Luulin jo kaiken nähneeni..hääkutsu..
Kaunis kutsu tulikin, tilinumeron kanssa. Toivottiin 50€ ennakkomaksua tiettyyn pvm menessä, ostettaisiin siis "illalliskortti" ja sitten lahjalista tuli kutsun mukana, ja jokaisen lahjan perässä oli perheen nimi..ei siis tarvitse miettiä mitä veisi....näihin häihin on pakko mennä, ihan vaan katsomaan, ketkä ovat kehdanneet jättää väliin:)
Kommentit (94)
Tulipa mieleen tästä ketjusta yhdet häät pari viikkoa sitten..
illanvietossa tuli puheeksi että olisi kamala jos joku varastaisi kaikki häälahjat. Morsian totesi tähän että "onneks siel ei oo mitään arvokasta"... tässä vaiheessa olis tehny mieli lähteä kälppimään samantien..(pöydässä oli paljon mm. kalliita astioita..)
voi v*ttu, olisiko pitänyt viedä joku kymppitonnin matkalahjakortti sinne että morsian olisi ollut tyytyväinen. Paskan maku jäi suuhun..
En laittaisi edes onnittelukorttia!
en maksaisi ennakkomaksua, ja lahjankin veisin oman mielen mukaan, en listalta.
onko lapsillanne vietetty syntymä- tai nimipäiväjuhlia. Saako lapset lahjoja jouluna?
Olen itse samalla linjalla eli meillä ei ole tarkoitus pitää mitään lahjankeruujuhlia.
Meillä ei ole järjestetty 1- ja 3-vuotiaille lapsille synttäreitä ei kaverijuhlia eikä sukulaisjuhlia. Sukulaisilta on tullut jo palautetta äidin laiskuudesta kun juhlia ei järjestetä. ´Joulunakaan emme ole ostaneet lahjoja, mutta kielloista huolimatta isovanhemmat ja jotkut sukulaiset ovat niitä hankkineet.
hääjuhlia halunneet. Ristiäiset on vietetty, mutta ei niihin ole liittynyt mitään lahjatoiveita, jokainen on saanut tuoda sen lahjan minkä haluaa tai olla tuomatta. Ei niitä lahjojen takia vietetty, eikä koskaan ole mietitty että tuo lahja on sen ja sen arvoinen. Sama linja on tulevissa juhlissa mm. rippijuhlissa.
hääjuhlia halunneet. Ristiäiset on vietetty, mutta ei niihin ole liittynyt mitään lahjatoiveita, jokainen on saanut tuoda sen lahjan minkä haluaa tai olla tuomatta. Ei niitä lahjojen takia vietetty, eikä koskaan ole mietitty että tuo lahja on sen ja sen arvoinen. Sama linja on tulevissa juhlissa mm. rippijuhlissa.
Ja lisään vielä että mä en oikein ymmärrä kumpaakaan ääripäätä, en niitä joille ei mikään lahja riitä tai niitä jotka ei sitten vietä mitään juhlia kun ei haluta kerjätä lahjoja. Itsensä korostamiselta kuulostaa molemmat.
onko lapsillanne vietetty syntymä- tai nimipäiväjuhlia. Saako lapset lahjoja jouluna?
Olen itse samalla linjalla eli meillä ei ole tarkoitus pitää mitään lahjankeruujuhlia.
Meillä ei ole järjestetty 1- ja 3-vuotiaille lapsille synttäreitä ei kaverijuhlia eikä sukulaisjuhlia. Sukulaisilta on tullut jo palautetta äidin laiskuudesta kun juhlia ei järjestetä. ´Joulunakaan emme ole ostaneet lahjoja, mutta kielloista huolimatta isovanhemmat ja jotkut sukulaiset ovat niitä hankkineet.
Synttärijuhlia on vietetty 4-13v:na. Nuorin on 11v, joten hänellä parit juhlat jäljellä. Tuon vanhempana eivät ole halunneetkaan. Juhlat ovat olleet aina kaverisynttärit, sukulaisia ei ole koskaan kutsuttu pitkien välimatkojen vuoksi. Jouluna saavat lahjoja, mutta vain meiltä. Sukulaiset eivät osta mitään. Joskus onkin huvittanut, kun täällä mainostetaan, ettei lapsille tarvitse ostaa mitään, kun sukulaisilta tulee niin paljon.
