Mä en tajua, miksi ihmiset käy ravintolassa syömässä.
Hirveästi ihmisiä, nyrpeitä tarjoilijoita, kallista ruokaa, eikä lähde välttämättä edes nälkä.
Pienellä vaivalla ja murto-osalla rahasta saisi omaan kotiin gourmet-aterian, hiljaisen ympäristön ja voi syödä enemmän.
Kommentit (28)
Ollaan kulinaristeja. Toki kokataan myös kotona, mutta se on kotiruokaa. Säännöllisin väliajoin on päästävä ulos syömään.
Hyviä ravintoloita mm:
Olo
Mecca
Saslik
Sipuli
Sasso
Savoy
Fish Market
Aito
Grotesk
Että saamme viettää miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Ravintolassa tulee puhuttua paljon enemmän, kuin kotona ruokapöydän ääressä, kun silloin ei tarvitse keskittyä mihinkään arkiseen asiaan. Eikä tarvitse siivota kokkauksesta tulleita sotkuja, tiskata astioita...
Perheenä käymme ravintolassa syömässä juhlistamassa jotain asiaa, tai vain sen takia että laiskottaa :)
Usein se ravintolan ruoka ei ole pääasia, vaan se kaikki muu, eli tunnelma ja että pääsee helpommalla yhdestä kokkauksesta.
-on kiva joskus syödä valmista ruokaa
-on kiva välillä syödä eri ruokia ilman että tarvitsee itse tehdä monta ruokaa samalle aterialle
-joitain ruokia on vaivalloista tai vaikeaa tehdä, kiva saada ne valmiina
-on kiva syödä välillä alkupalat, pääruoka ja jälkkäri, harvemmin jaksamme itse vääntää 3 ruokalajin aterioita
-vaihtelu virkistää, meistä on kiva välillä syödä muuallakin kuin kotona
Mä en ole koskaan kohdannut nyrpeitä tarjoilijoita, en valitse ravintoloita joissa on tungosta/hirveä melu/paljon muuta häiriötä. Toki ruoka on kalliimpaa kuin kotona, mutta eipä siellä ravintolassa joka päivä käydäkään niin ei se haittaa. Nälkäkin lähtee kun ei ole tottunut mättämään kilokaupalla ruokaa yhdellä aterialla, minusta monet ravintola-annokset ovat jopa liian isoja!
Mutta onneksi ravintolassa käyminen on täysin vapaaehtoista, jotan ap saa pysyä poissa kun kerran niin haluaa :)
Pieni lapsikin tajuaa, että nyt on erilainen ruokailu. Kotonakin joskus syödään "hienosti".
Palveltuna oleminen on luksusta ja kyllä sitä yleensä rahan edestä saa. Joskus työn ja tapaamisen ilosta.
Kokoukseen/koulutukseen lähtee monasti menun houkuttelemana :-) Vesi herahtaa kielelle, kun lukee mitä herkkua saa. Noh, viime aikoina on ollut köyhäbudjetilla jotain kiusausta, mutta salaatit nam.
Pieni lapsikin tajuaa, että nyt on erilainen ruokailu. Kotonakin joskus syödään "hienosti". Palveltuna oleminen on luksusta ja kyllä sitä yleensä rahan edestä saa. Joskus työn ja tapaamisen ilosta. Kokoukseen/koulutukseen lähtee monasti menun houkuttelemana :-)
Lisäksi minä yritän aina tilata jotain, mitä en kotona osaa tehdä tai jota ei tule tehtyä. Poroa, vaaleita kaloja, jne jne. Joskus tulee olo, että olisinpas itsekin tätä osannut tehdä vähintään yhtä hyvin, mutta usein ruoka on nautittavaa.
Lasten tapakasvatus on meilläkin yksi syy käydä syömässä. Oppivat, että odotellaan tarjoilijaa rauhassa, tilataan, syödään, odotetaan lasku jne. Leikkipaikallisiin ravintoloihin emme mene, jos ei ole ihan ainoa järkevä vaihtoehto.
Lisäksi se tapahtumana jotenkin juhlistaa, kun on synttärit (aikuisten), kesäloma lakaa jne.
syö työn takia usein ravintolassa. ja sanoo et kotoa saa paljon parempaa ruokaa. Kai noihin ravintola ruokiinki kyllästyy. Minusta on joskus kiva käydä syömässä valmiissa pöydässä.
Ollaan kulinaristeja. Toki kokataan myös kotona, mutta se on kotiruokaa. Säännöllisin väliajoin on päästävä ulos syömään. Hyviä ravintoloita mm: Olo Mecca Saslik Sipuli Sasso Savoy Fish Market Aito Grotesk
Veikkaan että tämä on a) provo tahi sitten b) ap on vain ei ole käynyt kovin usein ravintoloissa lähi-ABC:ta kauempana.
ruokailijat haittaa, tarjoilijat ovat yleensä ok, ruoka vois olla toki halvempaa mut kyl sen kestää, nälkä lähtee aina.
Mä vihaan ruuan valmistamista.