Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein vai väärin elää kesällä "yli varojensa"

Vierailija
09.07.2011 |

täyttääkseen lasten haaveita. Ei mitään mega sellaisia, mutta pieniä juttuja jotka haluaa lapsilleen tuleviksi ihaniksi kesämuistoiksi muistiinsa tallettaa?

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi hotellin omilta sivuilta ei huonetta kannata varata, muualta saa yleensä halvemmalla.

Visa Electron yms. riittää oikein hyvin. Kannattaa myös muistaa se, että Visa Electronia ei aina mainita maksutavoissa, riittää että Visa käy niin Electronkin käy.

minäkin olen OLLUT vaikka missä ilman luottokorttia - se, että sinne onnistuu varaamaan huoneen ja näin ollen ylipäänsä siis _pääsemään_ sinne ilman luottokorttia onkin sitten ihan toinen asia.

Ja hieman rohkenen epäillä, että suomalaisen pankin kautta tapahtuva verkkomaksu jenkkiläiseen hotelliin olisi järin yksinkertaista ...

Kuriositeettina paljastin, että olen ollut jopa Jenkeissä hotellissa ilman sitä luottokorttia, kun joku jopa sen mahdollisuutta epäili.

Vierailija
62/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jotenkin ongelmallista tai velaksi elämistä tai kyvyttömyyttä hoitaa raha-asioita"

Tämä on varmaan sellainen sukupolviero. Kyllä meille 70-luvulla syntyneille on opetettu, että velaksi eläminen ei kannata. Luottokorttilaskuissakin on isot korot ja jos laskut päästää menemään ulosottoon, korot vain kasvavat. Ja aikoinaan opetettiin myös, ettei osamaksulla kannata ostaa mitään, koska se tulee älyttömän kalliiksi. Koskaan emme ole tarvinneet mitään niin kipeästi, etteikö olisi voinut paria kuukautta odottaa. Tai käyttää säästöjä.

Juuri uutisoitiin, että suomalaisilla on 900000 maksuhäiriömerkintää. Jostainhan sekin kertoo, ehkä nuorten asennemuutoksesta. Enää ei ole synti eikä häpeä elää velaksi - autot, asunnot ja matkat, velaksi vain. Maksetaan, kun jaksetaan.

Olipa tosi kiva lukea tuosta Vaasan reissusta! Enemmän se on asenteesta kuin varallisuudesta kiinni.

Ja tosiaan, olen kyllä ihan kalkkis, kun en vuokraile autoja ulkomailta, enkä edes hotelleja. Sen voin paljastaa, että mies saattaa tilailla netistä jotain Visa Electronillaan, ehkä meille jopa hotellin Jenkeistä! Oltaiskohan me sitten niinku vähän enemmän messissä tässä yhteiskunnassa?

Ja asuntolaina, paljonko sitä pitäisi ottaa, että on menossa mukana? 200000 ja kulutusluottoja 10000? Ei tässä auta, kun aloittaa kuluttaminen, niin yhteiskunta pysyy pystyssä. Nyt meillä on väliaikaisesti ASO-asunto ja sen vuoksi ei velkaa. Ostamme kyllä oman heti, kun sopiva löytyy. Isiltä emme ole saaneet rahaa emmekä puutakaan talon rakentamiseen. Ihan itse palkkatyöllä ollaan kaikki tienattu.

T. Vielä ainakin toistaiseksi Visaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä narunvetoja sun muita. Niistä tulee ihan turhaa krääsää. Prismaa täällä meillä päin ei ole. Sen minkä rannekkeiden hinnassa säästäisi, niin bussimatkoissa häviäisi, kai.

Vierailija
64/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tulee ranneke + jäde/hattara/kahvi + muutama lippu peleihin. Meillä lapset saa aina hattarat ja pääsee narunvetoon ja kalastukseen. Tai ostatte rannekkeet etukäteen Prismasta, tulee alennusta.

Mukavaa Lintsi-päivää!