Meillä ei ole järjestetty 1- ja 3-vuotiaille lapsille synttäreitä ei kaverijuhlia eikä sukulaisjuhlia. Sukulaisilta on tullut jo palautetta äidin laiskuudesta kun juhlia ei järjestetä. ´Joulunakaan emme ole ostaneet lahjoja, mutta kielloista huolimatta isovanhemmat ja jotkut sukulaiset ovat niitä hankkineet.Synttärijuhlia on vietetty 4-13v:na. Nuorin on 11v, joten hänellä parit juhlat jäljellä. Tuon vanhempana eivät ole halunneetkaan. Juhlat ovat olleet aina kaverisynttärit, sukulaisia ei ole koskaan kutsuttu pitkien välimatkojen vuoksi. Jouluna saavat lahjoja, mutta vain meiltä. Sukulaiset eivät osta mitään. Joskus onkin huvittanut, kun täällä mainostetaan, ettei lapsille tarvitse ostaa mitään, kun sukulaisilta tulee niin paljon.
.
Meillä ei muutenkaan ole tapana viettää mitään lahjan-/rahankeruujuhlia. Emme siis vietä/tulla viettämään yo-,rippi-,-ristiäis tai hääjuhlia ollenkaan.
Hetkinen! Olette olleet 20 vuotta naimisissa, ettekä tule viettämään yo-, rippi-, ristiäis-, tai hääjuhlia? Kyseiset juhlat lienevät teidän elämässänne taakse jäänyttä elämää, Mahdolliset lapsenne taas voivat olla hiukan kitkeriä, jos noita yleisiä elämän virstanpylväitä ei juhlita. Juhlat voivat olla oikeastikin juhlat eikä roina- ja rahamarkkinat.
mutta hänen kanssaan samaan mieltä. Tosin meillä kyllä oli häät, joista pian 27v (äitini halusi järjestää ne).
Mutta mistä tämä kirjoittaja päättelee, että 20v naimissa olleilla olisi kaikki lapsia koskevat juhlat jo takana päin? Eli lapset tehdään joko ennen häitä tai heti häiden jälkeen?
Meillä siis parin viikon päästä 27v hääpäivä. Vanhin lapsemme täyttää siitä parin viikon päästä 15v. Ristäisiä eikä nimiäisiä ei ole vietetty yhdenkään kohdalla. Kukaan lapsista ei ole vielä protestoinut tätä. Päinvastoin, ovat tyytyväisiä, ettei nyt tarvitse mennä uskontotunnille koulussa. Kaveripiirissä on samanlaisia lapsia.
Vanhin lapsi kävi juuri Prometheus-leirin rippileirin sijaan. Luokkakaverit ovat kuulemma menossa riparille lahjojen toivossa. Kerroin jo etukäteen lapselleni, ettei kotona järjestetä juhlia eikä tule lahjojakaan. Hän halusikin leirille leirin, ei lahjojen vuoksi.
Tuskin mahdollisia yo-juhliakaan vietetään muuten kuin oman perheen kesken. Häistä saavat lapset päättää itse.
siis kommentti 20v naimisissa olleen rippi- ja yo-juhlista jotka tod näk ovat jo olleet tarkoittanee sitä että heidän OMAT ripit ja yot on jo menneisyydessä. Haloo...
Ja oon samaa mieltä kommentoijan kanssa että ei juhlista oo pakko tehdä rahankerjuu- ja prameilunäytöstä! Se taas että päättää ettei lasten ripit ja yo-lakit ole ollenkaan juhlimisen arvoisia, voi herättää lapsessa katkeruutta viimeistään aikuisena.
Kutsu tuli serkultani. On kymmenen vuotta minua nuorempi ja ovat seurustelleet vajaat kaksi vuotta. Pitkän opiskelun takia, serkkuni, naispuolinen on asunut kotonaan, ja vanhemmat ovat pitäneet huolta tyttärestään. Kotonansa hänellä on oma huone, ja vaatteensa..muuta tavaraomaisuutta ei kyseisellä neidillä ole. Mies on pari vuotta sitten valmistunut, ja ihan hyvässä työssä, mutta palkka vielä aika alkutekijöissään. Asuntolainaa miehellä on...nyt sitten häiden jälkeen muuttavat tähän miehen asuntoon ja uusi vaimo haluaa laittaa kaiken uusiksi..se näkyy lahjalistassa.
