Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein vai väärin elää kesällä "yli varojensa"

Vierailija
09.07.2011 |

täyttääkseen lasten haaveita. Ei mitään mega sellaisia, mutta pieniä juttuja jotka haluaa lapsilleen tuleviksi ihaniksi kesämuistoiksi muistiinsa tallettaa?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sattunut kuulemaan, että matkakohteita on Euroopan ulkopuolellakin ...? ;) Mulle ei tulisi mieleenkään raahata lomareissuilla mukanani useita satoja euroja/valmiiksi vaihdettua paikallista valuuttaa jo ihan vaan pelkistä turvallisuussyistä.

Ja FYI, me muut reissaamme sinne rantalomalle (tai ihan mille vaan lomalle) ihan muista syistä kuin "näyttämisentarpeesta". Jos tuo on teidän pointti reissaamiseen, niin varmaan ihan hyväkin sitten pysyä ihan kotona.

Kun seuraavan kerran teemme ulkomaanreissun, maksamme sen etukäteen ja varaamme käyttörahaakin mukaan. Euroopassa on helppoa nostaa rahaa automaatista, kun on tämä yhteisvaluuttkin.

Vierailija
22/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi¨..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luotokortilla maksaminen EI OLE VELAKSI ELÄMISTÄ.

Samaan tapaan kun puhut vaikka kännykkään tammikuun aikana 30eurolla ja saat laskun niistä vasta helmikuussa, voi käyttää myös luottokorttia. Eli ostat jotain ja maksat maksuaika- tai luottokortilla, ja sitten hoidat laskun pois seuraavassa kuussa.

Suurin osa käyttää luottokorttia esim. noilla matkoilla (tiedetään: sinun perheesi ei matkustale, suurin osa perheistä kuitenkin matkustelee) koska se on näppärä tapa maksaa/nostaa rahaa, tosin Visa electron nykyään myös hyvä.

Ja ennen ei ole tarvinnut vaihtaa rahaa, vaan on voinut nostaa automaatista paikallista valuuttaa sillä luottokortilla, mikä on yleensä myös vaihtosuhteeltaan paras, vaikka nostaisi electronilla.

Luottokorttia ei tietenkään ole pakko hankkia tai käyttää, mutta sen verran järkeä pitäisi päässä olla, että ymmärtää ettei se ole VELAKSI elämistä, JOS sen laskun maksaa pois heti.

Monia muitakin asioita maksetaan viiveellä, sähkölasku esimerkiksi. Sitten taas esim. vakuutusmaksut maksetaan ennakkoon, eli vaikkapa tammikuussa2011 vakuutukset vuodelle 2011.

Vierailija
24/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme oikein vain ole keksineet mitään kohdetta, jonne haluaisimme matkustaa pikkulasten kanssa, kun emme siis pidä rantalomista. Kahdestaan meillä ei ole mahdollisuutta matkustaa, vaan aina on koko porukka mukana.

Mutta, meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Meillä on ystäväperhe, jolla on kolme pientä lasta ja he matkustavat monta kertaa vuodessa ties minne. Me itse emme niin kovasti arvosta matkustelua, vaan saamme kiksimme tästä leppoisasta arjesta. Minusta on kiva käydä Ikeassa, Stockalla, Korkeasaaressa, Imatralla tai Sellossa, kun taas joku toinen on onnellinen päästessään Thaimaaseen. Pääasiahan on, että on onnellinen omassa elämässään, vai kuinka?

T. Visaton

Vierailija
25/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisit säkin myöntää, että oot luottotidoton,

koska ei siitä Visasta teidänkään onnessanne mitään haittaa olisi?

Vierailija
26/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmårdeni on ihan yhtä kiva kun Korkeasaari ja tuskin Legolandia Tykkimäkeä pesee.

Itselläni oli luottokortti myös lasten ollessa pieniä, vaikka en sitä lainkaan 3-4 vuoteen tarvinnut kun kotimaassa pysyimme.

Niin, ja uusin aina passin että koko ajan voimassa, vaikka ajokortti henkkareina.

Vierailija
27/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis paheksu luottokortin käyttöä millään tavalla. Luottokorttimaksun voi maksaa heti sen tullessa. En vain ymmärrä elämää, jossa ihan kaikki pitää saada heti, vaikka velaksi, jos ei rahaa ole. En osta itse velaksi autoja, matkoja enkä mitään, missä arvo ei säily. Asunnon aion ostaa velaksi, olen ostanutkin, sillä se pitää hyvin arvonsa.

Mutta kyllä mielestäni jo tonnin käyttäminen heinäkuussa ja takaisin maksaminen elokuussa on "velaksi elämistä", mutta ei muiden niin tarvitse ajatella. Ongelmahan asiasta tulee sitten, kun velkaa kertyy, eikä sitä saada lyhennettyä, korko juoksee ja pitää turvautua pikavippeihin tai joustoluottoihin. Mutta suurimmalle osalle ei toki näin käy.

Ja jos minun lapseni vonkuisivat tonnin risteilyä, eikä meillä olisi rahaa siihen, muistuttaisin syksylle varatusta matkasta ja keksisin jotain edullisempaa kivaa tekemistä.

