleen?
että mikäli ero hoidetaan hyvin, niin erolapset oppivat tavallaan älykkäämmiksi kuin ydinperheissä kasvaneet lapset. Oppivat lutvimaan erilaisten ihmisten kanssa jo nuorella iällä. Kaikista erilaisista kokemuksista opitaan, myös vanhempien erosta.
Tero
Jari antaa mediassa kuvan, että on rehellinen, mutta omassa firmassa puhui asiat - tai jätti puhumatta - itselleen aina parhain päin..
nuorison pitäisi itse maksaa siitä jotta pääsevät suihkuun..
ja että kaikki lapset ja nuoret pikkurahalla töitä tekemään...
En lukenut noita juttuja sen tarkemmin, otsikot vain kun alkoi niin ärsyttää. Onko hänellä jotenkin oma kaikkivoipaisuus noussut hattuun vai onko hän vain jotenkin pihalla normaalielämästä?
Oli kuulemma köyhempi kuin muut lähialueen espoolaisnuoret. Kyllä mä uskon, että kun ei ole kaikkea saanut kultalusikalla, niin oppii arvostamaan itse tienaamaansa rahaa.
Yhtä lailla vaimolla on oikeus sanoa, että työ on niin tärkeää, ettei halua jäädä hoitovapaalle.
Tai valitsee vaimon viisaasti, onko vaimolla hiihdonjälkeistä uraa?
Pistääkö Jari lapsensa sitten tarhaan heti vanhempainvapaan jälkeen? Yhtä lailla vaimolla on oikeus sanoa, että työ on niin tärkeää, ettei halua jäädä hoitovapaalle.
Tero
Jari antaa mediassa kuvan, että on rehellinen, mutta omassa firmassa puhui asiat - tai jätti puhumatta - itselleen aina parhain päin..
millainen Sarasvuo oli johtajana, kerääkö itselleen hovia jne. Nuoleskelijoita todennäköisesti ainakin riittäisi.
Tero *tuntee Vesa Honkasen aiemmasta elämästä*
En minäkään olisi jäänyt vuodeksi hoitovapaalle - muutaman kuukauden sinnittelin. Mies ei todellakaan olisi jäänyt hoitovapaalle...
Skippaan se vaiheen, missä kerron, että meillä on kivat ja fiksut, tasapainoisen oloiset lapset, kotihoidon vannojat eivät sitä kuitenkaan usko.
.. taitaa olla sarasvuon kanssa samoilla linjoilla, sillä hän ottaa nyt ensimmäisen kerran isyysvapaan ja isäkuukauden. ennen ei ollut pitänyt perhevapaita ollenkaan.
samoin nykyisin on pidemmät kesälomat.
mutta kokonaan ei voi olla työstä poissa esim. puolta vuotta. se on sama kuin lopettaisi työt ja aloittaisi kaiken taas alusta.