Meidän 6hengen perhe on "velvoitettu" ostamaan 6kpl kahvikuppeja alustoineen...tiettyä Iittalan sarjaa ja siihen 6kpl ruokalautasia...hintaa siis illalliskortteineen (25€kpl) tulee ihan mukavasti ..lapsia ei ole kutsuttu..soitin äsken tädilleni, ja tiedustelin että miksi näin? sainpa kivan vastauksen:
He maksavat kyllä tyttären hääpuvun, ohjelman, paikan ja orkesterin. Nuoripari maksaa itse ruuan:)) tässä tapauksessa vieraat. Sitten otin puheeksi häälahjalistan: Mielenkiintoinen vastaus sekin..kun meillä kaikilla muilla on jo koti valmiina ja kaikki hankittu, niin kenellekään ei pitäisi olla ylisuuria vaikeuksia ostaa serkulle sitä mitä hän haluaa..ja onhan tälläkin neidillä oikeus kauniiseen kotiin ja arvokkaisiin tavaroihin, ihan niin kuin meidän muidenkin kodeissa on:))mitäpä tuohon enää voisi mitään sanoa:) Ei tainnut täti muistaa, että me muut olemme tehneet töitä ja ihan itse olemme tavaramme haalineet..kauhulla odotan jos he joskus lapsia tekevät, mitä mahtaa olla kastelahja listalla?
Ehkä olisi viisainta jättää nuo häät käymättä.
Tai sitten jos raha ei haittaa niin ostat illalliskortit ja pyydetyt lahjat ja menet katsomaan tuleeko muita vieraita paikalle ? Ja millä mielellä päätähti on. Kuvailusi perusteella saattaa morsian olla pahalla tuulella jos kaikki ei tuokkaan juuri sitä pyydettyä lahjaa jne.
Mielettömän kalliilta kuulostaa tuo teille osunut lahjatoive...
Mutta sinun asenteellasi toivon ettette mene pilaamaan toisten juhlia. Vaikka serkkusi onkin idiootti, kyseessä on myöskin hänen häänsä. Luultavasti hänen vanhempansa ovat pakottaneet heidät kutsumaan kaikki vanhat sukulaiset. Älä mene negatiivisella asenteellasi pilaamaan toisen juhlia.
Ruokalautaset voi olla 20-30eur kappale! Mitä sarjaa haluavat? Ei kait Paratiisia tai Lumi sarjaa..ne on just ne kalliimmat.
Kutsu tuli serkultani. On kymmenen vuotta minua nuorempi ja ovat seurustelleet vajaat kaksi vuotta. Pitkän opiskelun takia, serkkuni, naispuolinen on asunut kotonaan, ja vanhemmat ovat pitäneet huolta tyttärestään. Kotonansa hänellä on oma huone, ja vaatteensa..muuta tavaraomaisuutta ei kyseisellä neidillä ole. Mies on pari vuotta sitten valmistunut, ja ihan hyvässä työssä, mutta palkka vielä aika alkutekijöissään. Asuntolainaa miehellä on...nyt sitten häiden jälkeen muuttavat tähän miehen asuntoon ja uusi vaimo haluaa laittaa kaiken uusiksi..se näkyy lahjalistassa.
Meidän 6hengen perhe on "velvoitettu" ostamaan 6kpl kahvikuppeja alustoineen...tiettyä Iittalan sarjaa ja siihen 6kpl ruokalautasia...hintaa siis illalliskortteineen (25€kpl) tulee ihan mukavasti ..lapsia ei ole kutsuttu..soitin äsken tädilleni, ja tiedustelin että miksi näin? sainpa kivan vastauksen:
He maksavat kyllä tyttären hääpuvun, ohjelman, paikan ja orkesterin. Nuoripari maksaa itse ruuan:)) tässä tapauksessa vieraat. Sitten otin puheeksi häälahjalistan: Mielenkiintoinen vastaus sekin..kun meillä kaikilla muilla on jo koti valmiina ja kaikki hankittu, niin kenellekään ei pitäisi olla ylisuuria vaikeuksia ostaa serkulle sitä mitä hän haluaa..ja onhan tälläkin neidillä oikeus kauniiseen kotiin ja arvokkaisiin tavaroihin, ihan niin kuin meidän muidenkin kodeissa on:))mitäpä tuohon enää voisi mitään sanoa:) Ei tainnut täti muistaa, että me muut olemme tehneet töitä ja ihan itse olemme tavaramme haalineet..kauhulla odotan jos he joskus lapsia tekevät, mitä mahtaa olla kastelahja listalla?
