Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omatoimimatka Venäjälle; Viisumi? Apuja tarvitaan...

Vierailija
12.07.2011 |

Miten kuuluu toimia, jos on menossa ystävän luo käymään Venäjälle? Kuuluuko hankkia turistiviisumi vai yksityisvierailuviisumi vai mikä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää viisumia ottaessa carelia golden tourssia. Pikaviisumia on tällä hetkellä odotettu yli neljä viikkoa ja matkatoimiston väki vain levittelee käsiään. Ensi viikolla edessä olevan matkan takia on soiteltu matkatoimistoon koko viikon ja passin saamisen piti olla kunnossa tämän viikon loppuun mennessä vaan toisinpa kävi. Valitkaa huolella mistä viisuminne otatte. Olen kuullut että kyseisessä firmassa paperit ovat ennenkin jääneet lojumaan pöydälle jopa kahdeksi kuukaudeksi. Jos olisin tämän tiennyt niin olisin ehkä marssinut suoraan sinne konsulaattiin!

Vierailija
2/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytetään netissä ja toimitetaan tulostettuna versiona konsulaattiin. Sinulla tulee olla voimassa oleva matkavakuutus. Hae turistiviisumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilla jo kävinkin ja viisuminakusivuilla, mutten sanut tolkkua. Muuten olisi helppo hakea turistiviisumi, mutta kenet/minkä organisaation laitan kutsujaksi, jos olisin menossa itse pikkubussilla ystävää katsomaan? Tarkoitus olisi olla paikan päällä 1-2 viikkoa.

Vierailija
5/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Ven-Fin toursia Helsingin Mannerheimintieltä (Rokki-mäkin) lähellä. Heille kun vie pasiin ja kaikki muut tarvittavat paperit ja valokuvan, niin hoitavat noin 2 viikossa kaikkki paperihommat kuntoon konsulaatin kanssa. Venäjän konsulaatissa asioiminen on yhtä tuskaa, siksi kierrän sen paikan mahdollisimman kaukaa jos vain mahdollista. Parisen vuotta sitten kun viimeksi Venäjällä kävimme ystävien luona maksoi viisumi muistaakseni n. 75 €, lisäksi jos asutte ystävien luona ja viivytte maassa yli 3 vrk täytyy teidän käydä rekisteröitymässä maassa oleviksi. rekisteröinti tapahtui ainakin silloin kun olimme niin Pietarissa jossakin isossa postissa, mukana piti olla passi, maahantuloselvityslappu ja asunnon omistaja omine papereineen ja lippuineen ja lappuineen. Ei maksanut kovinkaan paljoa, mutta kukaan ei opastanut ja kukaan ei tiennyt mistään mitään! Jos asutte hotellissa rekisteröivät he sinut automaattisesti.

Mukavaa matkaa!

Vierailija
6/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin Venäjän maahanmuuttoviraston (tai mikä nyt onkaan... kutsukirjeen muoto pitäisi kai olla tietynlainen, vaikutti aika monimutkaiselta... Jos hankin turistiviisumin, kuka/mikä siihen tavallisesti laitetaan kutsujaksi? En ole siis menossa hotelliin, ja ostan kuljetukset itse.

Vierailija
7/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Ven-Fin toursia Helsingin Mannerheimintieltä (Rokki-mäkin) lähellä. Heille kun vie pasiin ja kaikki muut tarvittavat paperit ja valokuvan, niin hoitavat noin 2 viikossa kaikkki paperihommat kuntoon konsulaatin kanssa. Venäjän konsulaatissa asioiminen on yhtä tuskaa, siksi kierrän sen paikan mahdollisimman kaukaa jos vain mahdollista. Parisen vuotta sitten kun viimeksi Venäjällä kävimme ystävien luona maksoi viisumi muistaakseni n. 75 €, lisäksi jos asutte ystävien luona ja viivytte maassa yli 3 vrk täytyy teidän käydä rekisteröitymässä maassa oleviksi. rekisteröinti tapahtui ainakin silloin kun olimme niin Pietarissa jossakin isossa postissa, mukana piti olla passi, maahantuloselvityslappu ja asunnon omistaja omine papereineen ja lippuineen ja lappuineen. Ei maksanut kovinkaan paljoa, mutta kukaan ei opastanut ja kukaan ei tiennyt mistään mitään! Jos asutte hotellissa rekisteröivät he sinut automaattisesti.

Mukavaa matkaa!

Vierailija
8/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo matkailufirma on hoitanut aina kaiken. En muista tuleeko jo hakemukseen tieto siitä, missä asuin, mutta ainakin siihen rajalla täytettävään maahantulokorttiin piti täyttää osoite ja asunnon omistajan nimi. Tuon firman kautta kaikki paperisotkut on ollut helppo hoitaa, puhuvat suomea! Olen aina matkustanut vuoroliikenne bussilla, lippua ostaessa piti muistaakseni olla viisumi jo passissa, jotta myivät lipun, ja passi mukana.

Vierailija
9/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/10 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytät jotain matkatoimistoa. Lappeenrantalaisella Saimaan liikenteellä kertaviisumi maksaa 45 e ja mä pääkaupunkiseutulaisena olen aina käyttänyt heitä. Olen saanut hyvää palvelua.

Rekisteröinnin vaatima aika on muuten muuttunut, nyt se on 7 arkipäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi