Olen rekkamies-biisin sanat on ummehtunut tuulahdus menneisyydestä korostaa miesten paremmuutta kaikessa
Vain miehet pystyy hoitamaan vaativaa rekkakuskin työtä menestyksekkäästi, sehän on miesten hommaa.
Kommentit (78)
Niin, no se oli silloin 80-luvulla. Nykyisin nainenkin voi olla rekkahenkilö.
Rekkakuskin "vaativa" homma? Aika pienellä sitä taitaa päästä ja ainoastaan tukkijulleilla taitaa olla sitä vaativuutta.
Oon yhdistelmäajoneuvonkuljettaja.
Oispa tuttu tullitarkastaja.
Joku vois tehdä uuden version "oon rekkahenkilö, tää on tosihenkilöiden työtä".
Mä olen rotunainen. Vastapainoksi. Pitäisikö sekin muokata rotuhenkilöksi.
Sen verran vähän niitä rekkanaisia on vieläkään, että ihan on sopivat sanat tähänkin päivään. Mutta ennen kaikkeahan se on ajan kuvaa. Ei se ummehtuneeksi kuvaukseksi vaikka asia ei enää tänä päivänä ihan samanlailla olisikaan.
Aloituksen laati nimimerkki "Kalkun mummo".
Äläs nyt ole hölmö, ja taitaa vain olla kova tarve päästä tekemään rähinää miesten kanssa näin perjantain kunniaksi, onhan se yhdenlainen romanttisen säpinän korvike sekin.
Jokaisella "heimolla" on oikeus omiin "kansallislauluihinsa", vrt. Aikuinen nainen mä oon, Korkkarit kattoon jne. Mikä ettei rekkamiehilläkin saisi olla omaa kappaletta?
Itse olen nainen, mutta arvostan sitä kovaa työtä, mitä rekkamiehet tekee. Osa niistä on nykyään naisia, ja kun nyt otit puheeksi, voit ottaa työn alla biisin sorvaamisen heille. Suon mielelläni kaikille rekkahenkilöille oikeuden omaan "kansallislauluun". Ovat sen ansainneet.
Suomi elää viennistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minä mieleni pahoitin.
Juu niin kannattaakin , varsinkin lähes 40 vuotta vanhasta kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no se oli silloin 80-luvulla. Nykyisin nainenkin voi olla rekkahenkilö.
Ja olemme ylpeitä ja iloisia, että olemme saaneet aikaiseksi tällaisia kromosomihirviöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä siitä ole kyse vaan sanoituksesta!
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt ole hölmö, ja taitaa vain olla kova tarve päästä tekemään rähinää miesten kanssa näin perjantain kunniaksi, onhan se yhdenlainen romanttisen säpinän korvike sekin.
Jokaisella "heimolla" on oikeus omiin "kansallislauluihinsa", vrt. Aikuinen nainen mä oon, Korkkarit kattoon jne. Mikä ettei rekkamiehilläkin saisi olla omaa kappaletta?
Itse olen nainen, mutta arvostan sitä kovaa työtä, mitä rekkamiehet tekee. Osa niistä on nykyään naisia, ja kun nyt otit puheeksi, voit ottaa työn alla biisin sorvaamisen heille. Suon mielelläni kaikille rekkahenkilöille oikeuden omaan "kansallislauluun". Ovat sen ansainneet.
Suomi elää viennistä.
On tehty jo: Näin Suomi pysyy pyörillään.
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskin "vaativa" homma? Aika pienellä sitä taitaa päästä ja ainoastaan tukkijulleilla taitaa olla sitä vaativuutta.
Rekkaa pitää osata peruuttaakin. Olen ymmärtänyt, että kahden vaunun rekan peruuttaminen haluttuun paikkaan on melkoinen temppu ja vaatii sellaista tilan hahmottamista jota en usko itseltäni löytyvän. Hyvä kun saan yhden peräkärryn pakitettua mutkan kautta ruutuun.
Mä olen aina ajtellut, että tämä laulu on ylistyslaulua kaikille niille, jotka minkäänasteisia kuorma-autoja ajavat sukupuolesta riippumatta vaikka sitten sanottaisiinkin "rekkamies". En ole kyllä koskaan jaksanut sanoja sen kummemmin tarkasti kuunnella, että onko tässä nyt oikeisti kyse miehestä vai ns. ammattinimikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä siitä ole kyse vaan sanoituksesta!
Niin mitä siitä sanoituksesta?
Tuhansia töitä, valvottuja öitä
Viikkoja tiellä, saan asfalttia niellä
Silmiä painaa, ei uni anna lainaa
Hei rekkamies, mikä pitää miehen tiellä
Mä oon rekkamies, aina tien päällä
Ja joskus ylikuormaa en kiellä
Kiusana kiire ja virkavalta
Ja tullimiesten oikut pakko niellä
trala lalla la lalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkaa pitää osata peruuttaakin. Olen ymmärtänyt, että kahden vaunun rekan peruuttaminen haluttuun paikkaan on melkoinen temppu ja vaatii sellaista tilan hahmottamista jota en usko itseltäni löytyvän. Hyvä kun saan yhden peräkärryn pakitettua mutkan kautta ruutuun.
No tuskin sitä osaa harjoittelematta ja jotkut ei ehkä koskaan, ainakaan kun katsoo noita räpellyksiä millä jotkut peruuttaa edes yhtä pikkuautoa saati kärryä sen perässä. Mutta ei se minusta ihan hirmu vaativalta kuullosta eikä ainakaan siltä, että sen ainaostaan joku supertaituri osaisi tehdä tai että se olisi joku sukupuolittunut osaaminen kuten aloituksessa väitettiin.
"Oon vahva kuljetusammattilainen
Veteraani tai nuorukainen
Tai ratissa railakas nainen
Niin Suomi pysyy pyörillään"
Lesbojahan ja muutenkin elämästä hukassa "naiset" on jotka sitä työtä tekee.