Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa perusteluja miksi mennä naimisiin

Vierailija
11.07.2011 |

Siis meillä on tälläinen tilanne, että on asuntolaina, auto, talo, lapsi jne.. Mutta haluaisin vielä naimisiin. Miehen mielestä siinä ei ole mitään järkeä, koska mikään asia ei muuttuisi naimisiin menon johdosta. Hän ei ymmärrä, että se olisi lapsen ja tulevaisuuden kannalta hyvä juttu.

Nyt pyydänkin teiltä, että perustelkaa miksi mennä naimisiin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jompi kumpi kuolee, leskellä on oikeus asua talossa. Mahdollinen leskeneläke.

Vierailija
2/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla iso apu. Lisäksi leskellä on aina asumisoikeus yhteiseen kotiin.

Lisäksi mä en ymmärrä että jos se naimisiinmeno ei kerran muuta mitään niin miksi sitä ei sitten voi tehdä jos toinen haluaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapsen ja tulevaisuuden kannalta hyvä juttu" ei ole oikein järkevä perustelu, minua ainakin ärsyttäisi tosi paljon jos olisin miehesi ja jankuttaisit asiasta viitsimättä itse perehtyä sen paremmin kuin hänkään on viitsinyt.

Tässä ketjussa tulee katettua kaikki niin sosiaaliset kuin henkiset kuin juridisetkin aspektit:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1426546/avioliitto_v…

Tiivistettynä konkreettiset erot: olet automaattisesti aviopuolisosi lähiomainen esim sairauden tai onnettomuuden sattuessa, avopuoliso voi olla ongelmissa jos puolison vanhemmat ovat eri mieltä hoitolinjauksista. Lisäksi aviopuolisolla on oikeus leskeneläkkeeseen jos puoliso kuolee, käsittääkseni tätä ei avopuolisolla ole (outoa kyllä! en ole ihan varma olisiko sitten kuitenkin, jos on yhteisiä lapsia... lapsilla tietenkin on!).

Adoptio-oikeuteen avioliitto voi vaikuttaa mutta sellaistahan ei teillä ollut suunnitteilla.

Vierailija
4/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että minä en sinun tilanteessasi yrittäisi perustella asiaa miehellesi järkiperustein, vaan vetoaisin siihen että asia on minulle tunnetasolla tärkeä, todella tärkeä.

Vierailija
5/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tunnepuolta jos kokee avion tärkeäksi. Omalla kohdallani ainut syy avioliittoon oli miehen kova toive. Itse en olisi välittänyt mutta koska hänelle tärkeä niin kävimme maistraatissa. Luojan kiitos ei halunnut kirkkohäitä.

Vierailija
6/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tullut hyviä perusteluja, kiitos :)

Joku kysyikin, että millä olen itse perustellut naimisiin menon hyviä puolia. Juuri tuota, että aviossa on enemmän oikeuksia jos jotain sattuu.. Niin ja tietenkin se, että ennen lapsen ristiäisiä puhuttiin, että lapsi saa isän sukunimen, jos minäkin sen joskus saan. Siihen mies tokaisi "että voithan sä muuttaas nimes" Heh, joo se onkin ihan sama asia..

Tiedän että on varmasti miehen mielestä ärsyttävää kun jankutan asiasta, mutta en kuitenkaan mitään kirkkohäitä vaadi. Mulle riittäisi, että käytäisiin maistraatissa ja se olisi siinä. Mies kyllä pisti ristiäisten järsjestämisessäkin vastaan.. En tiedä vaikuttaisko tähän se, että miehen omat vanhemmat on eronnu ja ei siksi usko avioliittoon?

Tää on niin hankalaa..

Vierailija
7/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitomaan toista jos toinen ei tahdo. Jos hänellä ei saa olla takaporttia auki, saattaa mies lähteä kävelemään kokonaan.

Vierailija
8/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitomaan toista jos toinen ei tahdo. Jos hänellä ei saa olla takaporttia auki, saattaa mies lähteä kävelemään kokonaan.

se avioliiton paperinpala muka sitoo enemmän kuin vaikkapa lapset?? Mitä seuraa jos eroaa avioliitosta? Ei yhtään mitään.

Vierailija
9/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaveriporukassa nähnyt muutaman tapauksen, missä nainen on vinkunut niin kauan, että mies on suostunut menemään naimisiin. Ero on tullut suht nopeaa.

Vierailija
10/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en haluaisi miestä painostaa naimisiin, vaan että itse ymmärtäisi että se olisi hyvä juttu. Mutta se lienee mahdoton tehtävä..

No hänen veljensä on menossa ensi vuonna naimisiin, josko se miehenki mieli siitä muuttuisi sitten aikanaan :)

Vierailija
11/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- musta se on ainoa oikea syy mennä naimisiin, kaikki muut on tekosyitä

Vierailija
12/12 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menimme, koska molemmista se tuntui oikealta. Molemmat muuten aikaisemmissa pitkissä suhteissa olimme "ei ikinä naimisiin" -tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme