Olen naurettava, kun aikuisenakin järjestän joka vuosi synttärit?
Tykkään järjestää juhlia ja pyytää ihmisiä meille kylään. Järjestän joka vuosi itselleni synttärit: hyvää tarjoiltavaa ja kivaa seuraa :) Tänään sain kuitenkin töissä kuulla, että on tosi typerää ja naurettavaa juhlia aikuisenakin synttäreitä?! Onko teidän mielestä?
Kommentit (29)
saa kakkukahvit lisukkeineen aina aikuisten syntymäpäivinä. Lahjat vain on jätetty kotiin, ellei ole ollut tasakymppejä tai sitten vitosia. Anoppikin teki aina kakun aikuisten lastensa syntymäpäivänä, paitsi jos tarjolla oli miniän tekemää. :)
Että ollaan sitten toopeja, meidän suvussa nyt vaan tehdään näin. :)
ymmärrä miksi muka olisi noloa? onko joillekin jäänyt joku lapsuuden teinihäpeä päälle. mitään ei voi tehdä kun mä oon jo niiiiin iso hei.
Synttärit on kerran vuodessa vaan, ja just hyvä syy tehdä jotain vähän arjesta poikkeavaa kaveriporukalla. luulis että kaikki olisivat innoissaan kun kerran pääsee juhlimaan hyvässä seurassa, ja vielä hyvällä syyllä = synttärit.
tajua, mikä ongelma tässä lahjomisessakin on? miksi ei voi ostaa lahjaa ystävälle? miksi se on niin vastenmielistä? jos ei ole rahaa, niin kortti ja kukkakin on ihan hyvä lahja. Omilla synttäreillä saa sitten vuorostaan itse lahjoja muilta.
minusta on ihanaa jos voi ilahduttaa kaveria.
kutsun ystäviä kakulle tai muuten viettämään iltaa synttäreinä tai vaikka nimipäivänä. musta on mukavaa piristää arkea ihan ilman syytäkin ja aina parempi, jos siihen on joku hyvä syy! tykkään myös laittaa ruokaa ja leipoa, ja kiva jos ei tarvitse omaan mahaan niitä herkkuja kaikkia syödä! :) lahjoja en todellakaan oleta saavani, ilahdun kyllä muistamistesta, mutta kaikista eniten siitä, että ystävät saapuvat paikalle.
kun jaksat järjestää juhlia, go girl!!
Minä järjestän myös mielelläni juhlia, ja läheisten kanssa juhlitaan myös synttäreitäni hyvän ruoan merkeissä! Ei milestäni ole mitenkään naurettaavaa, ihanaa piristystä arkeen! Voi kunpa ihmiset enemmän kutsuisivat kavereita kylään ja juhlimaan, pientä piristystä arkeen!
Hauskoja juhlia, ja hyvää synttäriä :)
Juhlat on aina kivoja mutta joka vuosi aikuisen synttäreitä....?
Mulla on hyvä ystävä joka joka ikinen vuosi kutsuu synttäreilleen, oikeastaan pakottaa koska kun juuri meitä varten laittaa ja leipoo. Ja AINA kallis lahjatoive. Se ihminen on kartuttanut itselleen aika julmetun kalliin astiaston ja muuta desing-kamaa kämppänsä täyteen toisten rahoilla. Joka ikinen syntääri ja joulu tulee kuin apteekin hyllyltä mitä hälle voisi ostaa. Ja sen "listan" saa aika moni henkilö.
Niin lapsellista! En tykkää tavasta ollenkaan. Juuri tuon takia en halua omia synttäreitä juhlistaa koska en ole lahjoja vailla ja kaikki kuitenkin toisivat (ja miettisivät juuri näin...)
Juhlitaan sitten tasakymmeniä ja vaikka naapurin nimipäivää mutta kunhan siinä ei pyöritä lahjojen ympärillä ollenkaan.
Argh!
Olen aina järjestänyt synttärit ja kaikki tykkäävät! Panostan tarjoiluun ja siihen, että vierailla on mukavaa. Yleensä porukat keräävät kimppalahjan ja se on heistä kivaa. Moni muukin ystävistäni järjestää omat synttärit. Tämä "naurettavaa, huomionhakuista" on suomalainen piirre. Asun Jenkeissä.
kutsu mut, kutsu mut !!!!
Mä rakastan kaikkia juhlia, synttäreitä tosi paljon. Se on ihan sama täyttääkö 1 vai 38 v, aina syntymäpäivä on juhlan arvoinen ja ihanaa että juhlit.
Ikävä kyllä tiedän ettet kuulu ystäväpiiriini, sillä olisin muuten saanut kutsun. Harmi :(.
Sun työkaverit ovat tosi kuivia ihmisiä ja katkeria kun kukaan ei ole heille ikinä synttäreitä järjestänyt eivätkä itse osaa niitä tehdä.
Mun äitini on 67 v ja järjestää joka pv nimipäiväjuhlat. Ketään ei kutsuta mutta vuosikymmenestä toiseen talo tulee täyteen tätejä. Ihanat juhlat aina ja vieraat sanovat samaa.
Menkää te kuivat mammat vaikka lähibaariin, mä tulen syömään synttärikakkua, jos vaan kutsut !
täällä ainakin tapaamme ystäviä ja sukulaisia joulunakin ilman lahjapakkoa. Tavallinen on kyllä "kyläilylahja" mutta se viedään joka tapauksessa kylään mennessä ja voi olla vaikka vain kahvipaketti. Sitä ei vielä muulloin kuin kutsuttuna/sovittuna vieraana eikä ole pakollinen. Meillä pidetään myös aikuisia sisaruksia edelleen perheenjäseninä. En tiedä tutuistani ketään jolla pidettäisiin ulkopuolisina kaikkia muista kuin omaan ydinperheeseen kuuluvia.
Mutta jos joku kutsuu synttäreille, niin täällä kyllä viedään lahja. Ellei ne ole tavalliset illanistujaiset synttäreiden varjolla. Silloinkaan ei kovin usein kutsuta nimenomaan synttäreille. Jos siis kutsuttaessa mainitaan "teervetuloa synttäreille" lahja KUULUU viedä.
Mä tavallaan "juhlin" synttäreitä. Teen joka vuosi joko kakun tai muun tykkäämäni leivonnaisen ja keittelen kahvit. En kutsu ketään, mutta aina joku sisaruksistani,vanhempani, isovanhempani, anoppi ja tietenkin oma "ydinperheeni" juo kahvit. Vanhempani ostavat edelleen jonkin pienen lahjan usein meille lapsille.
Silti olen sitä mieltä että on vähän hassua oikein synttärijuhlat järjestää joka vuosi. Siis jos se on jo lähes pakollista?