Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein vai väärin elää kesällä "yli varojensa"

Vierailija
09.07.2011 |

täyttääkseen lasten haaveita. Ei mitään mega sellaisia, mutta pieniä juttuja jotka haluaa lapsilleen tuleviksi ihaniksi kesämuistoiksi muistiinsa tallettaa?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on siis IHAN eri asia, jos se majoitus on varattu teille kaikille kerralla ja ilmeisesti vielä firman piikkiin... Huoh.

Tosin se oli työmatka, ja majoitus varattiin kaikille kerralla. Mutta ihan kunnon kansalaisena mua siellä pidettiin.

T.Visaton

Vierailija
42/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme siis matkusta perheen kanssa. Mutta kyllä siis hotelliin pystyi kirjautumaan.

T. Visaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko joku vielä 2000-luvulla matkustelee käteisen rahan kanssa ja vielä ylpeilee sillä..? Huh.

Vierailija
44/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme siis matkusta perheen kanssa. Mutta kyllä siis hotelliin pystyi kirjautumaan.

T. Visaton

Mutta kokeilepa sitä itse huoneen varaamista, niin saatat sen jälkeen tietää mistä puhut...

Vierailija
45/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Visaton

Vierailija
46/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan Nordean ja Tapiolan parhaassa asiakasryhmässä.

Jos reissaa ulkomailla, tarvitsee tietty Visaa. Me ei reissata eikä tarvita. T. Se, joka tienaa hyvin ja jolla on omaisuutta mutta ei tarvetta luottokortille

Nordea ja Tapiolako ovat teille tuollaisen tiedon kertoneet ???

Vierailija
47/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, "Nordea" ja "Tapiola" kertoivat meille vain, että "saatte Visan, jos haluatte". Me otimme itse selvää lopusta. Internetistä löytyy jotain ja pankeista saa myös esitteitä.

T. Visaton, mutta tuntee systeemit

Vierailija
48/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten ihmeessä märssyät täällä asioista, joista et siis käytännössä tiedä näemmä yhtään mitään kun et ole itse niiden kanssa tekemisissä..? :D

Vierailija
49/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten ihmeessä märssyät täällä asioista, joista et siis käytännössä tiedä näemmä yhtään mitään kun et ole itse niiden kanssa tekemisissä..? :D

Vierailija
50/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ekonomi. Monille ne eivät tunnu olevan.

T. Visaton

Vierailija
51/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuriositeettina paljastin, että olen ollut jopa Jenkeissä hotellissa ilman sitä luottokorttia, kun joku jopa sen mahdollisuutta epäili.

Mutta moni oli myös sitä mieltä, että matkoja voi varata netistä ilman luottokorttiakin, esim. verkkopankissa laskun maksamalla. Mene ja tiedä.

T. Visaton

Vierailija
52/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen OLLUT vaikka missä ilman luottokorttia - se, että sinne onnistuu varaamaan huoneen ja näin ollen ylipäänsä siis _pääsemään_ sinne ilman luottokorttia onkin sitten ihan toinen asia.

Ja hieman rohkenen epäillä, että suomalaisen pankin kautta tapahtuva verkkomaksu jenkkiläiseen hotelliin olisi järin yksinkertaista ...

Kuriositeettina paljastin, että olen ollut jopa Jenkeissä hotellissa ilman sitä luottokorttia, kun joku jopa sen mahdollisuutta epäili.

Vierailija
53/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Sinulla on se Visa - se helpottaa Sinun elämääsi. Miksi tehdä elämää turhaan vaikeammaksi kuin se on, vai mitä?

T. Visaton

Vierailija
54/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paheksuin ap:n tapaa elää velaksi. Jos ei vuoden aikana saa tonnia säästöön, on sen takaisinmaksu aika tukalaa syksyn tullen. T. Visaton

ennen jankutettu:D En ole ikinä ajatellut että visan vinguttaminen olisi jotenkin ongelmallista tai velaksi elämistä tai kyvyttömyyttä hoitaa raha-asioita:)) Mä maksan sillä joskus ihan huvikseni, siirtyvät jotkut maksut hiukan eteenpäin. Mulla on myös säästöjä, mutten viitsi niitä käyttää kun kasvavat korkoa. Visaa voi käyttää ihan hyvin tasoittamaan suuria menoja ja siirtämään laskuja eteenpäin. Jos velkansa pystyy maksamaan niin mitä ihmeellistä tuossa on? Visattomalla taitaa olla mittava pätemisentarve- jokainen voi hoitaa taloutensa itselleen sopivalla tavalla ja jos laskuistaan kunnialla selviää on ihan turha paheksua. ap voi mielestäni täydessä mielenrauhassa vingutella visaansa, kunhan pystyy sitten maksamaan laskunsa. Ihme niuhottajia täällä. Suuri osa lapsiperheistä asuu ja autoileekin velaksi. Tämä visaton on varmaan tönönsä kyhännyt ihan itse isäpapan pihavisoista?? Vai mitenkä se erinomainen elämä ilman velanottoa on rakennettu?

Vierailija
55/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Sinun täytyy niin kovasti selitellä sitä, miksi Sinulla ei ole Visaa.

että Sinulla on se Visa - se helpottaa Sinun elämääsi. Miksi tehdä elämää turhaan vaikeammaksi kuin se on, vai mitä?

T. Visaton

Vierailija
56/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottokortti, pahan päivän varalle hankittu, jota en ole ikinä joutunut käyttämään, koska vielä koskaan ei ole tullut tilannetta, josta en olisi selvinnyt debit-kortilla. Tilaan tavaroita ulkomaisista nettikaupoista, varailen ja maksan matkoja ja hotelleja ihan sujuvasti MasterCardin debit-kortilla. Hotelliin kirjautumisessa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ainoa, mitä en ole kokeillut, on autonvuokraus, koska minulla ei ole ajokorttia. Mielenkiinnolla odotan päivää, jolloin vihdoin törmään tilanteeseen, jossa se luottokortti on ainoa vaihtoehto ja joudun sen lompakostani ottamaan esille. Olen hämmentynyt, kun se monen mielestä on täysin välttämätön, vaikka itselläni on vain päinvastaisia kokemuksia.

Vierailija
57/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki luottoyhtiöt lopettaisiin?

Monenko talous menisi nurin?

Vierailija
58/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans visa electron. On tosi coolia matkustella aina ulkomailla ja tilailla jenkeistä hotelleja ja netistä tärkeitä tavaroita ja vuokrata autoja. Nykyään on niiin noloo jos ei käy ulkomailla ja vuokraa autoo ja elä jenkeissä hotelleissa ja osta netistä tavaraa. Jos sitä ei tee niin on historiallinen antiikkimuumio eikä tajuu nykymenosta mitään ja on ihan köyhä. Kuka muka kantaa enää rahaa mukana, no ei ainakaan me visalaiset. Rahaa oli taskuissa joskus vuosia sitten, mut ei enää, nyt ostetaan visalla jenkeistä hotelleja ja ajellaan vuokra-autoilla ja tilataan netistä tavaraa ja maksellaan kun jaksellaan. Olkaa kateelliset hiljaa.

Vierailija
59/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tuollaista asiaa nyt edes kysyä täällä? Tai sitten kailottaa kaikille millä on maksanut.

Touhu vähän kuin homoilla, pakko joka paikassa tuoda julki sairauttaan.

Ei se kenellekään kuulu, millä lomasi kustannat ja vaikka maksaisit sen takaisin ulosoton kautta.

Vierailija
60/119 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi jo toista kertaa ystävältäni "päivä kirpparilla "-lahjan. Eli hän haki mut kotoa aamulla, oltiin päivä Hietsussa ja toi takas. Myytiin tosi paljon tavaraa ja hänellä kun on hyvä kroppa oli bikinien yläosa päällä vain yläosana, eli ... ihmisiä riitti ympärillä ja kauppa kävi.

Mulla on pysyvä kirpputoripaikka tämän vuoden loppuun mutta nyt oli pakko kerätä sellaisia vähän kalliimpia, mutta taatusti menee kaupaksi tavaroita, miehille suuntautuvia, koska itsepalvelukirpparilla miesten tavarat eivät juurikaan liiku.

Sain kerättyä n puolessa vuodessa 6 banskulaatikollista ja vajaa 5 meni, rahaa tuli 150 euroa

Lomamatka tehtiin Vaasaan. Sain työpaikalta auton lainaksi, ei tarvinutkaan maksaa mitään, kun olen tehnyt aika paljon ns talkootyötä sinne. Kumpikin lapsista sai ottaa yhden ystävän mukaan ja sitten vielä tyttären ystävän äiti oli mukana. Ostin Ompusta huoneen 39 euroa ja 2 pientä patjaa mukaan nuorimmille. Mini-Riskistä sain sisäänpääsyt kaikille, 1 ihmisen sisäänpääsy maksoi alle 6 e ja nyt on iso kasa tiskiainetta kaapissa. Eväät tein mukaan menopäiväksi mutta Vaasassa vesipuistossa ja huvipuistossa meni rahaa ihan kivasti. Koska lapset ovat paljon muitten perheitten kanssa menneet, juuri näitten parhaiten kavereittensa, oli mulle kunnia-asia että maksan kaikki kulut. Paluussa poikettiin pizzalle ja loppumatka kuuluikin tasaista kuorsausta. Koska sisäänpääsyt tulivat halvalla, auto oli ilmainen, hotelli tosi halpa, laskeskelin että yhteensä kaikki kulut meni n 200 euroa. Eli maksettavaa tuli vain 50 euroa ja sen verran oli onneksi tilillä säästössä.

Jos mun onnettomilla tuloilla pystyy keksimään keinon millä saa rahat kokoon, en oikeesti ymmärrä tälläistä.

Kenellekään ei tule yllätyksenä se milloin on joulu, tai kun pitää talvirenkaat vaihtaa, ei myöskään kesäloma. No, välttämättä sitä ei jouluna tiedä milloin tarkalleen alkaa mutta suunnilleen kuitenkin.

Päätin jo vuosi sitten että tänä vuonna mä vien lapsen jonnekin ja kun näin talon ison tila-auton, tiesin näin teen. Vaasa tuli vaan siksi mukaan kun siellä on Omppu ja tuli tämä Mini-risk kampanja, oli menoa kahtena päivänä.

Ja voihan sitä aloittaa tammikuussa säästämisen vaikka ei tietäis yhtään mitään. 50 euroa kuussa auttaa, puolen vuoden päästä on 300 euroa ja 700 e on eri asia kuin 1000 e.