Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KappAhlin/Lindexin kassamyyjien "yliystävällisyydestä"..

Vierailija
09.07.2011 |

Joutuvatko he opettelemaan tietyn kaavan käyttäytymiseen, kun monikin myyjä joka kohdalleni on osunut, puhuu kuin automaatti, jotenkin teennäisen ystävällisesti, ihan kuin robottimaisesti... tiettyyn äänensävyyn myöskin. Kuuluuko heidän tehdä niin vai onko se vain heidän tyylinsä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa liikkeissä on päivän minimi keskiostos tavoite. Lisäksi kehoitetaan myyjiä aina myymään asiakkaalle jotain ekstraa.

Ainakin Kapphall ketjuilla on keskinäinen myynti kilpailu jonka voittajat pääsevät reissuun firman piikkiin.

En ole myyjä mutta tiedän nuo kuviot ihan muutenkin.

Vierailija
2/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin kassa vain rahasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan mulle ollaan kohteliaita ja ystävällisiä niin ei mun tarvitse kokea myyjästä mitään sen kummallisempaa aitoa sydämen paloa myydä alushousuja.

Joskus kun olin kauan sitten itse myyjänä tavaratalossa, se oli pahimmillaan niin supertylsää seisoskelua että olin itse asiassa jopa ihan aidostikin iloinen silloin kun pääsi vähän juttelemaan asiakkaiden kanssa.

Vierailija
4/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaan vanhoja hyviä aikoja jolloin kassa vain rahasti

Vierailija
5/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että mulle olisi koskaan yritetty myydä ylimääräistä Lindexillä tai KappAhlissa (mistä en kylläkään valita). Tai ehkä mä ostan jo valmiiksi tarpeeksi ison kasan.

Noissa liikkeissä on päivän minimi keskiostos tavoite. Lisäksi kehoitetaan myyjiä aina myymään asiakkaalle jotain ekstraa. Ainakin Kapphall ketjuilla on keskinäinen myynti kilpailu jonka voittajat pääsevät reissuun firman piikkiin. En ole myyjä mutta tiedän nuo kuviot ihan muutenkin.

Vierailija
6/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, kun esim. Cittarissa kassamyyjä laittaa pakasteet pussiin tai antaa ripsarin suoraan käteen, ettei se unohdu hihnalle. Nyt olen käynyt pari kertaa Lidlissä ja siellä on pistänyt silmään yrmeät kassat. Vaikuttaa siltä, ettei Lidl ole panostanut myyjiensä ohjeistukseen asiakaspalvelussa.

Vierailija
7/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin että prisman kassat oli käyneet jossain koulutuksessa kun jokainen toivotti "hyvää päivän jatkoa" Oli vissiin vielä paukutettu että se on PAKKO sanoa, kun se tuli monelta niin vaivautuneesti ja teennäisesti. (olen itse samassa kauppakeskuksessa eri liikkeessä töissä, ja käyn melkein joka päivä siellä kaupassa) Olen itsekin ollut joskus myyjäkoulutuksessa, ja se oli hirveää! Kouluttaja teeskentelee olevansa asiakas, ja minun pitää palvella häntä luokan edessä... puistattavaa.

Vierailija
8/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisyys tai asiakastilanteessa käytetyt fraasit, esimerkiksi juuri tuo "hyvää päivän jatkoa" ei tule myyjältä luonnostaan, niin silloinhan myyjäkoulutus on todellakin paikallaan!

En ymmärrä mikä siinä on mukan niin vastenmielistä että ollaan ystävällisiä? Tai myyjä kertoo kassalla tarjouksista? Sehän on sitä jokapaikassa peräänkuulutettua asiakaspalvelua!

Vierailija
9/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä siinä on mukan niin vastenmielistä että ollaan ystävällisiä? Tai myyjä kertoo kassalla tarjouksista? Sehän on sitä jokapaikassa peräänkuulutettua asiakaspalvelua!