T. Visaton

Vierailija
28/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsireissu velaksi. Mitään muuta arjesta poikkeavaa meidän kesässä ei ole. Säästimme koko vuoden, että olisimme lähteneet nyt kesällä risteilylle, mutta toukokuussa hajosi pesukone ja ne säästöt meni siihen. Linstiä emme kehtaa lapsilta perua, joten ostamme sen Visalla. Reilu 100 euroa sinne kai menee. Samme sen varmaan pariss kolmessa kuukaudessa maksettua pois. Tervetuloa pienituloisen elämään!

Vierailija
29/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutte varmaan Kolmannella Linjalla, kun noin pienellä budjetilla selviätte?

Vierailija
30/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiahan on, että on onnellinen omassa elämässään, vai kuinka?

Ja juuri tämän takia en ymmärrä, miksi sinun täytyy täällä korostaa TEIDÄN elämäntapanne erinomaisuutta verrattuna muiden tekemisiin..?

Vierailija
31/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämättä ja yllättäen.

Olen itsekin elänyt tosi köyhää elämää opiskeluaikoina, sillä en ottanut opintolainaa ja elin pelkällä opintorahalla ja asumistuella. 90-luvulla kesätöitäkin oli aika nihkeästi. Mutta silloin olin sinkku enkä omistanut edes pesukonetta. Mutta ymmärrän hyvin, että pienituloisen lapsiperheen on vaikea perua jo sovittua Lintsin reissua. Ystäväni joutuivat tosin näin kerran tekemään ja lapset pääsivät Lintsin sijasta uimahalliin. Minä olisin vaikka keränyt pulloja, jotta ois päästy Lintsille, mutta nämä onkin näitä arvostusasioita. Mulle vuosittainen Lintsi-reissu on elämän tärkeimpiä juttuja :)

T. Visaton

Vierailija
32/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raha kulunee rannekkeisiin ja lapset saavat jotkut herkut, jätskit tai hattarat tms. Eväitä syödään muuten. T. Rohkeusmitalin pokkaaja :)

Vierailija
33/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian joku ihan "oikeesti onnellinen" tulee sulle laukomaan totuuden.

Vierailija
34/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että olemme onnellisia. Ja sanoin, ettei meillä ole Visaa. Missä vaiheessa väitin, että juuri tämä luottokortittomuutemme olisi se avain onneen?

Kukin hankkii onnensa tyylillään. Matkustelu on jollekin tie onneen, ja mikäpäs siitä, mukavaahan se on. Mutta minun mielestäni _velaksi_ matkustaminen vie osan siitä nautinnosta. Mutta selkeästi näin ei ole kaikilla. Ap varmasti nauttii risteilystään, ja saa toki nauttia. Tässä kysyttiin vain ihmisten mielipiteitä, ei absoluuttista totuutta asiasta.

T. Visaton

Vierailija
35/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tulee ranneke + jäde/hattara/kahvi + muutama lippu peleihin. Meillä lapset saa aina hattarat ja pääsee narunvetoon ja kalastukseen. Tai ostatte rannekkeet etukäteen Prismasta, tulee alennusta.

Mukavaa Lintsi-päivää!

T. Se Visaton Lintsi-fani :)

Vierailija
36/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut Internetistä ties mitä niin lentomatkoja, varannut hotellihuoneita kuin ihan tavaraakin. Koskaan ei ole pitänyt jättää ostamatta mitään sen takia kun ei ole luottokorttia. Moni lentoyhtiö muuten perii luottokortilla maksavilta lisämaksun.

öö, ette sitten tilaa netistä tai maksa netin kautta hotellia tai vuokraa autoa tms. mihin tarvitsee visan.

No, pärjäähän sitä ihmiset ilman nettia ja kännykkäkin kun elää niin, ettei ole tarvetta niitä käyttää. Joten pärjää sitä ilman visaa jos ei matkusta esim. ulkomailla tai tilaa netistä mitään.

Tienataan sen verran hyvin, että voidaan ostaa käteisellä, jos jotain tarvitaan. Ja jos tarvittaisiin jotain isompaa, käytettäisiin säästöjä.

Mutta en minä Visan käyttöä sinänsä paheksu, velaksi elämistä vain.

Meillä siis on neljä alle kouluikäistä eikä juuri olla matkusteltu viime aikoina. Eikä tarvita sitä nettishoppailuun.

Mutta joka kerta sijoitusneuvojan luona käydessä pohditaan tuota Visaa ja ainakaan vielä ei olla koettu tarvitsevamme.

Vierailija
37/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjoitti ettei muka hotelliin pääse ilman luottokorttia mikä ei kylläkään pidä paikkaansa.

Vierailija
38/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa ihan linkkejä niin käyn tarkistamassa.

ei olis onnistunut hotellin varaaminen ilman Visa korttia. Siis varaaminen, maksun saa sitten suorittaa paikan päällä kuten haluaa.

Vierailija
39/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa ihan linkkejä niin käyn tarkistamassa.

ei olis onnistunut hotellin varaaminen ilman Visa korttia. Siis varaaminen, maksun saa sitten suorittaa paikan päällä kuten haluaa.

vaativat luottokorttitakauksen, jos saapuminen klo 18 jälkeen...

Vierailija
40/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinne ainakin keplottelin itseni sisään ilman sitä luottokorttia :) Tosin se oli työmatka, ja majoitus varattiin kaikille kerralla. Mutta ihan kunnon kansalaisena mua siellä pidettiin.

T.Visaton