Loukkaavaako? Lapsen nimen "varastaminen"
Mitä ajattelisit/reagoisit jos sisaruksesi antaisi lapselleen etunimeksi sinun lapsesi toisen nimen? Minulle siis tapahtu näin, eikä minulta kysytty mitään. Olen loukkaantunut.
Kommentit (37)
kun kaveri nimesi tyttönsä "Leenaksi", koska oli itse kertonut että jos saan joskus tytön, hänestä tulee "Leena". Meillä kesti yritys monta vuotta, heillä tärppäsi heti, ja kun kuulin että tytöstä tuli "Leena" niin tuntui todella pahalta. Kyseessä oli suht harvinainen nimi, ja olin kertonut että antaisin sen mm siksi,että sopii hyvin yhteen meidän (suht harvinaisen) sukunimen kanssa. Heidän sukunimeen taas ei mun mielestä sovi yhtään :D Mitä opin tästä, en enää sen jälkeen ole ko. kaverille puhunut yhdestäkään nimestä josta tykkään!
Ehkä en muuten olisi loukkaantunut ihan niin hirveästi, mutta kun tämä kaveri on lapsuudesta asti matkinut aivan kaikessa, niin jotenkin aivan suunnattomasti ärsytti, että kaiken huipuksi piti vielä nimikin viedä lapselta.
kun kaveri nimesi tyttönsä "Leenaksi", koska oli itse kertonut että jos saan joskus tytön, hänestä tulee "Leena". Meillä kesti yritys monta vuotta, heillä tärppäsi heti, ja kun kuulin että tytöstä tuli "Leena" niin tuntui todella pahalta. Kyseessä oli suht harvinainen nimi, ja olin kertonut että antaisin sen mm siksi,että sopii hyvin yhteen meidän (suht harvinaisen) sukunimen kanssa. Heidän sukunimeen taas ei mun mielestä sovi yhtään :D Mitä opin tästä, en enää sen jälkeen ole ko. kaverille puhunut yhdestäkään nimestä josta tykkään!
Ehkä en muuten olisi loukkaantunut ihan niin hirveästi, mutta kun tämä kaveri on lapsuudesta asti matkinut aivan kaikessa, niin jotenkin aivan suunnattomasti ärsytti, että kaiken huipuksi piti vielä nimikin viedä lapselta.
minä taas olin kaverin kanssa raskaana samaan aikaan ja hän ei suostunut miehensä ehdottamaan nimeen koska se olisi ollut meidän poikanimi ja meillä oli tyttö tulossa.. olisi ollut minulle ihan sama...
lapsilta heidän toisia nimiä kun en niitä muistanut.....
29: koska en halua antaa samaa nimeä kuin kaverini lapsella on. Mun mielestä se on vaan typerää/mielikuvituksetonta... Hän myös tiesi että olen tuota mieltä, ja silti siis edes kysymättä antoi tuon ajattelemani nimen. Mä en ikinä antais semmosta nimeä, josta joku kaveri ois sanonut että haluaa antaa omalle lapselleen! Keksisin uuden.Niin tein sitten nytkin...
ja nimesin myohemmin oman poikani samalla nimella.
Ystava ei loukaantunut.
Poikamme ristiäisten jälkeen anoppi sanoi, että mieheni siskonpojalla on sama toinen nimi kuin meidän pojallamme. Emme tienneet asiaa, vaikka tosin olisi pitänyt tietää kun mieheni on tuon siskonsa pojan kummi.
Mun oma sisko kyseli juuri pari päivää sitte mitkä ovat lastemme toiset nimet kun hän ei niitä muistanut. Oikeasti, ei niitä toisia nimiä kukaan muista!
Ainoastaan jos sama ensimmäinen nimi :)
70% tähän ketjuun vastanneista puhuu paskaa!
Oikeasti loukkaantuisivat, jos vastaava tapaus sattuisi heille itselleen. Mutta kun ap-mamma ei osaa samaistua toisen kokemukseen.
Joten saat ihan täysin vapaasti loukkaantua!
sinun KEKSIMÄSI nimi on varastettu?!
eiköhän lähes kaikki virallisiksi nimiksi kelpaavat nimet ole keksitty jo aika päiviä sitten. haloo!
se oli nimi, jota inhosin. Eikös paras kaveri tehnyt pojastaan Kyöstin ja minä sain pitää jemmassa pojalle sen maailman ihanimman nimen eli Pedron.
Siis ihan KAMALAA!!!! Voi kun hirveetä tollane.. :(
Siis vei sun lapsen nimen!
Ajattele miten kamalaa sekin olisi jos sun lapsi, jonka nimi täydellisen sointuinen menisi naimisiin jonkun urpon kanssa ja se täydellinen nimi menisi siinä? Siis ihan kamalaa!!! :((
Rukoilen lapsesi puolesta.
Sehän kertoo vain siitä että sinun tekemäsi nimivalinta on ollut heidän mielestään kaunis.
Jos kutsumanimi annetaan serkulle myös kutsumanimeksi, niin sitten loukkaantuisin.
Meillä on kaikille lapsille annettu toinen tai kolmas nimi isovanhemmalta tai kummilta, eikä kysytty lupia. En edes ajatellut että he loukkaantuisivat.
ette muista sisarustenne lasten toisia nimiä? Kun minä muistan jopa sellaisten kavereiden lasten nimet joita näen useammin kuin kerran kuukaudessa. Ja he mun lasten. Mun siskot muistaa jopa lasteni syntymäpainon jne... Aika... hassua jotenkin:)
Kyllä sulla on kadehdittavan pienet ongelmat elämässä, jos tämä on niin suuri ongelma, että sitä pitää puida jopa tuntemattomien ihmisten kanssa.
on samanniminen serkku, hän on n. 10 vuotta vanhempi eikä kukaan ole koskaan kiukutellut asiasta...
Minulla on n. 20 vuotta nuorempi samanniminen serkku. Äitini ei tästä oikein tykännyt, mutta tuskin siitä kiukuttelusta kukaan on serkulleni kertonut.
Kyllä sulla on kadehdittavan pienet ongelmat elämässä, jos tämä on niin suuri ongelma, että sitä pitää puida jopa tuntemattomien ihmisten kanssa.
Minullekaan tuo nimen käyttäminen ei olisi ongelma ja ihmettelen jos ap.lle on.
on sama kun mun siskon toinen nimi. Onneksi ihana siskoni tajusi että se on posiitivista.