Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko 14-vuotias jälkeenjäänyt jos se leikkii?

Vierailija
14.07.2011 |

naapurin teini leikkii pihassaan pikkuautoilla ja tekemillään erilaisilla puisilla aseilla. Menee nolona piiloon, jos joku näkee. Hah!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni laikkivät täysillä vielä tuonikäisinä. Koulutoverinsa juopottelivat kaduilla mutta ei meitin:)

Nyt ovat nähneet puoli maailmaa sekä korkeakoulut käyty! Elämä muutenkin mallillaan!

Että silleen!!

Vierailija
22/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotta nuoremman kaverin kanssa barbeilla salaa. Tosin ne leikit ei olleet ihan yhtä viattomia kuin nuorempana. Juonikuviot oli opeteltu Kauniista ja rohkeista. Se oli kotiminä.

Tupakkaa maistoin 13-vuotiaana ja alkoholia kasilla. Ne oli eri kaverit, joiden seurassa olin aikuisempi. Tästä ei kotona tiedetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaan vieläkin leikkiä! Pystyn eläytymään hyvin lasten leikkiin ja näyttelemään :) Minulla on runsas mielikuvitus ja luovuutta riittää.

Törkeitä tyyppejä nuo leikin kieltäjät ja häpäisijät...grrr

Vierailija
24/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini Antoi tavarani pois, eikä suostunut enää ostamaan barbeja kun olin saman ikäinen. Sitten ihmettelin, mitä tekisin, kun en saanut enää leikkiä.

Ne olivat sinun omaisuuttasi helkkari. Mulle tehtiin ihan samoin. Äiti antoi jollekin lelujani ja vaatteitani tai taivutteli minua antamaan vaikken halunnut.

Vierailija
25/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotias leikkii PIKKUAUTOILLA! Kyllä minäkin 80-luvulla leikin vielä 7-luokalla barbiella, mutta nykyään ei lapset leiki enää sen ikäisenä hiekkalaatikolla, elleivät ole jotenkin outoja ja kaverittomia.

Vierailija
26/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin teini leikkii pihassaan pikkuautoilla ja tekemillään erilaisilla puisilla aseilla. Menee nolona piiloon, jos joku näkee. Hah!

Vierailija
27/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin leikin barbeilla. Kun samanikäinen kaveri tuli kylään ja näki barbi lehden niin tökerösti sanoi että vieläkö leikin barbeilla. =(

Kamala tämä maailma jos pitää lapsen lopettaa leikki mahdollisimman aikaisin. Kas kun ei jo lapsia saa tehdä ja töihin mennä niinkuin ennen vanhaan.

Vierailija
28/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman nukkekodin

Vierailija
29/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kun siivoan lasten leikkihuonetta. ;) Ja oon 26-v. viiden lapsen äiti. :-D

Vierailija
30/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne se leikillisyys nyt katoaisi noinvain?

Paineethan toki tuossa vaiheessa ulkopuolelta/kaverien taholta nuoreen kohdistettuina alkavat olla jo kovat.

Voiko aikuinen todella olla huolissaan tuollaisesta? Miksi?

Vierailija
31/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole sen enempää jälkeenjäänyt kuin yksi jos toinenkin meistä. Ajatelkaa nyt vaikka pienoisrautateiden harrastajia, jotka laittavat suuria rahasummia leikkeihinsä, sotapelien pelaajia ja vastaavia. Mitä muuta tietokoneella pelaaminen on kuin nimenomaan leikkimistä?

Vierailija
32/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kiltti nuori enkä juossut ryyppäämässä. Silti en leikkinyt vaan haaveilin pojista ja kirjoitin päiväkirjaa. Leikkiminen olisi varmaan ollut ihan fiksua :)

Vierailija
33/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikin tuossa iässä leikkimökissä nukeilla yms. Leikki loppuu nykyaikana aivan liian aikaisin, se loppuu jo alakoulussa. Järkyttävää!!

Vierailija
34/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa iässä leikit alkoviat hiipumaan ja saivat tummempia sävyjä. Meidän barbeille sattui ja tapahtui kaikenlaista. Suurmmaksi osaksi vain järjestimme unelmakoteja, emme niinkään leikkineet mitään sääntöleikkejä. Sitten sekin jäi kokonaan, mutta en muista tarkalleen milloin. Aloimmekin pukemaan itsellemme erilaisia asuja, tekemään kampauksia ja meikkejä jne. Barbit unohtuivat nurkkaan ja annettiin pois. Sen tiedän, että kun menin rippikouluun, en todellakaan ollut enää kiinnostuntu barbeista tai mistään leluista.

