Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olet tehnyt lapsesi itseäsi varten, et isovanhempia"

Vierailija
13.07.2011 |

Sain tälläisen viestin lasteni isänäidiltä. Isoäiti ei ole nyt seitsemään vuoteen nähnyt lapsenlapsiaan... Lasten isän kanssa erottiin eikä hän pidä yhteyttä lapsiin (nähnyt ne viimeksi kuutisen vuotta sitten).

Nyt sitten isoin lapsista on osoittanut kiinnostusta isän sukua kohtaan. En oikein tiiä mitä siitä pitäis ajatella. En kuitenkaan tahtoisi lapsen ottavan yhteyttä sinne päin koska luulen että siitä seuraa vaan paha pettymys... Mielipiteitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko isoäiti sinulle vihainen ja tuo on vittuiluviesti, vai koittaako sanoa, että lapset ovat ensisijaisesti sinun ja hän ei tunkeudu mukaan jos et sinä sitä halua.

Vierailija
2/14 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat osa sukupolvien välistä ketjua, kyllä heitä tehdään niin isovanhemmille kuin omille lapsenlapsilleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että tahtoisiko suoda mulle joskus pienen hengähdystauon... Eikä siis tosiaan ole sen jälkeen oltu tekemisissä, ei ole seitsemään vuoteen joutanut lapsia tapaamaan...

Vierailija
4/14 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hoitoavun pyytäminen ei ehkä ollut asiallista, jos teille ei ollut muuten läheiset välit.

Vierailija
5/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi ettei hoida sitten lastenlapsiaan, kun odotin 1.lastani ja heidän 1. lapsenlastaan. Koskaan ei ole hoitanut. Ei edes nimeltä muista lapsiani. =viileät välit. Veljeni lapsia hoitaa kyllä paljonkin. Ihmettelen????

Vierailija
6/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hoitoavun pyytäminen ei ehkä ollut asiallista, jos teille ei ollut muuten läheiset välit.

En tiedä tilannettanne, mutta itse mieluummin kaivaisin kuvetta ja maksaisin hoidosta ulkopuoliselle, kuin pyytäisin ei-kiinnostunutta sukulaista avuksi.

MUTTA. Veri on vettä sakeampaa ja lapsesi on kiinnostunut suvustaan. Etenkin isompien lasten kanssa voi jo jutella järkevästi ja ennaltaehkäistä suurinta pettymystä, jos yhteydenotto ei tuo toivottua tulosta. Lapset ymmärtävät, että aikuiset tekevät tai joutuvat joskus tekemään vaikeita valintoja, mutta että lapsissa ei ole mitään vikaa.

Isoäiti on aina isoäiti, vaikka olisikin ollut 2, 7 tai 27 vuotta poissa lasten elämästä. Koskaan ei tiedä, onko ääni kellossa muuttunut ja voisiko isoäidistä tulla tärkeä osa nuoren aikuisen kasvua. Jos ei kokeile, niin ei tiedä. Jossain vaiheessa sinun pitää joka tapauksessa antaa lasten tehdä omia elämänvalintoja, joista osa aiheuttaa surua, osa iloa, ja vain elää lapsen mukana kaikessa.

Vierailija
7/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ex-miehen vanhemmat lapset kävi siellä joka toinen viikonloppu ja mä jäin suoraan sanottuna aika kuseen sillon erossa (4 pientä lasta, siis 1-3v ikäisiä) eikä isä heistä ottanut mitään vastuuta. Oltiin ex-anopin ihan hyvissä väleissä kunnes sit sain tälläsen viestin.

En soita, en hälle lapsiani halua tyrkyttää. Mietityttää vaan mikä olis järkevää kun en kuitenkaan voi lapsille sanoa ihan mitä sattuu.

Vierailija
8/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärrän isovanhemman kommentin. Hänenkin on täytynyt olla tosi väsynyt tilanteeseen että miehesi on raijannut lapsensa sinne joka toiseksi viikonlopuksi vuosikausia. Varmaan säikähti, että sinä aiot aloittaa saman homman 4 uuden 1-3- vuotiaan lapsen kanssa. Isoäidillä ei ole vaan voimat riittänyt.

Meilläkin isovanhemmat ovat sen verran iäkkäitä etteivät hoida lapsia. Kyläillään kyllä säännöllisesti, eli tapaavat lapsiamme vaikkeivat niitä hoidakkaan. Suhteen lasten ja isovanhempien välille voi rakentaa toimivaksi ilman hoitosuhdettakin.

Vierailija
9/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisivat sen kanssa eikä ryntäisi hoidettaviksi mummolaan.

Vierailija
10/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et sinä sille oikein mitään voi.

Vierailija
11/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että tahtoisiko suoda mulle joskus pienen hengähdystauon... Eikä siis tosiaan ole sen jälkeen oltu tekemisissä, ei ole seitsemään vuoteen joutanut lapsia tapaamaan...

Mistä teitä oikein löytyy? Kun isä ei viitsi, otetaan yhteys isän äitiin ja sanotaan, että velvollisuus odottaa, hoida poikasi kupeitten hedelmät.

Vierailija
12/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en todellakaan tarkoittanut että isoäidin pitäisi jatkuvaan mun lapsia hoitaa. Vaan että olisi joskus voinut niitä tavata/pitää niinkuin muitakin lapsenlapsiaan (myös omien lasteni kanssa samanikäisiä lapsukaisia)...

Ja isä ei lapsiin tutustu koska sekosi huumeisiin suhteemme aikana ja on näin ollen estynyt elämästä normaalia elämää.

Hyvin mä oon mun lasteni kanssa pärjännyt ilman mummoakin, ilman isääkin... Mutta mä en oikein ymmärrä kuinka voi suhtautua omiin lapsenlapsiinsa tuollain, ei niillä oo mitään väliä... itse en usko että musta olis tuohon.

Enkä mä katkaissut välejä tuohon viestiin, en vaan ole ottanut mitään yhteyttä tuon viestin jälkeen. Jäin siis odottamaan josko mummo muuttaisi mielensä mutta sitä ei ole tehnyt tähän mennessä.

Mä en siis edelleenkään tajuu mitä pahaa mä / lapset ollaan sille tehty.

Vierailija
13/14 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isovanhemmat voivat käyttäytyä miten vaan, kun heille ei ole mitään velvollisuuksia tai moraalisia velvoitteita, he saavat kohdella lapsiaan ja lastenlapsiaan ihan mielivaltaisesti, lahjoa, mielistellä, ilkeillä ja haukkua ja silloinkin piti muistaa olla kiitollinen, että lapsella on isovanhemmat elossa.

Onneksi minun lapsellani on täyspäiset isovanhemmat, jotka haluavat viettää lapsen kanssa aikaa, osaavat normaalit käytöstavat eivätkä yritä luoda mitään suosikkijärjestelmää lastenlasten kesken.

Suosittelen sinua valmistelemaan lastasi siihen, että isänpuoleiset sukulaiset eivät välttämättä ole kovin kiinnostuneita hänestä. Mutta ei lapsen itsensä takia vaan sen takia, että heillä ei nyt ole kaikki ihan kohdillaan. Huolimatta siitä, mitä täällä av:llä väitetään, en tiedä yhtäkään tuon kaltaista isovanhempaa. Ei ole normaalia hylätä lapsenlastaan, sellaisella henkilöllä täytyy olla mielenterveysongelmia.

Vierailija
14/14 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin omia lapsenlapsiaan nämä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi