Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhtain rakkaus mitä olet kokenut aikuisena?

Vierailija
15.07.2011 |

Mulle se ainakin on se agape-rakkaus, tiedättekö mitä se on?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhtain niistä!

Oon varmaan tosi erikoinen, mutta en edes tunne muunlaista rakkautta.

Millaista muuta on, jotta voisi edes sanoa rakkaudeksi?

Vierailija
2/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan se että rakastan miestäni jo 21. vuotta.

Tällä hetkellä rakastan myös työkaveriani, mutta eihän se ole keltään pois... tässä prosessissa oppii suvaitsevaisuutta, jos ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fileo -rakkautta kahta lastani ja miestäni kohtaan. Eroottista rakkautta myös (miestä kohtaan siis). Ei yksi ole toista likaisempi, paitsi uskovaisten mielestä, jotka haluavat ajatella että on olemassa jotain muita parempaa jumalallista rakkautta, johon harva (paitsi he itse) kykenee.

Mutta mukava niin, jos siinä kilvoitellessaan pyrkivät rakkaudellisiin tekoihin.

Vierailija
4/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista se on?

Itse rakastan ihan perinteisesti läheisiäni.

Vierailija
5/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Agape (kristinusko)

Agape tarkoittaa jumalallista rakkautta, Jumalan vaikuttamaa rakkautta. Se on kristinuskon oppien mukaan rakkauden korkein muoto.

[muokkaa] Ominaisuudet

1. Korinttilaiskirjeen luvussa 13 luetellaan agape-rakkauden ominaisuudet:

Rakkaus on pitkämielinen

Rakkaus on lempeä

Rakkaus ei kadehdi

Rakkaus ei kerskaa

Rakkaus ei pöyhkeile

Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti

Rakkaus ei etsi omaansa

Rakkaus ei katkeroidu

Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa

Rakkaus ei iloitse vääryydestä

Rakkaus iloitsee yhdessä totuuden kanssa

Rakkaus kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä

[muokkaa] Tavoite

Agape-rakkauden tarkoitus on saada ihmiset toimimaan Jumalan mielenmukaisella tavalla ja saada ihmiset kuuliaisiksi Jumalan sanalle ja tahdolle. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisissä jumalallista agape-rakkautta, jota Jumala on vuodattanut ihmisten sydämiin."

- Kaiken takana on kuitenkin hyvin inhimillisiä ja itsekkäitä tarpeita: saada ikuinen elämä ja pelastua rangaistuksilta. Saada arvostusta muiden uskovien keskuudessa, koska on niin oikeamielinen, vaatimaton ja hyvä. Kyllä se silittää sielunsyrjää. Just name it.

Vierailija
6/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes omaan lapseen kohdistuva ole sellaista, koska mistä syystä niitä lapsia hankitaan ylipäätään ellei toiveena ja odotuksena ole vastarakkaus?

Lapsi rakatsaa pyyteettömästi, mutta hänhän onkin lapsi.

Agape-rakkaus on rakkautta Jumalaan ja tulee siitä kiitollisuudesta että Jumala on luonut tämän ihanan maapallon ja antanut ihmisille elämän, ja antanut ihmiselle mahdollisuuden Raamatun kautta tulla tuntemaan hänet.

Alussa voi motiivina ollakkin ikuisen elämän toive, vrt. lapsen rakkaus.

Tuo Korinttilaisten luku 13 kertoo täydellisestä rakkaudesta, johon kykenee vain Jumala itse.

Vierailija
7/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes omaan lapseen kohdistuva ole sellaista, koska mistä syystä niitä lapsia hankitaan ylipäätään ellei toiveena ja odotuksena ole vastarakkaus?

vai odottaako joku saavansa vastarakkautta kissalta tai liskolta? Tai kalalta? Koira nyt on vähän siinä ja siinä :D

Vierailija
8/8 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi pihalle paljun, joka oli täynnä kloriittia. Hypättiin sinne ja naitiin koko ilta. Se oli puhdasta rakkautta se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme