Mä en tajua, miksi ihmiset käy ravintolassa syömässä.
Hirveästi ihmisiä, nyrpeitä tarjoilijoita, kallista ruokaa, eikä lähde välttämättä edes nälkä.
Pienellä vaivalla ja murto-osalla rahasta saisi omaan kotiin gourmet-aterian, hiljaisen ympäristön ja voi syödä enemmän.
Kommentit (28)
aina olla tekemässä ruokaa. Enkä edes osaa tehdä kaikkia niitä ateroita joita ravintoissa tilaan.
Miksikö syön ravintolassa siis: Koskan nautin uusista ruokakokemuksista, haluan joskus laiskotella enkä aina vääntää ruokaa, eikä senyt mun mielestä ole mitenkään erityisen kallista.
Aina multa nälkä lähtee ravintolassa, mutta mä en syökään kuin joku syöttöporsas..
Hirveästi ihmisiä, nyrpeitä tarjoilijoita, kallista ruokaa, eikä lähde välttämättä edes nälkä.
Pienellä vaivalla ja murto-osalla rahasta saisi omaan kotiin gourmet-aterian, hiljaisen ympäristön ja voi syödä enemmän.
Ihanaa, kun on ihmisiä ympärillä. Yleensä käydään sosiaalisesti, siis muitakin mukana. Rakastamme hyvää ruokaa ja seuraa.
Helsingistä ainakin löytyy paljon hyviä ravintoloita ja palvelua. Kotiruokaa fiksataam toki muuten. Ja joskus ihan gourmeetakin.
Nälkäisinä emme ole vielä koskaan ravintoloista lähteneet:), paitsi ehkä aikuisten iltana, joka venyy ehhä aamuyölle... Silloin voi olla yöpalan paikka.
Käymme ravintoloissa harvoin, mutta joskus on mukava päästä ravintolaankin syömään jo ihan sen vuoksi ettei tarvitse aina olla kotona. Kiva viettää ilta ulkona eri ympäristössä vaikka se kyllä sitten maksaakin.
sun tarvitsekaan tajuta. Kunhan pysyt vastaisuudessakin pois silmistäni niin hyvä.
Minusta on ihanaa istua toisinaan valmiiseen pöytään ja syödä nimenomaan sellaisia ruokia, joita ei tule itse kotona valmistettua. Ja tunnelma ja ilmapiiri (hyvässä) ravintolassa on ihan omanlaisensa, ei sellaista kotoa saa.
joissa ei ole kunnon palvelua tai todella hyvää ruokaa. Suosikkiravintolamme eivät ole mitään "massapaikkoja", joissa olisi hirveästi lössiä ja hälinää ylipäätään. Ravintoloitakin on niin monelaisia.
:::::DDDDDDDDDDD käyn ite syömäs ihkuunsafkaaaaaaaaa
Hiljaisen ympäristön? Sulla ei liene kolmea lasta? ;D
Me tykätään käydä eri paikoissa syömässä, eikä sen aina tarvii maltaita maksaa. Se on meidän oma hetki jos ja kun saadaan lapsille välillä muutamaksi tunniksi hoitaja, usein käydään myös leffassa, turhaahan sekin on, kaiken saa ladattua kotikoneelle ja voisi katsella vaan kotisohvalla, popparit maksaa vaan 0,55€ eikä tarvii liikkua mihkään.
Me käydään miehen kanssa silloin tällöin ravintoloissa eri kaupungeissa syömässä, kun saadaan lapset hoitoon ja vietetään aikaa kaksin. Pakko myöntää, mutta kotona saa parempaa ruokaa (ei tietenkään perusarkimakkarakeitto), kun ostaa hyvät raaka-aineet ja tekee rauhassa nauttien myös siitä valmistusvaiheesta. Lisäksi se tulee paljon edullisemmaksi. Mieluummin siis kokkaan ja syön kotona. Ja saa ottaa lisääkin, jos tekee mieli.
Oho, kukaan ei maininnut sitä että joskus on myös pakko syödä ravintolassa. Hotellihuoneessa ei tule kokkailltua, ei myöskään autossa jos ajetaan pitkää matkaa. Kaupunkilomilla, kesällä päiväreissuilla jne.
Minulle on aina vähän stressi lähteä kavereiden kanssa syömään koska kaverini ovat kulinaristeja ja minä en niin välitä siltä miltä ruoka maistuu, aina parempi jos ei maistu oikein miltään. Minulla on varmaan joku vamma makuaistissa, kun en vaan kykene niitten ravintolaruokien äärellä hymistelemään silmät kiinni, että aah kuinka taivaallista. Tai sitten muilla on isompi nälkä kuin mulla. ;)
Tuntuu että nykyään on tredikästä kokeilla kaikkia mahdollisia pöperöitä ja sitten makustella niitä ihan mielissään kavereidenkin lautasilta. Minä olen ihan tyytyväinen kun saan eteeni jotain, joka on kypsää, jonka nimen osaan lausua ja josta suurinpiirtein tiedän mitä se sisältää.
