Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua opinnäytetyöhön

Valmistuva(ko) musiikkipedagogi
20.07.2023 |

Mua ressaa jo valmiiksi ajatus siitä, että ensi keväänä pitäisi valmistua. Mulla on vaiheessa muutama kurssi, ja niiden kanssa pitäisi jaksaa korjoittaa opparia. Ja tietenkin ensi vuonna on tulossa vielä pari uutta kurssia.

Sitten itse kysymys. Miten itse etenit opinmäytetyösi kanssa? Millaisen suunnitelman teit ja millaisella aikataululla sait sen kirjoitettua? Onko jotain vinkkejä, miten motivaation saisi pidettyä korkealla, tai miten kirjoittamisesta voisi tehdä hauskaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein gradua 6 vuotta

.

En osaa auttaa

Vierailija
2/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK opinnäytetyöhön saat pätevää opastusta koulusta. Et täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä vinkkinä lue oman alasi vanhoja opinnäytetöitä verkosta ja huomaat miten surkeita tekeleitä on kelpuutettu opinnäytetöiksi. Pystyt varmasti parempaan ja stressi hellittää edes vähän.

Vierailija
4/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin aineistoa 3-4 kuukautta. Kirjoitin kuukauden reippaasti, sitten en tehnyt puoleen vuoteen mitään. Sitten yritin taas kirjoittaa pari viikkoa, kunnes en tehnyt taas pariin kuukauteen mitään. Sitten kirjoitin koko työn kuukaudessa ja palautin. Sain M

Itsestä ei tutkijaksi olisi, koska vaikka osaan kirjoittaa, en jaksa yhtään mitään kirjallisia töitä. Yritän vain tehdä ne alta pois pikaseen keskinkertaisilla arvosanoilla. Ei oo työllistymiseen vaikuttanut, joten neuvoisin vain olla ottamatta työstä liian isoa stressiä, ei mihinkään vaikuta, ellet sitten jatka tohtoriksi

Vierailija
5/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että opettajat on nyt kesälomilla, ja siksi kysyn omia kokemuksia teiltä että voin alkaa valmistautua jo nyt <3

Vierailija
6/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä vinkkinä lue oman alasi vanhoja opinnäytetöitä verkosta ja huomaat miten surkeita tekeleitä on kelpuutettu opinnäytetöiksi. Pystyt varmasti parempaan ja stressi hellittää edes vähän.

Tää kyllä helpotti jo paljon :D

Vierailija
7/13 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä olet tekemässä: tutkimuskysymykset ja miten niihin vastataan. Pysy siinä. Luo teoreettinen viitekehys. Ihan ensimmäiseksi itse kirjoitustyössä, hahmottele sisällysluettelo.

Vierailija
8/13 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK opinnäytetyöhön saat pätevää opastusta koulusta. Et täältä.

<<<Kyllä hän tietää sen.Kuhan hetää läppää.Aika hänellä kuluu tällä ei kirjojen ja työn kanssa .

Vierailija
9/13 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vain kirjoittaa. Pieniä paloja kerrallaan. Itse kirjoitin erillisiin tiedostoihin aluksi luku kerrallaan, koska se tyhjä gradu-tiedosto ahdisti.

Vierailija
10/13 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta ohjetta kuin kirjoita aiheesta, jos tiedät siitä jotain. Jos et tiedä, niin kopioi aiheeseen liittyvistä graduista sopivia pätkiä. Nykyään voi jo laittaa tekoälynkin kirjoittamaan.

Vierailija
11/13 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lopulta opparin kahdessa viikossa, kolmivuorotyön ohessa, lapsi oli 6-vuotias. En suosittele 😁 raportoinnin kävin tekemässä kahden yövuoron välissä. No, olin nuori, silloin jaksoi...

Ensin kannattaa laittaa ihan paperille aihe ja rajaukset ja hakea vaikka 10 perusteosta lähteiksi. Tee se vaikka tässä kuussa.

