Anoppi- ja appiasiaa: onko aihetta loukkaantua?
Taas nuo appivanhemmat aiheuttavat päänvaivaa.
Eli mieheni on appivanhempieni esikoinen ja hänellä on muutama muu nuorempi sisarus. Kaikki lapset elävät (ainakin näennäisesti) omaa elämäänsä, kaikilla on puolisot ja omat taloudet/kodit. Lisäksi kaikki lapset asustelevat suunnilleen yhtä etäällä vanhemmistaan.
Appivanhemmat vierailevat säännöllisesti muiden lapsiensa perheiden luona, ovat yökylässä, auttavat heitä taloudellisesti, vievät ylellisiä lahjoja (esim. isoja kodinkoneita), kustantavat yhteisiä ravintola/teatteri/konsertti-iltoja... Meillä he eivät käy. Kerran vuodessa maksimissaan ja tällöin ainoa tuliainen on ylellisen lahjan tai edes pienen muiston sijaan kaupasta ostettu pullapitko muovipussissa. Ihan kuin mielenosoitukseksi, itse olen tulkinnut tämän eleen sellaiseksi.
Olen yrittänyt kaikin tavoin olla huomioonottava, mukava ihminen. Aina heidän täällä ollessaan (silloin HARVOIN mun he tänne ovat vaivautuneet) olen pedannut heille pehmeän vuoteen, tarjoillut mahdollisimman herkullisia aterioita, yrittänyt ottaa heitä huomioon niin hyvin kuin mahdollista. Silti tuntuu, etteivät he tahdo olla tai tulla meille. Olisiko mun pitänyt heittää tyynyt syliin ja sanoa, että nukkukaa vaikka lattialla? Sanoa, että mitään tarjottavaa ei vaitettavasti ole? Mitä olen miniänä tehnyt väärin? Eikö poikansa ole appivanhemmilleni yhtä tärkeä kuin muut lapset?
Olen esikoinen, minulla on 2 nuorempaa sisarusta, jotka aika paljon nuorempia kuin minä. Kun pikkuveljeni syntyi olin 8 vuotias, ja siitä asti olen saanut pärjätä omillani. Rahallista apua sain opiskeluaikana jos oikein tiukkaa oli, mutta sitäkin sai oikein pyytämällä pyytää. Toisille on ostettu huonekalut (uudet), maksettu takuuvuokrat ym. Minä sain kerätä toisten nurkista vanhat huonekalut kun muutin pois kotoa ja takuuvuokrankin ihan itse jouduin säästämään. Otin asian puheeksi tuossa jokin aika sitten, en saanut mitään selvää selitystä. Eikä puhettakaan että asia jotenkin hyvitettäisiin. Minun vaan on pärjättävä, sisaruksenikin on sitä mieltä että minä pärjään koska olen isosisko.