BEETASALPAAJISTA
Minkä ikäisiä olette jotka käytätte b-salpaajia?
Kommentit (21)
Beetasalpaajaa olen käyttänyt 15 vuotta.
32-vuotias tällä hetkellä.
Beetasalpaajia olen käyttänyt helpottamaan jännitystä ja jännitysoireita sosiaalisissa tilanteissa vuodesta 2006 lähtien (usein n. kerran-pari kertaa viikossa), ennen sitä xanoria yhden reseptin verran.
Minkä nimistä beetasalpaajaa käytät ja kuinka usein? Millaisia rytmäreitä sulle tulee?
sairastin virusperäisen sydänlihastulehduksen, joka vaurioitti sydämenjohtoratoja pysyvästi. Minulla on pysyvä tahdistin.
Rytmihäiriöt kuuluvat elämääni, eikä beetasalpaaja niitä estä, vain rauhoittaa sykettä ja estää tahdistinsydroomaa.
Ikää minulla on 38v.
Saako udella, miten elämä sujuu sen tahdistimen kanssa? Miten sulle se sydänlihastulehdus tuli?
Olen käyttänyt n. 3 vuotta migreenin estoon.
Vuoden syönyt, migreenin estoon. lisäksi myös kolesterolilääkettä.
Nykyään ei sosiaaliset tilanteet tai esiintymiset jännitä yhtään :)
Mutta oletteko huomanneet muita muutoksia kehossanne, esim. painonnousua tms.?
ehkä n 15 vuotta migreenin estoon.
Mutta oletteko huomanneet muita muutoksia kehossanne, esim. painonnousua tms.?
En ole kuullutkaan, että beetasalpaajat painonnousua aiheuttaisi. Järjellä ajatellen semmoista saattaisi tapahtua vain sellaisille, jotka ovat aiemmin urheilleet paljon ja tottuneet syömään sen mukaan ja sitten beetasalpaajien kanssa urheileminen jää ja syöminen pysyy.
Espesil 400mg n.25v sitten ja samaa on edelleen. Oheen määrättiin Diurex tehostamaan vaikutusta.
Diurex piti lopettaa koska kalium meni alas, tilalle Accupro com. Sitä söin n.13v ja pyysin lääkäriä vaihtamaan koska apteekista sanoivat ettei paljoa enää määrätä...painekin aika koholla kaksista lääkkeistä huolimatta.
Nyt siis edelleen Espesil mutta uutena Diovan Accupron tilalle.
Olin silloin Espesilin aloittaessani 37v. Verenpainetauti jäi raskaudesta.
Olen lukenut jostain että beetasalpaajat saavat mm. vyötärön kohdalle "lihoamista".
Ilmeisesti minunkin Espesi-lääkkeeni voisi vaihtaa nykyaikaisempaan, yläpaine kuitenkin koholla hieman liikaa.
paniikkioireisiin tarvittaessa. Ei auttaneet.
ja sain reseptin korkeaan verenpaineeseen ja sykkeeseen (levossa jotain 120..)n. 5 vuotta sitten.
En ole nyt saanut uusittua reseptiä, pitäisi kai kuiten hakea ne lääkkeet..
niitä kilpirauhasen liikatoimintaan.
jatkaa loppuelämän.
Perinnöllinen sydänvika.
Oletko sairas?