Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies halusi vauvan (saimme kaksoset), nyt huitelee ties missä, ihan poikki... :(

Vierailija
09.07.2011 |

Meillä on pian 8kk ikäiset kaksoset. Aikanaan mieheni otti puheeksi vauvan tai sen, että haluaisi lapsen. Minä olisin voinut odottaa vielä vuoden tai pari ennen lasta/lapsia, mutta päädyttiin jonkunlaiseen kompromissiin ja päätettiin antaa vauvan tulla. En siis ollut mitenkään vauvaa vastaan enkä suostunut miehen mieliksi ja todella rakkaita nämä kaksosemme ovat minulle enkä heistä enää mistään hinnasta luopuisi.

Alku on ollut rankka vauvojen kanssa ja rankkaa on edelleenkin, koska toinen kaksosista on yhä erittäin itkuinen/vaativa vauva, toinen on vähän helpompi, joskaan ei helppo vauva hänkään. Olen tämän alun ollut pääsääntöisesti yksin vauvojen kanssa. Mies on kyllä välillä hoitanut kaksosia, mutta on ollut töiden lisäksi paljon poissa kotoa mm. kavereiden kanssa ym. ja välillä tuntuu, ettei häntä edes kiinnosta lapsensa.

Olen tästä yrittänyt keskustella, huonolla menestyksellä, koska molemmilla on väsymyksen takia pinna kireällä ja parisuhdekin vähän retuperällä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva yh!

Vierailija
2/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää hommata niitä lapsia ja sitten ollaan täällä itkua tuhertamassa.

Osaako täällä porukka edes persettään itse pyyhkiä? Kaikki pitäisi aina olla yhtä ruusuillatanssimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti häiritsee.

Kuten jo otsikossa lukee, mies halusi itse lapsen, mutta nyt ei kauheasti osallistu lasten hoitoon ja alan olla ihan puhki kun kaksoset eivät ole siitä helpoimmasta päästä olevia vauvoja.

En toivo mitään ruusuilla tanssimista vaan sitä, että isä olisi lastensa kanssa enemmän eikä olisi lähes aina poissa kotoa.

Elämäämme on mahtunut jo ennen lapsia useampia vastoinkäymisiä ja todellakin molemmat tiedämme, ettei elämä aina ole niin helppoa saati ruusuilla tanssimista.

ap

Ensin pitää hommata niitä lapsia ja sitten ollaan täällä itkua tuhertamassa.

Osaako täällä porukka edes persettään itse pyyhkiä? Kaikki pitäisi aina olla yhtä ruusuillatanssimista.

Vierailija
4/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran. Nyt mies ainakin lupasi, että on lasten kanssa harrastukseni ajan ja viikonlopulla hoitaa heitä toisena päivänä, jotta saan nukkua niin pitkään kun nukuttaa ja tehdä jotain muutakin.

Keskustelimme myös siitä, että jos minä palaisin töihin ja mies jäisi kotiin lasten kanssa. Enää hän ei täysin tyrmännyt ajatusta, muttei myöskään suostunut. Lupasi kuitenkin harkita asiaa.

Saa nähdä nyt sitten toteutuuko nuo lupaukset.

ap

Vierailija
5/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei jaksa hoitaa lapsia.Miehesi pakoilee arkea, Sinä haluat palata töihin "lepäämään". 8kk vanha lapsi on vielä aika pieni, ymmärrätkö että jos palaat töihin näin pian, et näe kun lapsesi ottavat ensiaskeleet, sanovat ensimmäiset sanansa jne...

Lasten kanssa oleminen ON rankkaa. Se pitäisi ottaa huomioon kun niitä lapsia tulee. Eikä ajatella että "minun vauvastani tulee helppo lapsi".

Jos lapsi on suunnittelemalla tehty, minusta lapsi ansaitsee olla äitinsä tai isänsä kanssa,

olen jyrkkä tästä ajatuksesta, koska liian moni tyrkätään hoitoon heti 9kk kun "äippäloma" loppuu. Ja olen itse nähnyt miten lapset kärsivät hoidossa-meteli, kaaoksellisuus, huonosti käyttäytyvät lapset, vaihtuvat hoitajat jne...

Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja hoitakaa vuorotellen, niin että molemmat jaksatte!