Oletin silloin ja oletan edelleen, että näin teki lähes kaikki samanikäiset 13- ja 14-vuotiaat, myös ne kovikset, jotka joivat viikonloppubileissa kaljaa.

Vierailija
35/41 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistan kuinka surullinen olin siitä. Olisi tehnyt vielä mieli leikkiä barbeilla ja muilla kuten ennenkin, mutta tuntui ettei enää pysty "uppoamaan" leikkiin kuten ennen pystyi. :(

Useimmiten sitten vain luimme kaverini kanssa satuja ääneen toisillemme. Olen vieläkin joskus kateellinen lapsille, kun näen jossain tosi hyvän ja jännän leikkipaikan, jonne olisi itse lapsena rynnännyt leikkimään, mutta tietää ettei pysty uppoamaan leikkiin ennää koko mielellään ikinä. Liikunta- ja piilosleikit onneksi sujuu vielä aivan kuten lapsenakin!

äippä 24v.

Vierailija
36/41 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin, olen 11 :) nollavitonen oon ja leikin nyt barbeilla esim.seksijuttuja, huumekokeiluja tms. :D en itse kokeile, mikä on hyvä. Paitsi poltan kukkaa ;)

Vierailija
37/41 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt jälkeenjäänyttä ole mutta kuulostaa aika huolestuttavalta..

Jos ylä-asteella vielä leikkii barbeilla ja Legoilla niin pitäisi osaa päästää irti jo semmoisesta...

Itse lopetin kaiken leikkimisen joskus 4-luokalla kun olin 10v.

Sitten tääl on näit ""no on se parempi että leikkii kun käyttäis päihteitä..""

Yritetäänkö täs nyt sanoa et jos ei leiki joskus 13-14 vuotiaana enään niin sitten käytetään päihteitä ja muuta kielettyä ? Kyllä voi pitää hauskaa kavereitten kanssa vaikka ei enään olisi leikki iäs.. ilman päihteitä..

Suosittelen näitä leikkiviä teinejä miettimään vähän... Olisi aika kasvaa jo aikuisemmaksi ja osata päästää irti asioista..

Vierailija
38/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt jälkeenjäänyttä ole mutta kuulostaa aika huolestuttavalta..

Jos ylä-asteella vielä leikkii barbeilla ja Legoilla niin pitäisi osaa päästää irti jo semmoisesta...

Itse lopetin kaiken leikkimisen joskus 4-luokalla kun olin 10v.

Sitten tääl on näit ""no on se parempi että leikkii kun käyttäis päihteitä..""

Yritetäänkö täs nyt sanoa et jos ei leiki joskus 13-14 vuotiaana enään niin sitten käytetään päihteitä ja muuta kielettyä ? Kyllä voi pitää hauskaa kavereitten kanssa vaikka ei enään olisi leikki iäs.. ilman päihteitä..

Suosittelen näitä leikkiviä teinejä miettimään vähän... Olisi aika kasvaa jo aikuisemmaksi ja osata päästää irti asioista..

Todella hölmösti sanottu, ettei legoilla saisi leikkiä. Jopa aikuiset keräilevät legoja ja ne ovat muutenkin todella luovuutta kehittäviä. Erityisesti minilegot joista saa rakentaa vapaasti itse ovat hyödyllisiä ihan minkä ikäiselle vain, joka osaa niillä rakentaa. Voihan aikuinenkin käyttää luovuuttaan ja rakentaa legoista esim. Linnan. Sama juttu sekin, että kun monet aikuiset pelaavat minecraftia, se on vähän sama kun legoilla rakentaisi. Ja minusta 10 vuotta on aika nuori lopettamaan leikkiä. Jokainen tietää toki itse mitä haluaa, mutta itse olisin ikionnellinen jos minulla olisi vielä seuraavat 5 vuotta aikaa leikkiä, niinkuin 10 vuotiaalla. Ja eihän sille leikkimiselle mitään virallista ikärajaa olekaan. ;) Myös barbeilla leikkiminen on ok, koska sekin on usein hyvinkin luovaa.

Vierailija
39/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Nykyään vaan mietitään onko normaalia jos teini vielä leikkii. Ennen leikittiin lähelle täysikää, joten miksei vieläkin voisi. Jos tykkää leikkiä nii tekee niinku parhaaksi näkee. Jotkut tykkäävät, toiset taas eivät. Itselleni on se ja sama. :)

Vierailija
40/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Itse melkein itkin kun tajusin että lapsuus jäi taa enkä osannut enää leikkiä.

Leikkimisessä ei ole mitään pahaa, sitäpaitsi sehän on melkein sama kuin näytteleminen, joka taas on hyväksyttävää.