Auttakaa, kauanko vauva mahtuu tämän kokoiseen vaunukoppaan?
Pituus 80 cm, leveys 42 cm? Se koppa on tuon kokoinen. Istuin on sitten isompi. Mutta kauanko vauva mahtuu suunnilleen tuohon koppaan? Se on kova koppa.
Kommentit (14)
Mietin vaan niitä muutamaa kommenttia että koppa olisi pieni...
Ethän voi tietää, miten kovasti vauva kasvaa. Meidän vaunut ovat 75 cm pitkät. Lapsemme on jo 62 cm ja vasta 2,5kk vanha.
syntyessään vaikka 50 cm ja 3,5 kg! Mahtuukohan 8-9 kk siihen koppaan? :)
Mä ostin sellaiset vaunut, joissa iso koppa ja ihan turhaan. Mulla on vielä aika iso lapsi, mutta jo nyt 5 kuukauden iässä ollaan siirrytty ratasosaan ja niin on kaikki tuntemaani 7 samanikäistä vauvaa myös jo ratasosassa. Heti kun alkaa istumisharjoitukset alkaa koppa olla turvaton ja sen ikäinen lapsi myös viihtyy paremmin jo rattaissa katsellen ympärilleen. Kyllä tohon koppaan nyt keskivertovauva mahtuu sen puoli vuotta.
sen jälkeen vauvan voi hyvin nukuttaa siinä ratasosassa, jos sen saa ihan makuuasentoon.
mutta meillä on siirrytty pois kovasta kopasta 4-6kk iässä. Ei siellä 9-kuinen kyllä enää makoile, meidän lapset on kävelleet jo siinä iässä =O Eli 4-6 kk ikäistä voi aivan hyvin kuljettaa ilman koppaa, on turvallisempaakin kun saa valjaat kiinni.
on tosi iso koppa! Esim. emmaljungan kopat on 33cm ja pituus vaan 75cm. Riippuu tosi paljon lapsesta yleisestikin, että kauanko menee kopassa. Siitä kuinka iso lapsi on ja kuinka viihtyy ja oppii liikkumaan. Meillä esikoinen oli kopassa vuoden ikään asti ja nyt kuopus on 7kk eikä voida enää pitää siinä kun nousee istumaan. Molemmat on pieniä, joten kokonsa puolesta tuo kuopuskin mahtuisi sielä useamman kuukauden.
kun neuvolastakin saatiin siinä vaiheessa lupa istuttaa. Tai no ei ne vauvat lupaa tarvinneet, kun puskivat itsensä makuulta ylös ilman lupaakin ;)
Tosi vaikea kuvitella et 9kk. vanha enää kopassa olis tyytyväinen, sellainen haluaa jo nähdä maailmaa.
oikein yli 6kk viihdy makuultaan ellei nuku:) ja isomman lapsen voi rattaissa kipata nurin kun nukahtaa(turvallisempaakin kun vyöt kiinni valmiiksi)
8-9kk aika moisia touhottajia jo, joten jos nukutat vaunuissa saat vahtia vieressä ettei tuu yli laidan.
Eikö vauvojen "kuulu" maata vaunuissa johonkin vähintään 8-9 kk ikään ja sitten kun osaa istua, saa ottaa kopan pois ja vaihtaa istuimen?
Yleinen suositus on että kopassa tulisi pitää 6kk ikään asti. Todella harva sitä vanhempi suostuisi edes makamaan siellä kopassa. Vaan tosiaan haluaisi istumaan ja näin koppa olisi turvatonkin koska siinä ei ole turvavöitä.
Meidän esikoinen taas ei viihtynyt vaunukopassa yhtään. Mahtunut kyllä olisi, mutta hirveä huuto nousi joka kerta kun olisi vaunuihin pitänyt mennä makaamaan. Sängyssä hän kyllä nukkui.
Käyttöä kopalle tuli noin kolme kertaa, kyllä harmitti.
Tarinan opetus: et voi tietää, millainen vauva sieltä on tulossa ja mitkä hankinnat menevät metsään. Pääasia, että teillä on alussa muutama elämää helpottava väline, esim. kivat ja helposti kasaantuvat vaunut, ja jos ei löydy käyttöä niin myytte sitten eteenpäin!
Normaalikokoinen lapsi mahtuu siihen ainakin 6kk ikään asti. Ja sillon voi tarvittaessa jo vaihtaa ratasosan, eiköhän sen ratasosankin saa makuuasentoon? Olen käsittänyt että kopan idea on siinä, että se suojaa paremmin sivuilta esim tuulelta jne. sekä lapsen selkä on suorassa lapsen maatessa siinä (korjatkaa jos olen väärässä). Ja jo 1kk ikäistähän saa pitää pieniä aikoja kohoasennossa.
Kiva lukea teidän kommentteja!
Joo sen istuimen saa ihan makuuasentoon!
Kyllä mä ostan sitten ne mihin ihastuin ekana :)
ap
Mitenhän on.. Katselin yhtä nettikauppaa ja siellä oli sen vaunun ostajien kommentteina että se koppa on aivan liian pieni! Että 4 kk ikäinen vauva ei mahdu enää siihen mukavasti. Minä haluaisin että vauva voi maata siinä niin kauan kuin on makaamisiässä. Eikö vauvojen "kuulu" maata vaunuissa johonkin vähintään 8-9 kk ikään ja sitten kun osaa istua, saa ottaa kopan pois ja vaihtaa istuimen?