En ymmärtänyt Black Swan elokuvaa, kertokaa mulle
sen pointti, pliis. Sekosiko se tanssija ihan kokonaan? Ja siksi teki itsemurhan vaiko mitä...
Olen varmaan tyhmä
Kommentit (65)
Tyhmiä ihmisiä on yllättävän paljon...
en tiiä, mut eiks se oo iha sama.. leffahan se vaa on.. ei kaikkia leffoja tarviikaa ymmärtää.. jos tahdot jonku muun leffan mistä ei tajuu mitää on: tahraton mieli (pääosissa jim carrey ja kate winslet)
persoonallisuuden hajoamisesta.
Ei tuossa Tahrattomassa mielessä musta ollut mitään vaikeaselkoista. Huippuleffa sekin!
tanssija oli psykoottinen, ja luuli tappavansa sen kilpailevan tanssijan, mutta vahingoittikin itseään sillä peilinpalalla.
Tahraton mieli oli minustakin ihan selkeä, todella mielenkiintoinen leffa eikä siinä ollut mitään vaikeasti ymmärrettävää
Black swania en ole vielä nähnyt enkä tiedä uskallanko katsoakkaan kun olen kuullut että se olisi ahdistava.
Black swania en ole vielä nähnyt enkä tiedä uskallanko katsoakkaan kun olen kuullut että se olisi ahdistava.
Mulla hakkasi sydän koko leffan ajan ilkeästi ja hikoilin kamalasti, mutta hyvä se kyllä oli.
Tykkäsin kovasti elokuvasta. Oli erilainen ja visuaalisesti kaunis, mutta tämän tanssijan mieli ei avautunut mulle. Hienosti tehty elokuva muuten
Tykkäsin kovasti elokuvasta. Oli erilainen ja visuaalisesti kaunis, mutta tämän tanssijan mieli ei avautunut mulle. Hienosti tehty elokuva muuten
ajattelin sen niin, että sen persoonallisuus hajoaa. Siinä alussa jo se luulee näkevänsä itsensä siellä metroasemalla ja metrossa, kun näkeekin sen toisen tytön.
Onko tuo nyt sitten joku dissosiaatiohäiriö tmv.
Hei te jotka tajusitte sen, miten se meni? Mä en tajunnut :-(
Hei te jotka tajusitte sen, miten se meni? Mä en tajunnut :-(
Siinähän on se kuvio, että ensin se Clementine poistaa sen Joelin muististaan, sitten Joel poistaa Clementinen, mutta ne yrittää yhdessä siinä poistamisprosessin aikana säilyttää niitä yhteisiä muistoja. Sitten ne tapaavat uudelleen Montaukissa, kuten olivat sen Joelin muistinpuhdistamisprosessin aikana sopineet.
Mun mielestä sillä oli skitsofrenia ja se äiti pelkäs, et se sairastuu taas siihen jos paineet kasvaa. Sillä oli kaksi puolta se kiltti ja pelokas sekä sitten se kunnianhimoinen ja paha puoli.
Kannattaa kattoo uudestaan se sillä silmällä.
Loistava leffa!
rikkoi pahiten. kasvava sksuaalisuus jota tyttö ei osannut käsitellä. tunteet ja valtava paine pitää kaikki supussa.
oli ahdistava ja sit ku se loppui nii iha ku se ois alkanu taas uudestaan-. siks outo mun mielestä eikä mun makuun leffa ollenkaa.. ärsyttävät ne kate winsletin hiuksetki siinä
enkä pitänyt siitä. Ymmärsin mielestäni juonen ja käänteet, mutta se oli ahdistava ja ruma,eikä siitä jäänyt hyvä mieli.
Myönnän etten alunperinkään halunnut sitä mennä katsomaan, koska en pidä tuon lajityypin elokuvista yleensäkään. Roolisuoritukset olivat upeat, elokuva on vaatinut paljon näyttelijöiltä.
vaikeaselkoinen taide-elokuva,niitä katsottiin koulussa ihan tarpeeksi. Junttielokuva parhaita.
kaikki leffat heti ekalla kerralla avaudu.. Muistan kun eka Matrix tuli, niin se oli niin puto eikä millään muka tajunnu sitä ideaa :DD Nyt se on nähty niin monta kertaa ja ideakin jo niin loppuunkulunut että ihmettelee et mikä siinä juonessa muka oli sellasta et ei voinu tajuta. :D
Eläytyi ihan liikaa rooliinsa ja alkoi sitten seota. Varmaan taustalla oli joku persoonallisuushäiriö. Eli kummallista elämää ennen äitinsä kanssa, niinkun joku pikkutyttö. Roolin myötä löysi aikuisuuden ja oman tahdon, jonka koki jotenkin pahaksi. Samalla persoonallisuus jotenkin jakautui ja näki sen toisen tytön(Lilyn) tekevän niitä asioita, jotka itse teki.
Kyllä se siis puukotti itseään, mutta luuli puukottaneensa sitä toista tyttöä. Samalla kun se tappoi mielikuvituksestaan sen Lilyn, niin pystyi omaksumaan mustan joutsenen roolin/persoonallisuuden.
tosiaan kuvasi mielen järkkymistä. Minusta elokuvassa annettiin vihjeitä siitä, että äitikin oli omalla tavallaan sekopää ja ainakin osasyy siihen miksi tytön mieli järkkyi.
Tosi hyvä vaikkakin ahdistava elokuva.
olen nähnyt on varmaan Black Dahlia. En edes viitsinyt katsoa sitä yli puolenvälin, aivan surkea ja onneton tekele, ei juonta, eikä mitään.
Me muuthan teemme usein kompromisseja leffavalinnoissa, eikä valintaa sanele se kuka maksaa.