Vierailija
6/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole laittamassa kaksosia hoitoon vaan olen ajatellut, että voisin palata töihin kaksosten ollessa esim. 9kk-1v ikäisiä. Tekisin töitä 4päivänä viikossa ja työpäiväni ovat 6-8tuntia ja tämä sisältää jo työmatkat. Myös työaika on liukuva eli voin mennä aikaisin aamulla ja näin pääsen aiemmin kotiin lasten luo.

Kaksoset siis olisivat isänsä hoidossa sen ajan kun olen töissä eikä millään hoitajalla niin kun sinä taisit ymmärtää.

En tiedä millaisia lapsia sinulla on ollut, mutta veikkaan, että olisit itsekin poikki, jos valvoisit 24/7 kuukausia putkeen tai saisit nukkua 1-3tuntia yössä ja satunnaisesti kokonaisen yön. Nyt viime aikoina en ole enää osannut aina nukkua yöllä, vaikka mies ois hoitanut kaksosten heräilyt/itkut.

Mutta ilmeisesti olen sinusta aivan surkea äiti/vanhempi kun edes harkitsen töihin paluuta ja lasten jättämistä isänsä kanssa. Tiedostan sen, etten välttämättä näe ensiaskeleita tai kuule ensisanoja juuri sillä ekalla kerralla ja tottakai se harmittaa, mutta aivan sama tilanne se on miehellä, joka nyt käy töissä ja on töissä paljon pidempää päivää kuin minä ja viitenä päivänä viikossa.

Ja minun jaksamattomuuteni tällä hetkellä kaksosten kanssa johtuu suurimmaksi osaksi suuresta univelasta ja siitä, ettei minulla ole omaa aikaa/hengähdystaukoja, jotta jaksaisi taas paremmin. Tähän ei toki auta tämä täällä "valittaminen", mutta pakko oli avautua jonnekin ja kuten jo kirjoitin niin keskustelin mieheni kanssa ja hän lupasi auttaa enemmän (toivottavasti myös toteutuu) ja mahdollisesti jää ainakin muutamaksi kuukaudeksi kaksosten kanssa kotiin.

ap

Kumpikaan ei jaksa hoitaa lapsia.Miehesi pakoilee arkea, Sinä haluat palata töihin "lepäämään". 8kk vanha lapsi on vielä aika pieni, ymmärrätkö että jos palaat töihin näin pian, et näe kun lapsesi ottavat ensiaskeleet, sanovat ensimmäiset sanansa jne...

Lasten kanssa oleminen ON rankkaa. Se pitäisi ottaa huomioon kun niitä lapsia tulee. Eikä ajatella että "minun vauvastani tulee helppo lapsi".

Jos lapsi on suunnittelemalla tehty, minusta lapsi ansaitsee olla äitinsä tai isänsä kanssa,

olen jyrkkä tästä ajatuksesta, koska liian moni tyrkätään hoitoon heti 9kk kun "äippäloma" loppuu. Ja olen itse nähnyt miten lapset kärsivät hoidossa-meteli, kaaoksellisuus, huonosti käyttäytyvät lapset, vaihtuvat hoitajat jne...

Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja hoitakaa vuorotellen, niin että molemmat jaksatte!

Vierailija
7/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puhui odotusaikana, että jos kaksoset sattuvat olemaan ns. vaikeita vauvoja, niin hän hoitaisi ainakin 1-2yötä viikossa, jotta minä saan nukkua ja että osallistuisi muutenkin paljon lasten hoitoon. En minä tuolloin osannut ajatella, ettei näin oikeasti tapahtuisikaan vaan että kaksoset ovatkin suurimmaksi osaksi minun vastuullani ja univelkaa kertyy kohtuuttomasti.

ap

Vierailija
8/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puhui odotusaikana, että jos kaksoset sattuvat olemaan ns. vaikeita vauvoja, niin hän hoitaisi ainakin 1-2yötä viikossa, jotta minä saan nukkua ja että osallistuisi muutenkin paljon lasten hoitoon. En minä tuolloin osannut ajatella, ettei näin oikeasti tapahtuisikaan vaan että kaksoset ovatkin suurimmaksi osaksi minun vastuullani ja univelkaa kertyy kohtuuttomasti. ap

