Pitääkö jokaisella olla sitruspuristin ja valkosipulipuristin?
Kommentit (19)
Valkosipulipuristin ei ainakaan ole välttämätön. Veitsellä voi silputa valkosipulinkynnet pieneksi.
(Ja sitten on se koulukunta, jonka mielestä valkosipulipuristimessa tulee kitkerää mössöä, en tiedä onko tämä tieteellisesti todistettu asia.)
Mulla on vaan sitruspuristin. Valkosipulin raastan raastimella ruokaan.
Mulla ei ole kumpaakaan, en käytä valkosipulia enkä pidä sitrushedelmistäkään.
Tottakai pitää.
Kaikkea pitää olla ja heti. Ilman tavaroita ei elämä ole elämisen arvoista.
Sitruunoista ei irtoa mehu ilman mahdollisimman kallista ja mielummin sähkökäyttöistä puristinta ja valkosipulia ei voi pilkkoa veitsellä.
Ei pidä olla. Ainoastaan pitää olla imukupilla varustettu tekonyrkki, jolla voi fistata itseään.
Käyyän valkosipulijauhetta moniin ruokiin. On isoissa pakkauksissa edullista. Sitä ei säästellä.
Ei ole kumpaakaan. Mitään ei tarvitse olla, jos usein puristat sitruksia ja koet kaipaavasi siihen apuvälinettä, sitten voit hankkia. Jos et, niin turhaa rojua.
Valkosipuli ON parempaa, kun sen pilkkoo veitsellä pieneksi puristimen sijaan. Sitruspuristinta meillä ei ole, syödään hedelmät niiden pusertamisen sijaan.
Joo ja venäläinen perseenpäristin
Mulla on molemmat, mutta en ole koskaan käyttänyt. Sitruunan puristan käsin ja valkosipulin pilkon veitsellä. Vaimo osti taloon, muttei vienyt mennessään.
Toteutat vain sellaisia reseptejä joissa ei tarvita tuoretta valkosipulia tai sitrusmehua.
Mulla kestää ihan liian kauan, kun nyherrän veitsellä valkosipulinkynsiä pieneksi, joten tarvitsen puristinta.
Käytän ruuanlaitossa paljon sekä valkosipulia että sitruunaa. Minulla on ollut sekä sitrus- että valkosipulinpuristin, mutta lahjoitin ne pois, koska en ikinä käyttänyt niitä. Turhaa tiskiä ja laatikontäytettä,
Pitää. Hommaa heti tai poliisi vie putkaan.
Sitruspuristin jos pitäisi valita toinen.
Lako on laki. Ilmiannan sut poliisille.
Kuten nro 13, minäkin käytän valkosipulipuristinta, koska olen hidas veitsenkäyttäjä. En ole huomannut makueroa pilkotun ja murskatun valkosipulin välillä? Käytän vain itsekasvattamaani valkosipulia, joten voihan olla, että kaupan kynsilaukat käyttäytyvät eri tavalla. Hankin tuon vasta pari vuotta sitten, ja se on ihan oikeasti helpottanut elämääni. Jos kuitenkaan ei koskaan käytä valkosipulia, tai käyttää sitä vain kokonaisena, tai kerran vuodessa, niin silloinhan tuo on ihan turha vekotin.
Sitruspuserrinta käytin jossain vaiheessa päivittäin, kun tein erilaisia mehuja, ja käytin kokkailussani sitruunaa. Sittemmin olen lopettanut sitrusmehujen juonnin, mutta tuo puserrin nyt edelleen on olemassa. Eipä se tuolla kaapissa haittaakaan.
Haluaisin perunapusertimen, sellaisen, jolla tehdään perunalunta. Sillä saisi hienojakoista perunamöhnää, josta olisi helppo tehdä gnocceja ilman perunaklönttejä.
(allergioiden ja intoleranssien takia teen kaikki ruuat itse, ja haluan saada vaihtelevaa ruokaa, joten teen hyvin paljon erilaisia ruokia, en pelkkää keitettyä perunaa ja spagettia)
Ostat kirpparilta eurolla kappale molemmat. Sitten voit nukkua yösi rauhassa, koska olet kunnon kansalainen.