T. Se Visaton Lintsi-fani :)

Vierailija
65/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on niitä parempia ihmisiä roimasti matkassa. Lähde vaan Tukholmaa ihan rauhassa ja maksa visalla, tuskin sun talous siitä kaatuu! Ja muista nauttia matkasta äläkä syytä itseäsi!

Vierailija
66/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katso kuitenkin tuo etupaketti. Ainakin viime vuonna sai niitä pelejä ihan ilmaiseksi, kun hattara + ranneke maksoi saman verran kuin tuo paketti. Eikä tartte ottaa narunvetoa, onhan siellä niitä muitakin pelejä, se on vaan must-juttu meidän pikkulapsille.

Vierailija
67/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi miettiä tarvitsisiko joku muukin noita, voi ostaa kerralla enemmän.

Vierailija
68/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli varojen elämisellä. Säästetyn pesämunan pieneneminen kesän aikana ei minusta ole ongelma, mutta luottojen kasaaminen on. Silloin teet lapsen tulevaisuudelle karhunpalveluksen, etkä opeta elämänhallintaa.

Lapset nauttivat ilmaisistakin kesämuistoista.

Vierailija
69/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä usko, että tästä mitään karhunpalvelusta lapsille tulee, syksyn tullen maksellaan pois?

Elämänhallintaa opetetaan soitten ympäri muu vuosi, töitä on tehtävä, että syödään ja laskut maksetaan : )

Vierailija
70/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää ettei pysty selviämään esim. pikavipeistä, se on äärimmäisen typerää.

Vierailija
71/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä sitä asennetta, että lomalla/matkoilla ei olla köyhiä eikä kipeitä vaan vingutetaan Visaa surutta. Ja sitten syksyllä ihmetellään, että milläs nämä maksellaan pois. Ja ratkaisuna vingutetaan Visaa.

Mutta kukin taaplaa tyylillään. Pienet lapset ei itse ainakaan odota mitään kovin kummoisia kesäreissuja. Me ollaan oltu rannalla, tuossa omassa pihassa ja Lintsilläkin meinataan käydä. Siinä on ihan riittävästi lomajuttua pikkulapsille.

Vierailija
72/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhamaareissun maksamista Visalla vai jotain isompaa?

Riippuu kovastikin siitä, paljonko yli varojeen meinas kesän elellä...

Vierailija
73/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi esim. omat teinit eivät ole muistelleet puuhamaareissuja, vaan sitä, kun matkalla puuhamaahan syötiin eväitä pysäkillä. Se oli suuri elämys, ei itse huvitus!

Vierailija
74/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla ei tuolla periaatteella ole lapsuudesta mitään muistoja.

Vierailija
75/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun lapset on niin isoja, ettei niitä enää hiekkalaatikot viihdytä.

Vierailija
76/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi esim. omat teinit eivät ole muistelleet puuhamaareissuja, vaan sitä, kun matkalla puuhamaahan syötiin eväitä pysäkillä. Se oli suuri elämys, ei itse huvitus!

Linnanmäeltä sen, kun somalipoika oksensi karusellissa, Särkänniemenretkestä sen, miten Edenissä jouduttiin nukkumaan lattialla ja Savonlinnasta sen, miten uitettiin rannassa pikkuveneitä.

Vierailija
77/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ajattelit, että otatte halvimmat hytit, omat eväät ja Tukholmassa ette mene ollenkaan maihin?

Vierailija
78/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun lapset on niin isoja, ettei niitä enää hiekkalaatikot viihdytä.

Opetat lapsillesi rahan arvon ja että raha ei kasva puussa !

Vierailija
79/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset ovat? Itse en olisi ainakaan teininä nauttinut tuollaisesta reissusta, jos olisin tiennyt, että se tehdään velaksi. Mutta minä olinkin tällainen jo pienenä.

Vierailija
80/119 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ajattelit, että otatte halvimmat hytit, omat eväät ja Tukholmassa ette mene ollenkaan maihin?