Kumpikaan ei jaksa hoitaa lapsia.Miehesi pakoilee arkea, Sinä haluat palata töihin "lepäämään". 8kk vanha lapsi on vielä aika pieni, ymmärrätkö että jos palaat töihin näin pian, et näe kun lapsesi ottavat ensiaskeleet, sanovat ensimmäiset sanansa jne... Lasten kanssa oleminen ON rankkaa. Se pitäisi ottaa huomioon kun niitä lapsia tulee. Eikä ajatella että "minun vauvastani tulee helppo lapsi". Jos lapsi on suunnittelemalla tehty, minusta lapsi ansaitsee olla äitinsä tai isänsä kanssa, olen jyrkkä tästä ajatuksesta, koska liian moni tyrkätään hoitoon heti 9kk kun "äippäloma" loppuu. Ja olen itse nähnyt miten lapset kärsivät hoidossa-meteli, kaaoksellisuus, huonosti käyttäytyvät lapset, vaihtuvat hoitajat jne... Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja hoitakaa vuorotellen, niin että molemmat jaksatte!

toteuta lupauksia. Siksi vaikea uskoa että todella jäisi lasten kanssa kotiin.

Todennäköisimmin lapsenne "joutuvat"hoitoon, ja 9kk-1vuotias on TOOSI pieni menemään hoitoon.

Mutta onhan niitä....et ole ainoa....

Vierailija
9/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni ei jää kaksosten kanssa kotiin niin sitten olen kotona siihen saakka kunnes kaksoset ovat 2v ikäisiä. Jotta yhteiselomme jatkuisi, miehen pitää kyllä vähintäänkin hoitaa kaksosia harrastukseni ajan plus joskus muullonkin, koska en enää jaksa olla suurimmaksi osaksi hoitovastuussa kaksosista.

Eroa en ensimmäisenä harkitse, vaikka parisuhde onkin retuperällä, mutta osasyy siihen on kaksosten aiheuttama väsymys ja varmaan "kituutetaan" yhdessä ainakin sinne asti, että kaksoset on ainakin 2v ja katsotaan mitä tehdään parisuhteen kanssa. Tunteeni miestäni kohtaan eivät ole kuolleet, enkä usko, että näin on käynyt miehellänikään.

ap

Mies puhui odotusaikana, että jos kaksoset sattuvat olemaan ns. vaikeita vauvoja, niin hän hoitaisi ainakin 1-2yötä viikossa, jotta minä saan nukkua ja että osallistuisi muutenkin paljon lasten hoitoon. En minä tuolloin osannut ajatella, ettei näin oikeasti tapahtuisikaan vaan että kaksoset ovatkin suurimmaksi osaksi minun vastuullani ja univelkaa kertyy kohtuuttomasti. ap

Kumpikaan ei jaksa hoitaa lapsia.Miehesi pakoilee arkea, Sinä haluat palata töihin "lepäämään". 8kk vanha lapsi on vielä aika pieni, ymmärrätkö että jos palaat töihin näin pian, et näe kun lapsesi ottavat ensiaskeleet, sanovat ensimmäiset sanansa jne... Lasten kanssa oleminen ON rankkaa. Se pitäisi ottaa huomioon kun niitä lapsia tulee. Eikä ajatella että "minun vauvastani tulee helppo lapsi". Jos lapsi on suunnittelemalla tehty, minusta lapsi ansaitsee olla äitinsä tai isänsä kanssa, olen jyrkkä tästä ajatuksesta, koska liian moni tyrkätään hoitoon heti 9kk kun "äippäloma" loppuu. Ja olen itse nähnyt miten lapset kärsivät hoidossa-meteli, kaaoksellisuus, huonosti käyttäytyvät lapset, vaihtuvat hoitajat jne... Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja hoitakaa vuorotellen, niin että molemmat jaksatte!

toteuta lupauksia. Siksi vaikea uskoa että todella jäisi lasten kanssa kotiin.

Todennäköisimmin lapsenne "joutuvat"hoitoon, ja 9kk-1vuotias on TOOSI pieni menemään hoitoon.

Mutta onhan niitä....et ole ainoa....

Vierailija
10/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Jos pk-seudulla niin voisin tulla hoitamaan kaksosia esim. yhdeksi yöksi niin saisit nukkua.

Ei ulkopuolista hoitajaa kannata pelätä. Parempi ottaa silloin tällöin hoitaja kuin palaa loppuun tai ottaa avioero.