Jonkun ekstrovertin suusta tuo "hyvää päivän jatkoa" kuulosta luontevalta ja otan sen toivotuksen ilolla vastaan. Sen kuitenkin kuulee, jos myyjäkoulutuksessa introvertti henkilö on opetettu käyttäytymään tietyn toivotun muotin mukaisesti. Olen itse introvertti ja ehkä sen vuoksi taitava tulkitsemaan ihmisiä ja heidän tunnetilojaan ja käytöstään. Tuntuu ahdistavalta, jos ihminen ei saa käyttäytyä luonteensa mukaisella intensiteetillä. Minua ahdistaa se, että myyjä joutuu käyttäytymään temperamenttinsa vastaisesti rahastustilanteessa. Mieluummin näkisin siltä introvertilta myyjältä vain sen kainon ja taatusi aidon hymyn. Sen ansiosta minulle jäisi tuosta firmasta paljon myönteisempi mielikuva ja tulisin mieluummin toisenkin kerran asiakkaaksi. Siinä firmassa työntekijää arvostetaan ja sellaista toimintaa minä asiakkaana haluan tukea.

Vierailija
10/18 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin päälleliimattujen fraasien toistelua.

En asu Suomessa, joten olen todella tottunut siihen, että kassatilanteessa normaalien kohteliaisuuksien lisäksi kysellään vähintäänkin kuulumiset. Ei se tyhjän lätiseminen lisää yhtään mitään siihen maksutilanteeseen, tai tee sitä palvelusta kohteliaampaa tai parempaa, vaikka ensisilmäykseltä tältä voi näyttääkin. Minun mielestäni esim. se, että kassa kysyisi haluanko ne pakasteet pikkupussiin sen sijaan että automaattisesti pussittaa ne (vastoin toiveitani), olisi hyvää palvelua. Mielikuva palvelusta olisi parempi, jos toiveeni olisi huomioitu. Mutta ne hyvän päivän jatkojen toivottelut ja muut on ihan tyhjänpäiväisiä fraaseja, joilla mielestäni enemmän peitellään sitä varsinaisen palvelun puuttumista kuin korostetaan hyvää palvelua.

ystävällisyys tai asiakastilanteessa käytetyt fraasit, esimerkiksi juuri tuo "hyvää päivän jatkoa" ei tule myyjältä luonnostaan, niin silloinhan myyjäkoulutus on todellakin paikallaan!

Vierailija
11/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsyttää kun kassalla kysytään että huomasinko että alusvaatteet on tarjouksessa ota kolme maksa kaksi... Murahdan tai ynähdän siihen vastaukseksi vain jotain muminaa.

Vierailija
12/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myöskin tuo teennäinen ystävällisyys ärsyttää *murr*! Ja se tietynlainen äänensävy millä asiat esitetään, hyvä kun kuitenkaan asiakasta edes silmiin aidosti vilkaistaan.

ap

Vierailija
13/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että heillä on ollut joku uusi asiakaspalvelukoulutus. Tarkoitus on varmasti ollut hyvä, tulos ei vaan kovin onnistunut.

Vierailija
14/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen huomaa

Vierailija
15/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon tyytyväinen vaikka oltaisiin kuinka robottimaisia,kuhan saa ystävällistä palvelua.

Vierailija
16/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen huomaa

Vierailija
17/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainituissa kylläkään. Ja varsinkin näin ale-aikaan, kun kassamyyntiä tulee paljon, niin homman hoitaa aika rutiinilla. Huomaan joskus itsekin, miten tyhmältä varmaan kuulostan, kun toistan samoja fraaseja jokaiselle asiakkaalle. Mutta kun jotain tekee paljon, niin siitä tulee väkisinkin vähän konemaista :) Minä kyllä iha aidosti hymyilen ja olen oikeasti kohtelias. Ja jutustelen, jos asiakas lähtee siihen yhtään mukaan. Syksyllä kun lattiamyyntiä tulee enemmän, niin kassakäyttäytyminen, ainakin minun kohdalla, muuttuu monipuolisemmaksi.

Toki tiedän, että meillä on eri systeemi, kuin noilla isoilla ketjuilla eli voihan olla, että heille on nyt hiljattain saneltu jotkut "säännöt".

Vierailija
18/18 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes yliystävällisyyteen.

Siellä kaikki vanhat työntekijät on todela happamia. Vihaseksi tulee kun siellä käy.