Voi hiton hiton hitto, missä on mun kuukautiset?
Mulla pco, lääkäri määräs yasmineita. Löysin kaapista Diane Novaa, jota aikoinaan söin, ja ajattelin käyttää ne loppuun etten turhaan niitä aikoinaan ostanut. Söin ekan liuskan normaalisti ja 2. ja 3. putkeen. Vuodot normaalit, pientä tiputteluvuotoa 2. ja 3. liuskan välillä. Olin päättänyt jo aoittaessani 2. liuskaa, että sen jälkeen jätän (lääkärin luvalla) ehkäisyn pois ja ruvetaan kokeilemaan josko meillä tärppäisi!
Nyt kuitenkaan ei ole tuon 3. liuskan lopettamisen jälkeen vuotoa näkynyt, ei mailla eikä halmeilla. Tänään on päivä numero seitsemän liuskan lopettamisesta. Oon nyt ihan h-moilasena täällä että pitäiskö sittenkin vielä yksi liuska syödä että sais sen vuodon sen jälkeen vai olla syömättä? Ois helpompi laskee kiertojakin (toivon että Metforem-lääkitys auttaisi säännöllistämään kiertoa edes vähän!) kun se vuoto nyt vaan alkaisi!!
Monesti oon siirrellyt menkkoja ja aina vuoto tullut sitten normaalisti, en tajua miksi nyt ei mitään... vaikka vähän stressiä onkin pukannut :/ Mitä työ tekisitte minun tilanteessa?
Kommentit (7)
Heipä vaan... ajattelin sen verran käydä täällä kirjottamassa mitä tapahtunut, jos joku joskus sattuu vaikka googlettamaan tämän keskustelun. Eli viikon vielä odottelin tuosta päivästä ja koska kuukautisia ei näkynyt, tein raskaustestin joka näytti POSITIIVISTA. Seuraava iso mutta oli että kuinka pitkällä jo olen, joten ei muutaku varaamaan aikaa gynelle. Siellä selvisi että raskaus oli jo pitkällä, viikkoja takana 11!!! Että onnellinen loppu oli näillä kadonneilla kuukautisilla. :) ap
kun olet siis mitä ilmeisimmin syönyt Diane Novaa raskauden aikana. Siinä on aknea hoitava lääkeaine ja ehkäisy vain siksi, että sen lääkeaineen aikana EI SAA TULLA RASKAAKSI...
Tulevat aina niin pirun säännöllisesti. Voisin luopua vaikka ikuisesti eikä tarvitse mitenkään korvata. Ilmaiseksi annan.
Itsekin jo kirjoitit vastauksen: pco! Ei siihen muuta tarvita... Nyt mars lääkärille, että saat oikeat lääkkeet menkkojen käynnistymiseen, e-pillerit kun saattaa sekoittaa pakkaa entisestään...
Itselläni kyseinen vaiva myös ja metforem auttoi. Minulla ei ilman niitä edes tullut menkat, niiden avulla tuli, vaikka kierto olikin pitkä (jopa 50vrk). Eka raskaus tarvitsi lisäavuksi clomifenit, toinen lähti käyntiin pelkällä metforemilla.
Minulla ainakaan ei joskus tullut useaan kuukauteen =/ Sekin on sinänsä kurjaa, kun koko ajan saa olla varppeillaan, että alkaako ne nyt tai huomenna tai ensi viikolla tai ensi kuussa tai ensi vuonna! Minulla kyllä e-pillerit piti vuodot säännöllisinä, mutta ilman toimi miten sattuu! Kun yritin raskautta, jouduin käyttämään Terolutia vuodon aikaan saamiseksi ja sitten Clomifenia raskautumiseen. Raskaudet, ne helposti alkaneet Clomifen avusteiset, menivät kesken. Yli nelikymppisenä kierto tasaantui itsestään aivan ideaaliksi ja vauvan sain 44 vuotiaana luomusti! Tuossa Clomifenissa vielä semmonen juttu, että minulla raskaudet alkoi, kun käytin 5.-9. kp (en 3.-7. kp), se sopi paremmin mun kiertoon.
Kokonaisuudessaan minulla on PCO-oireisiin auttanut karppaaminen ja sillä saavutettu painon lasku!
Mut mitä sun pitäsi tehdä... Liekö takuita, että auttaako vielä yksi liuska vuodon saamiseen! Voihan sitä kokeilla ja, ellei, niin sitten lääkäriin ja lääkkeitä kehiin. Nyt on kesällä hellettä ja stressiäkin, niin ehkä hyvä odotella vähän - vaikka sitä ei haluaisikaan tehdä! Tsemppiä!
Pari kolme viikkoakin voi mennä Dianen jälkeen, että tulee nyt menkat erityisesti, kun sulla on ollut tiputteluakin liuskojen välillä.
Jos olisin sinä, odottaisin useamman viikon (3-4 vkoa) rauhassa ja jos ei näkyis menkkoja, tekisin r-testin ja jos nega, ottaisin yhteyden lääkäriini.
Maltti on valttia näissä asioissa. :) Tsemppiä.
Missä ne nyt PCO-potilaan kuukautiset on!? Minulla ainakaan ei joskus tullut useaan kuukauteen =/ Sekin on sinänsä kurjaa, kun koko ajan saa olla varppeillaan, että alkaako ne nyt tai huomenna tai ensi viikolla tai ensi kuussa tai ensi vuonna! Minulla kyllä e-pillerit piti vuodot säännöllisinä, mutta ilman toimi miten sattuu!
Niin, myös minä olen kärsinyt epäsäännöllisestä kierrosta koko naisikäni, tai jos kierroksi voi kutsua sitä että kuukautiset tulee kerran vuodessa!?
Siksi kävin lääkärillä vuosi sitten, joka totesi PCO:n, määräsi Metforemit ja e-pillerit ja kuukautiset käynnistään lääkkeen (jonka nimeä en nyt juuri muista). Kuukausi sitten ihan perustarkastuksessa antoi neuvon että jos haluan raskautua, jätän pillerit, ja oottelen, jos vuodot tulee normaalisti, niin 6 kk ja jos ei vuotoa, niin 3 kk ja sitten lääkäriin.
Mutta minäpä nyt oottelen ja heitän noi e-pillerit jorpakkoon, niitä en enää syö!
ap
Kiitoksii vaan vastauksista!! :)
Heipä vaan... ajattelin sen verran käydä täällä kirjottamassa mitä tapahtunut, jos joku joskus sattuu vaikka googlettamaan tämän keskustelun.
Eli viikon vielä odottelin tuosta päivästä ja koska kuukautisia ei näkynyt, tein raskaustestin joka näytti POSITIIVISTA. Seuraava iso mutta oli että kuinka pitkällä jo olen, joten ei muutaku varaamaan aikaa gynelle. Siellä selvisi että raskaus oli jo pitkällä, viikkoja takana 11!!!
Että onnellinen loppu oli näillä kadonneilla kuukautisilla. :)
ap