On paljon ravintoloita jotka ei oo tupaten täynnä... Nyrpeitä tarjoilijoita en ole ikinä tavannut :O Voihan sitä antaa palautetta. Ravintolassa käydään yleensä syömässä siksi, että se on helppoa ja ihanaa päästä valmiiseen pöytään :) Ravintoloita on joka lähtöön, itse käyn yleensä vaan viihtyisissä ja pienissä tai keskikokoisissa. Lemppareita on kiinalainen ja eksoottinen ruoka. Tavallisesta kotiruoasta esim. lihapullat ja muusi en olisi valmis maksamaan ravintolahintaa.
kannattaa sunkin kuule mennä ihan kunnon ravintolaan, eikä mihinkään Fransmannin ketjupaskaan =DDD
Ravintolat joissa minä käyn, ovat kyllä suosittuja ja niissä käy paljon ihmisiä. Melua niissä ei kuitenkaan koskaan ole, tarjoilijat ovat oikein herttaisen ystävällisiä ja ruokakin on kohtuuhintaista. En tosin harrasta näitä Bonus- tai muita etuja kerryttäviä ravintoloita.
On totta, että murto-osalla hinnasta saisi kotona syödä maittavan aterian. Haluan kuitenkin välillä ( ei siis kovin usein ) ihan vain nauttia ruuasta, ilman että sen eteen tarvitsee laittaa rikkaa ristiin :) Meidän perheessä nimittäin minä olen se, joka laittaa aina ruuan... Jokaikinen päivä.
No just nyt en jaksa lähteä kauppaan ja alkaa vääntää itselleni gourmet-ateriaa. Oon siivonnut koko aamun ja öljynnyt terassin. Meen nyt suihkuun ja pyöräilen tuohon lähellä olevan kartanon buffet-lounaalle, jota tarjotaan klo 15 saakka.
Alkupalat & -salaatit, keitto, pääruoka + kahvit maksaa 13 e - ei todella mitään tuhlausta.
Minä olen opiskellut ravintolakokiksi, mutta lempipuuhaani ruoan suhteen on tilata kotiin kebab salaatilla!
Viihtyisin useammin etenkin kahviloissa, mutta niissä on hinnat naurettavalla tasolla tuotteisiin nähden- pakastettua, Puolassa valmistettua pullaa melkein kaikkialla. Kivijalkaleipomoihin yms. en taas jaksa lähteä, joskus poikkean gelatolle.
Ravintoloissa en juuri käy, koska en ole kiinnostunut niistä vapaa-ajallani ja osaan vääntää harjoittelulla melkein minkälaisen annoksen tahansa.
saada uusia ideoita omaan ruuanlaittoon, koska en jaksa aina ottaa eväitä työmatkoille.asiakkaita täytyy viedä lounaille ja matkoilla on mukava,kun ei tarvitse kokata:)
viime aikoina. Palvelu on hidasta ja kömpelöä, ruuasta löytyy sinne kuulumatonta, ruoka on raakaa, siitä saa ruokamyrkytyksen. Nämä esimerkkejä meidän perheen tämän vuoden kokemuksia ihan hyvistä suomalaisista ravintoloista. En tiedä onko meillä vain kauhean huono tuuri vai mikä aina mättää.
viime aikoina. Palvelu on hidasta ja kömpelöä, ruuasta löytyy sinne kuulumatonta, ruoka on raakaa, siitä saa ruokamyrkytyksen. Nämä esimerkkejä meidän perheen tämän vuoden kokemuksia ihan hyvistä suomalaisista ravintoloista. En tiedä onko meillä vain kauhean huono tuuri vai mikä aina mättää.
Kiinnostaisi tietää, missä ravintoloissa on noin surkeaa ruokaa ja palvelua?
Yleensä kotona saa huomattavasti parempaa ja halvempaa ruokaa kuin keskitason ravintolassa. Mutta joskus käymme niissäkin, sillä onhan se nyt paljon helpompaa ja nopeampaa kuin jos kotona laittaa.
Hienot ravintolat ovat asia erikseen, niissä ruoka on kallista mutta myös sellaista, jota ei kotona tule tehtyä. Ainakaan minä en yksinkertaisesti jaksa vääntää ties mitä basilikajäätelöä, sitruunahilloketta ja samppanja-sahrami-risottoa kuhan kaveriksi. Kotona tulee vain paistettua se kala ja tehtyä parmesanrisotto tms.