Lapsen kaverin pikkusisko tulee kylään kutsumatta
ja sanoo, että äiti on antanut luvan tulla meille. Kaveri ja oma lapsi eivät halua nuorempaa sisarusta leikkiin - mitä teen? Tiedän, että kaverin äiti saattaa sitten soittaa ja moittia näitä isompia lapsia, jos ajavat pikkusisaruksen pois, mutta mielestäni on aika törkeää lähettää päiväkoti-ikäinen tänne koululaisten leikkeihin roikkumaan. Eihän äiti edes tiedä, onko täällä aikuiset kotona!!!
Kommentit (6)
Kuin ihmiset on näin lepsuja? Et saa sanottua niitten lasten äidille, että pitää sen nuoremman kotona? Koska a) se on paljon pienempi kuin oma lapsesi, eikä leiki samoja leikkejä kuin noi kaksi muuta
b) sinulla ei ola aikaa eikä halua vahtia päivät pitkät naapureitten pikkulapsia
c) jos haluaisit hoitaa lapsia, laittaisit siitä lehteen ilmoituksen ja ilmoittaisit myös mikä on tuntipalkkasi
meillä nuorin on 7v. Saatan käydä kaupassa ja ei ole aikuista kotona. Pojan kaveri on 12v. ja meidän esikoinen on 9v.
Monesti olen myös takapihalla pihatöissä tai otan sohvalla nokoset.
Eli en vahdi enään lapsia.
Kivasti tämä äiti saa vapaata, kun pienempi tulee teille.
Mä en ota enään ketään, joka vaatii valvontaa.
Meillä esikoisella kehitysvammma ja hänet nyt voi jättää hetkeksi yksin ja nyt minä nautin siitä, että voin jossain piipahtaa.
että isommilla tytöillä on isompien leikit, joten pikkusisar ei ole toivottu vieras tästä syystä. Meilläkin oli tuollaista, laittoivat 3-v. eskareiden mukaan joka kerran. Meinasin menettää hermoni, koska tuolla pienellä uhmisressukalla ei ollut käytöstavoista vielä paljon kehuttavaa ja mietin, että minunko tehtäväni on kasvattaa heidän lapsensa? Onneksi sain sanottua.
..on väkäämässä lisää mukeloita naapurien hoidettavaksi.
ja käsket sanoa äidilleen, että sinä lähetit kotiin. Tai sitten soitat sinne itse ja sanot, että tietääksesi ette ole sopineet mitään pikkusisaruksen teille tulosta, joten lähetät hänet nyt kotiinsa.
Eiköhän se äiti opi olemaan käyttämättä sua ilmaisena lapsenvahtinaan.