Elokuussa käy ohjaavan opettajan kanssa läpi, onko aihe ja rajaukset hyvät ja ala lukemaan lähdeteoksia. Ensin kannattaa selailla ja laittaa merkintöjä/tehdä muistiinpanoja.

Syyskuussa tee hahmotelma sisällöstä, siis vaikka sisällysluettelo ja ranskalaisin viivoin otsikon alle, mitä missäkin käsitellään. Voit kirjoittaa raakaversion, siis niin että tajunnanvirrasta tulisi runko. Älä keskity tässä vaiheessa oikeinkirjoitukseen, muotoiluihin tai lähdeviittauksiin.

Lokakuussa ala kirjoittaa puhtaaksi, kappale kerrallaan. Sivu päivässä on 30 sivua kuukaudessa! Tee vaikka kappale päivässä. Jos flow on hyvä, useampi. Keksi jokin motivaattori, jo on tahmeaa. Lupaa, että teet ainakin tunnin päivässä, niin työhön tarttumisesta ei tule mörköä.

Marraskuussa kirjoita päätelmä ja johdanto. Käy ohjaavan opettajan kanssa viim. tässä vaiheessa läpi, onko kaikki ok. Tarkasta oikeinkirjoitus ja lähteet.

Itsellä tavoite oli vain päästä läpi. Tein parissa viikossa kakkosen työn, koska sain hyvän työn, kun sain vain valmistuttua. Ketään ei ole koskaan kiinnostanut, mistä lopputyöni tein ja minkä arvosanan siitä sain. Opinnoistani sain kuitenkin stipendin ja tärkeimpänä, kivan työpaikan.

Vierailija
12/13 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein lopulta opparin kahdessa viikossa, kolmivuorotyön ohessa, lapsi oli 6-vuotias. En suosittele 😁 raportoinnin kävin tekemässä kahden yövuoron välissä. No, olin nuori, silloin jaksoi...

Ensin kannattaa laittaa ihan paperille aihe ja rajaukset ja hakea vaikka 10 perusteosta lähteiksi. Tee se vaikka tässä kuussa.

Elokuussa käy ohjaavan opettajan kanssa läpi, onko aihe ja rajaukset hyvät ja ala lukemaan lähdeteoksia. Ensin kannattaa selailla ja laittaa merkintöjä/tehdä muistiinpanoja.

Syyskuussa tee hahmotelma sisällöstä, siis vaikka sisällysluettelo ja ranskalaisin viivoin otsikon alle, mitä missäkin käsitellään. Voit kirjoittaa raakaversion, siis niin että tajunnanvirrasta tulisi runko. Älä keskity tässä vaiheessa oikeinkirjoitukseen, muotoiluihin tai lähdeviittauksiin.

Lokakuussa ala kirjoittaa puhtaaksi, kappale kerrallaan. Sivu päivässä on 30 sivua kuukaudessa! Tee vaikka kappale päivässä. Jos flow on hyvä, useampi. Keksi jokin motivaattori, jo on tahmeaa. Lupaa, että teet ainakin tunnin päivässä, niin työhön tarttumisesta ei tule mörköä.

Marraskuussa kirjoita päätelmä ja johdanto. Käy ohjaavan opettajan kanssa viim. tässä vaiheessa läpi, onko kaikki ok. Tarkasta oikeinkirjoitus ja lähteet.

Itsellä tavoite oli vain päästä läpi. Tein parissa viikossa kakkosen työn, koska sain hyvän työn, kun sain vain valmistuttua. Ketään ei ole koskaan kiinnostanut, mistä lopputyöni tein ja minkä arvosanan siitä sain. Opinnoistani sain kuitenkin stipendin ja tärkeimpänä, kivan työpaikan.

Kiitos paljon!! Tästä oli isosti apua

13/13 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tarjoan apua täysin tehtyyn opinnäytetyöhön tai muihin kirjoitustöihin. Voit tilata minulta siis esim. täysin valmiin opinnäytetyön ja kypsyysnäytteen. Kyselyä voi laittaa: poppari254@gmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä