Mies halusi vauvan (saimme kaksoset), nyt huitelee ties missä, ihan poikki... :(
Meillä on pian 8kk ikäiset kaksoset. Aikanaan mieheni otti puheeksi vauvan tai sen, että haluaisi lapsen. Minä olisin voinut odottaa vielä vuoden tai pari ennen lasta/lapsia, mutta päädyttiin jonkunlaiseen kompromissiin ja päätettiin antaa vauvan tulla. En siis ollut mitenkään vauvaa vastaan enkä suostunut miehen mieliksi ja todella rakkaita nämä kaksosemme ovat minulle enkä heistä enää mistään hinnasta luopuisi.
Alku on ollut rankka vauvojen kanssa ja rankkaa on edelleenkin, koska toinen kaksosista on yhä erittäin itkuinen/vaativa vauva, toinen on vähän helpompi, joskaan ei helppo vauva hänkään. Olen tämän alun ollut pääsääntöisesti yksin vauvojen kanssa. Mies on kyllä välillä hoitanut kaksosia, mutta on ollut töiden lisäksi paljon poissa kotoa mm. kavereiden kanssa ym. ja välillä tuntuu, ettei häntä edes kiinnosta lapsensa.
Olen tästä yrittänyt keskustella, huonolla menestyksellä, koska molemmilla on väsymyksen takia pinna kireällä ja parisuhdekin vähän retuperällä.
Kommentit (34)
Sina niiden synnyttajana saat valita kumman otat, miehesi hoitaa toisen.
Lapsille kyllä teen ruoan ja itsekin koitan ehtiä syömään jotain, mutta kokkaamiseen ei vaan meinaa aika riittää.
Ei mieheni kyllä ole alkoholia juurikaan käyttänyt vaan on ollut paria kertaa lukuunottamatta selvä kotiin tullessaan.
ap
sinä pysyisit kotona herran nuhteessa koska et voi vauvojen takia mennä minnekään? On myös kätevää miehelle että palvelu pelaa kuten hotellissa,mikäs sen mukavampaa kuin tulla ryyppyreissulta kotiin jossa ruokakin odottaa valmiina.
voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, ja kokeilla onko kivaa kun toinen ei kanna omaa vastuutaan. Onnistuu teillä taloudellisestikin, jos kerran sinulla paremmat tulos. Minä en hyväksyisi tuota. Tai mistä sen tietää, ennenkuin kohdalle osuu ja jos kokee ettei ole keinoja muuttaa tilannetta. Mutta siis osallistuva mies, tai sinä lähdet töihin. Raaskisitko?
mieheni isä on kuollut ja äitinsä niin huonossa kunnossa, ettei hän pysty auttamaan.
Ystävistä suurin osa asuu melko kaukana nykyisestä asuinpaikastamme ja koska he ovat kaikki työelämässä ja heillä myös omat perheet niin eivät juuri pysty auttamaan.
Täysin vieraalle esim. lastenhoitajalle en yksinkertaisesti uskaltaisi jättää kaksosia hoitoon, vaikka lepo olisikin enemmän kun tarpeen.
ap
Mun sukulaispariskunnalle syntyi kaksoset, nyt 1,5v. Olemme sukulaiset ottaneet lapset hoitoon ihan muutenvaan, että vanhemmat saavat levätä. Välillä teemme niin, että toinen lapsista menee toisaalle ja toinen toisaalle hoitoon.
ja mies jäisi ainakin joksikin aikaa lasten kanssa kotiin. Hoitoon kaksoset on tarkoitus laittaa 2v ikäisinä. Mies ei kyllä kauheasti tästä innostunut, vaikka pärjää kyllä todella hyvin kaksosten kanssa sillon kun heitä hoitaa ja toinen kaksosista on selvästi enemmän isin perään.
En tiedä, voisko tuo olla vaan jotain "paniikkia", että tässäkö hänen nuoruutensa oli tai jotain vastaavaa???
