Miten arabinaiset ym. muslimiäidit jaksaa ilman omaa aikaa?
Minusta länsimaisen elämäntyylin hienous on siinä että nainenkin on ihminen ja voi - vaikka olisi äitikin - tehdä töitä, harrastaa tai herranjestas jopa bilettää.
Miten kestää kasassa muslimiäidin pää jos hänellä on iso lauma lapsia eikä mies auta yhtään? En nimittäin usko että joku saudinainen voi huikata töistä palaavalle miehelleen että menenpä käymään jumpassa, hoida sinä ahmudia, mahmedia ja alia sen aikaa...
Kommentit (48)
Ne siivoojat ja kokitkin ovat, jotka asuvat omissa kodeissaan ja tulevat muutamaksi tunneiksi joka päivä töihin, joten älä viitsi saivarrella. Tarkempi työnkuva on sitten siivooja tai jokin muu. Riippuu mistä palvelusta ollaan sovittu.
No ilmeisesti itsekin tajuat, että isäntäperheessä asuvat kotiapulaiset ovat vähemmistössä ja heitä todellakin on vain harvassa perheessä. Rikkaiden perheidenkin pysyvät palvelijat normaalisti asuvat ihan omissa taloissaan oman perheensä kanssa työ-ajan ulkopuolella.
Eli siis kritisoit täällä koko väestöä pienestä ääri-ilmiöstä. Tietenkin siitä on hyvä kirjoittaa. On kuitenkin todellista bullshittiä väittää, että suurimmalla osalla yksityishenkilöille työskelevistä palvelu-alan ammattilaisista ei olisi omaa elämää ja he tulisivat orjuutetuksi työssään.
mieheni siskot, veljien vaimot, naapurien naiset ovat aivan kauhissaan kun ovat kuulleet millaista elämä täällä on ja olen nyt raskaana. Ovat todella huolissaan siitä, että meillä ei ole heitä apuna, miten me kaksin jaksetaan niin henkisesti kuin muutenkin. Siellä "koko kylä hoitaa kaikki lapset", eivät siis asu kylässä vaan kaupungissa, mutta heille on ihan itsestäänselvää, että toisia autetaan ja toisten lapsista huolehditaan kuin omista.
Kun ollaan Suomea kauempana käytykin. Onhan se kyllä kiva varmaan päteä omilla "tiedoillaan" tällä palstalla kun niin sopivasti negatiivinen linkki löytyy joka juttuun. Jeps, onhan sitä aina kiva yleistää kun ei itse mitään tiedä ja ei osaa laittaa asioita oikeaan mittakaavaan. Edelleenkin voidaan todellakin puhua ihmisistä, joiden asema on verrattava Suomalaisen siivoojan asemaan.
Arvaan, että kohta alat keuhkoamaan asuneesi ulkomailla, koska pitäähän sinunkin jotain keksiä lausuntojesi vakuudeksi.
Toivon, että pysyisit asialinjalla. Itse olen linkittänyt ihan asia-artikkeleita aiheesta, enkä kouhkaa tietäväni kaikkea, toisin kuin sinä lyttäät koko ilmiön olemassaolon, vaikka siitä keskustellaan jopa arabimaissa.
Pelkästään Saudi-Arabiassa on kaksi miljoonaa kotiapulaista, ei siis ihan marginaali-ilmiöstä ole kyse.
Toivon, että pysyisit asialinjalla. Itse olen linkittänyt ihan asia-artikkeleita aiheesta, enkä kouhkaa tietäväni kaikkea, toisin kuin sinä lyttäät koko ilmiön olemassaolon, vaikka siitä keskustellaan jopa arabimaissa. Pelkästään Saudi-Arabiassa on kaksi miljoonaa kotiapulaista, ei siis ihan marginaali-ilmiöstä ole kyse.
Milloin on tehty lehtijuttua tai uutista ihmisista joilla menee ihan hyvin?
Itse en ole koskaan arabimaassa asunut mutta tiedan kylla etta tuo probleema on olemassa.
Sen perusteella ei kuitenkaan voi yleistaa ilmiota kaikkia maita koskevaksi.
Arabimaissa kotiapulaiset kohtaavat väkivaltaa ja hyväksikäyttöä, eikä näissä maissa usein ole minkäänlaista lainsäädäntöä, joka takaisi kotiapulaisille oikeuksia. Vieläkö joku vertaa heitä suomalaisiin siivoojiin?