Joillain menee ihan överiksi nää hääjutut. Hyvä maku on monelta hukassa ja oikeasti mukavissa häissä tulee enää harvoin käytyä. Olen iloinen, että menin maistraatissa naimisiin, vältin suuruudenhullut kuvitelmat prinsessahäistä.
Ja toki oli kohteliasta viedä lapselle Prometheus-juhliin lahja. Vai eikö teillä vietetä Prometheus-juhliakaan?
Kaikki eivät muuten todellakaan vietä kaste- ja rippijuhlia ym. lahjojen toivossa! Juhlien tarkoitus on ihan joku muu kuin kerätä isoja ja kalliita lahjamääriä.
mutta hänen kanssaan samaan mieltä. Tosin meillä kyllä oli häät, joista pian 27v (äitini halusi järjestää ne). Mutta mistä tämä kirjoittaja päättelee, että 20v naimissa olleilla olisi kaikki lapsia koskevat juhlat jo takana päin? Eli lapset tehdään joko ennen häitä tai heti häiden jälkeen? Meillä siis parin viikon päästä 27v hääpäivä. Vanhin lapsemme täyttää siitä parin viikon päästä 15v. Ristäisiä eikä nimiäisiä ei ole vietetty yhdenkään kohdalla. Kukaan lapsista ei ole vielä protestoinut tätä. Päinvastoin, ovat tyytyväisiä, ettei nyt tarvitse mennä uskontotunnille koulussa. Kaveripiirissä on samanlaisia lapsia. Vanhin lapsi kävi juuri Prometheus-leirin rippileirin sijaan. Luokkakaverit ovat kuulemma menossa riparille lahjojen toivossa. Kerroin jo etukäteen lapselleni, ettei kotona järjestetä juhlia eikä tule lahjojakaan. Hän halusikin leirille leirin, ei lahjojen vuoksi. Tuskin mahdollisia yo-juhliakaan vietetään muuten kuin oman perheen kesken. Häistä saavat lapset päättää itse.
Vaikea edes kuvitella tilannetta, kun en voi ajatella että ystäväpiiriini tai sukuuni kuuluisi tuollaista väkeä. Mutta eihän sitä tiedä, ehkä tulevaisuudessa vielä luen posket punoittaen tuollaistakin kutsua, kun yhä hullumpaan suuntaan ollaan menossa häävouhotuksessa. Onhan suvusta vielä muutama pari menemättä naimisiin...
Todellakin pyöristyttävän kallis lahjatoive, kun kerran illalliskortistakin pitää maksaa. Lahjalista on ihan hyvä ajatus, mutta ideana on, että jokainen tulija saa valita listalta, mitä haluaa. On todella mautonta velvoittaa ostamaan joku tietty lahja.
Sitä paitsi ainakin meidän viisi- (pian kuusi-) henkinen perheemme ei edes pääsisi minnekään ilman ainakin pienimpiä lapsia, joten jos lapsia ei ole kutsuttu häihin, niin häät jäisivät silläkin perusteella väliin. Itse olen sitä mieltä, että lapset pitää saada ottaa mukaan hääjuhliin, sillä häät ovat perhe- ja sukujuhla. Mutta se onkin sitten jo toinen juttu.
Juhlat ovat kautta aikain olleet sukujen ja yksilöiden voiman ja varallisuuden näyttöjä. Parhaassa tapauksessa niiden pääsisältönä on itse kullekin tärkeiden ihmisten kutsuminen viettämään yhteistä aikaa ja lujittamaan keskinäisiä siteitä ja osoittamaan päivänsankarille ylipäätään suopeaa huomiota.
[/quote]
ja pitää kaikenlaisia kissanristiäisiä itselleen. Jos synttärijuhlia ei jostain syystä ehditty pitää oikeana ajankohtana, ne pidetään puoli vuotta myöhässä. Ja erityisesti lahjojen toivossa!
Tulipa mieleen tästä ketjusta yhdet häät pari viikkoa sitten..
illanvietossa tuli puheeksi että olisi kamala jos joku varastaisi kaikki häälahjat. Morsian totesi tähän että "onneks siel ei oo mitään arvokasta"... tässä vaiheessa olis tehny mieli lähteä kälppimään samantien..(pöydässä oli paljon mm. kalliita astioita..)
voi v*ttu, olisiko pitänyt viedä joku kymppitonnin matkalahjakortti sinne että morsian olisi ollut tyytyväinen. Paskan maku jäi suuhun..