Kauhean pitkään en enää jaksa olla vastuussa yksin kaksosista vaan sitten on mietittävä jatkuuko liittomme, vaikka erotakaan en haluaisi kun kaksoset ovat vielä niin pieniä ja haluaisin heillä olevan ehjän perheen ja osallistuvan isän.
ap
voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, ja kokeilla onko kivaa kun toinen ei kanna omaa vastuutaan. Onnistuu teillä taloudellisestikin, jos kerran sinulla paremmat tulos. Minä en hyväksyisi tuota. Tai mistä sen tietää, ennenkuin kohdalle osuu ja jos kokee ettei ole keinoja muuttaa tilannetta. Mutta siis osallistuva mies, tai sinä lähdet töihin. Raaskisitko?
aidosti osallistumaan perheen elämään. Lisäksi sinä pääsisit töihin "lepäämään". Lisäksi ehtisitte miettiä tuota parisuhteenne tilaa kaikessa rauhassa, jos se miehesikin ymmärtäisi paremmin, ettei todellakaan ole mikään mikään sinkku enää ja että etenkin kaksoset vaatii kummaltakin vanhemmalta suurta panosta etenkin pikkulapsiässä.
Ajattelemalla miten jaksat parhaiten itse, voivat myös lapset parhaiten.
Tsemppiä!
..uskon että miehelle olisi erittäin kova testi jäädä kotiin noin pienten kaksosten kanssa!!
1-2vuotiasta on omasta kokemuksestani kaikkein rankin hoitaa,yhdenkin kanssa oli kädet täynnä ja hermot riekaleina. Myös suhde kärsi sen 2 vuotta, sitten alkoi helpottamaan(molemmat kärsivät väsymyksestä).
sanoisin että tsemppiä, ja kannattaa odottaa se pari vuotta ennen kuin tekee päätöksiä parisuhteen suhteen.
Monet miehet ovat valitettavasti tuollaisia, jotka pakenevat vastuuta.
kannattaa selkeästi sopia "lastenhoitovuorot".
jos mies kerran halusi lapsen, nyt on aika ottaa vastuu siitä(=niistä!). Varmasti kaipaat apua lastenhoidossa ja lepoa, ja varsinkin omaa aikaa!!
Tyrkkäät vauvat isin syliin kun tulee kotiin ja häivy kaupungille kunnes nukkuvat yöuniaan!
Tätä puoltaa se, että kun hän on lasten kanssa, niin pärjää todella hyvin heidän kanssaan ja ainakin näyttää viihtyvän lasten kanssa ja olin kahteen eri otteeseen sairaalassa viikon kerrallaan ekan kerran kun kaksoset olivat 4kk ja toisen kerran kun kaksoset olivat 5kk. Tuonkin ajan mies oli pärjännyt hyvin. Yksi kaksosten kummeista oli varalta meillä myös noina aikoina, mutta tämä lasten kummi kertoi, ettei hänen juuri mitään tarvinnut tehdä kun isä hoiti kaiken hienosti.
Tämän takia kyllä ihmetyttää, että miksi ei voi olla lastensa kanssa kun se sujuu häneltä eikä kyse ole siitä.
ap
..uskon että miehelle olisi erittäin kova testi jäädä kotiin noin pienten kaksosten kanssa!!
1-2vuotiasta on omasta kokemuksestani kaikkein rankin hoitaa,yhdenkin kanssa oli kädet täynnä ja hermot riekaleina. Myös suhde kärsi sen 2 vuotta, sitten alkoi helpottamaan(molemmat kärsivät väsymyksestä).
sanoisin että tsemppiä, ja kannattaa odottaa se pari vuotta ennen kuin tekee päätöksiä parisuhteen suhteen.
Monet miehet ovat valitettavasti tuollaisia, jotka pakenevat vastuuta.
kannattaa selkeästi sopia "lastenhoitovuorot".
kun mies tulee. Enkä toisaalta kaipaisi kun päästä vaikka pari kertaa viikossa harrastukseni pariin ja ainakin joinain viikonloppuina saada omaa aikaa, jollon voisin nukkua/levätä tai tehdä jotain muuta kun mies hoitaisi lapset. Luulisin ainakin, että tuo riittäisi.
Toisaalta myös töihin paluu houkuttelisi, vaikka toisaalta kaksoset tuntuvat vielä aika pieniltä. Eivät he toki joutuisi vieraalle hoitoon vaan saisivat välillä olla isänsä kanssa. Tästä tosin täytyy kyllä vielä miehen kanssa puhua, ihan yksin en tätä voi päättää kuitenkaan.
ap
jos mies kerran halusi lapsen, nyt on aika ottaa vastuu siitä(=niistä!). Varmasti kaipaat apua lastenhoidossa ja lepoa, ja varsinkin omaa aikaa!!
Tyrkkäät vauvat isin syliin kun tulee kotiin ja häivy kaupungille kunnes nukkuvat yöuniaan!
hoitamaan lapsia. Anteeksi että epäilen.
Mutta jos ei nytkään juuri yhtään hoida lapsia, miten muka pärjäisi kotona päivä toisensa jälkeen?? Satunnaisesti on helppo hoitaa vaikka kylällinen lapsia, mutta kun olet kotona hoitamassa lapsia ja arkea päivästä päivään, se on oikeasti rankkaa.
Noin "nuori" mies ei kyllä varmaan halua jättää työtään ja jäädä kotiin. Miksi hän mielestäsi sitten pakoilee arkea ja kotielämää ap???
Mutta keskustelkaa ihmeessä! Luulen vaan, että ap elää unelmamaailmassa,ja ajattelee että kun mies pärjää hyvin lasten kanssa pienen hetken-se tarkoittaisi sitä että hän olisi valmis luopumaan omista haluistaan tässä hetkessä ja olemaan koti-isä!?
Toivottavasti ap et ole liian kiltti ja tee kaikkea, oletko edes pyytänyt itsellesi aikaa, ja pyytänyt miestäsi hoitamaan lapsia välillä???
tai ainakin tähän asti olen tuntenut.
Mies olisi kotona yksin lasten kanssa neljä päivää viikossa, minulla kun on aina maanantai tai perjantai vapaa.
Eikä miehen tarvitsisi työtään jättää, olla vain pois jonkin aikaa. Ennen kaksosten syntymää mies jopa puhui, että voisi jäädä kotiin vähäksi aikaa ja katsoa toista työpaikkaa, kun tuo nykyinen ei ole niin kauhean mieleinen.
Nyt varmasti osaltaan miestä järkytti se, miten raskasta kaksosten kanssa on ollut kun eivät ole mistään ihan helpoimmasta päästä, toisaalta en tiedä oisko jo 3-kympin kriisiä miehellä ja pohdintaa tässäkö hänen elämänsä oli jne, en tiedä, arvailen vain.
Missään unelmamaailmassa en elä. En ymmärrä ajatustasi, että jos mies pärjää viikon putkeen ja päivän ja yön niin miksi hän ei sitten yhtäkkiä pärjääkään neljää päivää lasten kanssa. Illalla olen minä taas jo kotona ja auttamassa ja mies voi mennä vaikka harrastukseensa ja viikonlopulla voi vuorotella lastenhoidossa tai hoitaa yhdessä jne.
En ole liian kiltti, mutta koska mies on töissä ja työssään hänen on oltava pirteä niin en pahemmin ole viikolla apua pyytänyt, ehdottanut kyllä, että olisi kaksosten kanssa parina iltana viikossa kun olen harrastuksessani. Vaikkei mies lapsia hoida, niin ruokaa kyllä tekee ja muita kotitöitä eli ei nyt ihan täysin lusmuile kotona ollessaan, suurempi ongelma on kylläkin se, ettei mies ole kauheasti kotona.
ap
hoitamaan lapsia. Anteeksi että epäilen.
Mutta jos ei nytkään juuri yhtään hoida lapsia, miten muka pärjäisi kotona päivä toisensa jälkeen?? Satunnaisesti on helppo hoitaa vaikka kylällinen lapsia, mutta kun olet kotona hoitamassa lapsia ja arkea päivästä päivään, se on oikeasti rankkaa.
Noin "nuori" mies ei kyllä varmaan halua jättää työtään ja jäädä kotiin. Miksi hän mielestäsi sitten pakoilee arkea ja kotielämää ap???
Mutta keskustelkaa ihmeessä! Luulen vaan, että ap elää unelmamaailmassa,ja ajattelee että kun mies pärjää hyvin lasten kanssa pienen hetken-se tarkoittaisi sitä että hän olisi valmis luopumaan omista haluistaan tässä hetkessä ja olemaan koti-isä!?
Toivottavasti ap et ole liian kiltti ja tee kaikkea, oletko edes pyytänyt itsellesi aikaa, ja pyytänyt miestäsi hoitamaan lapsia välillä???
Lapsille kyllä teen ruoan ja itsekin koitan ehtiä syömään jotain, mutta kokkaamiseen ei vaan meinaa aika riittää.
Ei mieheni kyllä ole alkoholia juurikaan käyttänyt vaan on ollut paria kertaa lukuunottamatta selvä kotiin tullessaan.
ap