Vierailija
11/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta tilanteesi, meillä nyt 3v. kaksoset. Rasittavia kommentteja olet saanut av:lle tyypilliseen tapaan, mutta mun mielestä vaikuttaa siltä, että olette molemmat vauvojen kanssa ylikuormittuneita. Voisiko olla, että miehesi tapa reagoida rankkaan elämänvaiheeseen on tuo että pyrkii pois perheen luota? Itse kärvitselin kolmenkympin kriisiä vauva-aikana ja tuo aika oli todella rankkaa. Oman elämän näkeminen hyvänä vaati valtavia psyykkisiä prosesseja. Voisi tosiaan olla, että miehesi käytös muuttuisi kun hän ottaisi arjen pyörittämisestä vastuun, meillä tämä auttoi. Mutta jos vaan voit niin tosiaan kannattaa jokatapauksessa pyytää apua arkeen vaikka vain satunnaisesti, meillä kotikunnalta oli mahdollista saada perhetyöntekijä joko puoleksi päiväksi tai kokonaiseksi päiväksi kotiin muutamalla kympillä. Ja parisuhteesta vielä sen verran, että me aikoinaan sovittiin, että parisuhde on hyllyllä kunnes molemmat kokevat taas jaksavansa panostaa siihen ja se aika on tullut vasta 2v. jälkeen. Kuitenkin tällä hetkellä tuntuu että suhde vielä pystytään herättämään henkiin.

Vierailija
12/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole omaa kokemusta, mutta halusin vain sanoa, että vaikutat oikein järkevältä ja hyvältä äidiltä joten noita asiattomia kommentteja ei kannata ottaa tosissaan.

Voin kuvitella että kaksosten kanssa on työtä ja valvomista ainakin kolmen lapsen verran, varsinkin jos isä ei osallistu lastenhoitoon tarpeeksi...

Oletko ottanut yhteyttä vertaistukiryhmään, muistaakseni kaksosten vanhemmille on sellainen? sieltä vois saada tukea ja vinkkejä ja varmaanbolis kiva tavata samanlaisessa tilanteessa olevia vanhempia?

yhdellä tutulla oli ainakin kunnalta lähihoitaja-harjoittelija lastenhoitoapuna kun hän sai kaksoset, hänen oli helpompi lähteä kerhoihinbja kauppaan, kun oli joku kaverina vauvojen kanssa.

hyvää jatkoa sinulle, pidä huoli itsestäsi ja yritä ada nukkua enemmän!

Vierailija
13/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kommenttisi on aika ilkeä. Et näytä ymmärtävän, että ei todellakaan ole normaalia vauva-arkea valvoa monta kuukautta.

Ei ap, mutta samankaltaisessa tilanteessa ollut.

Olette tehneet lapsen liian nuorina. Kumpikaan ei jaksa hoitaa lapsia.Miehesi pakoilee arkea, Sinä haluat palata töihin "lepäämään". 8kk vanha lapsi on vielä aika pieni, ymmärrätkö että jos palaat töihin näin pian, et näe kun lapsesi ottavat ensiaskeleet, sanovat ensimmäiset sanansa jne...

Vierailija
14/34 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/34 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kortit pöytään ja sano, että tämä suhde loppuu tähän, jos ei arki muutu heti.

Vierailija
16/34 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffaan, uimaan, kaverille tai muuta mielenkiintoista. Lapset jää isin kanssa viettämään laatuaikaa. (pari tuntiakin riittää)

Vierailija
17/34 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomailee vain edellisen liiton lasten kanssa?

Vierailija
18/34 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pysyisit kotona herran nuhteessa koska et voi vauvojen takia mennä minnekään? On myös kätevää miehelle että palvelu pelaa kuten hotellissa,mikäs sen mukavampaa kuin tulla ryyppyreissulta kotiin jossa ruokakin odottaa valmiina.

Vierailija
19/34 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat meillä on yhteiset ja minä tienaan paremmin kuin mieheni tai nyt äippälomalla tulot on aika tasoissa.

ap

ja lomailee vain edellisen liiton lasten kanssa?

Vierailija
20/34 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaispariskunnalle syntyi kaksoset, nyt 1,5v. Olemme sukulaiset ottaneet lapset hoitoon ihan muutenvaan, että vanhemmat saavat levätä. Välillä teemme niin, että toinen lapsista menee toisaalle ja toinen toisaalle hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän